OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mitsubishi Pajero (1999–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné terénní vlastnosti, Dobrá výbava, Komfortní odpružení, Spolehlivost

O vozidle

Třetí generace off-roadu Mitsubishi Pajero uvedená v roce 1999 znamenala pro tradiční japonský terénní vůz velkou změnu. Z venku se projevila nahrazením přísně hranaté karoserie líbivějšími zakulacenými tvary, zcela nová a odlišná je ovšem i technika pod kabátem. Třetí Pajero totiž přišlo o klasický prostorový rám a jeho karoserie je samonosná. Mitsubishi si ovšem přece jenom nedovolilo změnit charakter vozu směrem k tehdy nastupujícím SUV, pod karoserií se tak ukrývá pomocný rám, který ji vyztužuje a vylepšuje schopnosti auta v terénu. Ty sice možná nedosahují možností starších provedení, ale i tak patří Pajero i ve třetí generaci nadále k drsným off-roadům, které se mimo zpevněné cesty jen tak něčeho nezaleknou. Důkazem toho, že třetí Pajero bylo povedeným modelem, je i fakt, že čtvrtá generace uvedená v roce 2007 je vlastně do jisté míry jenom jeho výraznějším faceliftem. Novější model má jen modernější motory a komfortnější a lépe vybavený interiér, jízdní vlastnosti i schopnosti průchodu terénem jsou v obou případech velmi podobné. To znamená, že při koupi třetí generace Pajera můžete výrazněji ušetřit a právě pro použití v terénu přitom získáte vlastně shodný vůz. Pro jízdu v terénu je vůz vybaven jak zařaditelným pohonem všech kol a redukční převodovkou, tak uzávěrkami mezinápravového i zadního diferenciálu.
 
Podobně jako u novějšího Pajera platí, že nezávislé zavěšení kol zlepšuje jízdní vlastnosti na silnici, komfort odpružení je až překvapivě dobrý a auto se přes nerovnosti hezky nese, rázy a nadskakování typické pro rámovou konstrukci se tu nekonají. Tradičně se třetí Pajero nabízelo ve dvou provedeních – kratším třídveřovém, které je opravdu přeborníkem v terénu, a delším pětidveřovém, které má pochopitelně mírně horší průchodnost. V praxi se však podstatně častěji potkáte s pětidveřovým provedením, které na rozdíl od kratší verze dovede plnit univerzálnější úkoly a může být i robustním rodinným automobilem. Delší verze může být i sedmimístná s třetí řadou v zavazadlovém prostoru sklopnou do jeho podlahy. Interiér Pajera nabízí posádce dostatek místa ve všech směrech, byť se tu sedí možná trochu blízko dveří. Cestující ocení celkově bohatou výbavu, ve které může být například duální klimatizace. Velmi dobrá je také variabilita interiéru, u delší verze lze sklopit přední i zadní sedadla tak, že zde vznikne téměř rovné lůžko, a ve voze se tak vcelku v pohodlí vyspí dvojice cestujících.
 

Z jízdního hlediska překvapí Pajero komfortem a kultivovaností, jen je potřeba mít na paměti hmotnost auta a jeho vysoko položené těžiště. U verzí s automatickou převodovkou je také nutné počítat s trochu línějším dynamickým projevem. Pod kapotou motoru najdeme vcelku silné a prověřené motory, které ovšem budou mít vyšší spotřebu paliva. V praxi se nejčastěji setkáme s v podstatě ideálním motorem pro tento off-road – turbodieselem 3,2 DI-D. Od počátku se dodával v provedení s výkonem 121 kW, po faceliftu v roce 2003 dostaly vozy s manuální převodovkou výkon 125 kW, verze s automatem pak 118 kW. V závěru výroby modelu pak diesel posílil na 136 kW, ovšem tyto verze jsou vzácné. Podobně jsou vzácné i druhé dvě motorizace – diesel 2,5 TD se 73 nebo později 85 kW je totiž slabý a kultivovaný benzinový šestiválec 3,5 litru s výkonem 149 kW je zase hodně žíznivý. 

Výbava

Mitsubishi Pajero nebylo v době uvedení levným automobilem, a tak je logické, že nabízí bohatou základní výbavu. Je tu automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava nebo pokročilé řízení pohonu všech kol. Často se můžeme setkat s opravdu velmi dobře vybavenými kousky, u kterých nechybí kožená sedadla, tempomat a další vymoženosti. Novější Pajera ovšem mají možnosti ještě širší. 

Design

Mitsubishi Pajero je, jak se na pořádný off-road sluší a patří, opravdu mohutný a výrazný vůz. Třetí generace se hodně zakulatila, přesto je snadno identifikovatelná. Drsný vzhled tu často může být zvýrazněn ochrannými rámy, stupačkami a dalším příslušenstvím. 

Spotřeba

Mitsubishi Pajero je velký a těžký automobil vybavený silnými motory, které ovšem tehdy byly na počátku svého vývojového cyklu. Spotřeba jednotek je tedy oproti současným motorům, ale i stejným agregátům v novější generaci trochu vyšší. Rozhodně nelze z hlediska spotřeby doporučit benzinový agregát, který je velmi žíznivý. 

Jízdní vlastnosti

Třetí generace Mitsubishi Pajero přišla s výraznou změnou konstrukce – rámový podvozek nahradila samonosná karoserie s nezávislým zavěšením kol, což výrazně vylepšilo jízdní vlastnosti. V terénu pak k perfektním schopnostem pomáhá vestavěný pomocný rám, který zvyšuje tuhost řešení a umožňuje větší křížení náprav. 

Bezpečnost

Nárazovými zkouškami organizace Euro NCAP nikdy Mitsubishi Pajero třetí generace neprošlo. Robustní stavba vozu však poskytuje posádce dobrou ochranu, přispívá k tomu i bohatá bezpečnostní výbava. Ovšem při bočním nárazu lze mít o bezpečnost trochu obavy, cestující totiž sedí blízko dveří. 

Praktičnost

Z hlediska prostornosti je Mitsubishi Pajero velmi uspokojivý vůz, u kterého se ovšem projevuje robustnější konstrukce. Prostornější je pochopitelně dlouhá pětidveřová varianta, ve které mají cestující možnost vytvořit si sklopením předních a zadních sedadel dokonce dvojlůžko. V zavazadlovém prostoru pak může být schována třetí řada sedadel. Zavazadelník pojme u kratší varianty 290 litrů nákladu, u delší potom solidních 615 litrů. Maximem je 2195 litrů při sklopených zadních sedadlech. 

Komfort

Jízdní komfort Pajera je překvapivě dobrý, na silnicích se pohybuje vcelku plavně. Při přejezdu příčných nerovností se ovšem ozývají rázy od náprav, tuto vlastnost dokonce po třetí generaci podědila následně i čtvrtá. Komfortně působí i interiér, kde hrají prim pohodlná sedadla s dobrou oporou a slušným bočním vedením – obojí se bude v terénu hodit. 

Provozní náklady

Velké off-roady jsou provozně náročnými automobily. Pajero je sice spolehlivý a robustní vůz, ovšem ceny náhradních dílů a servisních úkonů jsou pochopitelně vyšší. Vcelku vysoká je také spotřeba paliva. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací