OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mitsubishi Outlander (2006–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Elegantní a dynamický vzhled, Dobrá výbava, Jízdní komfort (i mimo vozovku), Dělené víko zavazadlového prostoru

O vozidle

Mitsubishi Outlander druhé generace přineslo oproti té první celou řadu změn. Vůz především výrazně povyrostl, a přerostl tak míry obvyklé ve třídě kompaktních SUV. Posun k vozům pro volný čas střední velikosti potvrzuje i třetí řada sedadel, která se sklápí pod podlahu velkého zavazadlového prostoru. Kritiku si zaslouží jen manipulace s ní. Velmi prostorný interiér si zachovává jednoduší řešení, trochu možná překvapí tvrdé plasty na palubní desce, ovšem zpracování vozu je kvalitní. Podobně dobrá je i spolehlivost auta. Outlander s nárůstem rozměrů i vnitřního prostoru konkuruje spíše než dosavadním soupeřům, jako byl Nissan X-TRAIL nebo Subaru Forester větším korejským vozům Hyundai Santa Fe a Kia Sorento. S japonským SUV se na našich silnicích ovšem můžete potkat také s evropskou značkou na přídi. Koncern PSA si totiž Outlander nechal vyrábět jako modely Peugeot 4007 a Citroën C-Crosser. Spolupráce s francouzským koncernem se projevila i pod kapotou vozu, i když až nějakou dobu po zahájení výroby. Stejnou chybu jako u předchozí generace, tedy vynechání turbodieselu z nabídky, však už Mitsubishi neopakovalo. 
 
Základem je sice zážehový motor 2,4 MIVEC s výkonem 125 kW, ten však pod kapotou potkáte málokdy. Zájemci raději z hlediska ceny i síly pohonného ústrojí volili turbodiesely. Z počátku byl nabízen dvoulitrový agregát s označením DI-D a výkonem 103 kW. Nejde však o nic jiného než o známý turbodiesel koncernu Volkswagen se všemi jeho přednostmi i nedostatky. Konstruktérům japonské automobilky se jej však podařilo až překvapivě dobře utlumit, takže jeho hrubší projev není v SUV tolik znát. Naopak příznivá spotřeba zůstává. Silnější naftovou volbou je pak motor 2.2 DI-D, ani tentokrát nejde o agregát z japonské produkce. Dodává ho právě koncern PSA, který od Mitsubishi odebírá své vlastní varianty modelu. Motor má výkon 115 kW a točivý moment 380 Nm, s velkým SUV si hravě poradí. Koncem roku 2009 prošlo Mitsubishi Outlander druhé generace výraznější modernizací. Skladba motorů zůstala víceméně stejná, jen přibyl základní zážehový čtyřválec o objemu dva litry a výkonu 108 kW. Tento základ lze mít jako jediný i ve verzi pouze s pohonem předních kol. 
 
Pohon všech kol jinak zajišťovala elektromagnetická mezinápravová spojka, která nereagovala na prokluz kol, ale polohu plynového pedálu. Volič umožňuje vybírat mezi pohonem předních nebo automatickým pohonem všech kol, k dispozici je i pevné uzamknutí v poměru 50:50, které však vzhledem k použitému konstrukčnímu řešení slouží jen v opravdu nouzových situacích, jinak se ústrojí nadměrně opotřebovává. Ale zpět k modernizací. Zatímco do roku 2009 byl Outlander elegantním, avšak nepříliš nápadným vozem, po faceliftu se vše změnilo. Vůz působí jako nová generace, dostal totiž naprosto odlišnou příď, kterou designéři Mitsubishi okoukali u jejich populárního modelu Lancer a také menšího SUV ASX. Outlander po faceliftu tak působí opravdu dravým dojmem.

Výbava

Druhý Outlander se řadil ve své kategorii mezi dražší vozy, odráží se to však na celkově bohatá výbavě. Už od základu je tu automatická klimatizace a celá řada myslitelných  komfortních prvků, vyšší stupně přidávají opravdu luxusní prvky. Od druhého stupně je tu tempomat nebo velký multifunkční displej, nechybí kožené prvky čalounění a další. Vyšší stupně pak přidávají například špičkovou audioaparaturu nebo navigační systém. 

Design

Mitsubishi Outlander druhé generace má doslova dvě tváře. Do roku 2009 má vůz konzervativnější výraz přídě s jednoduchými a elegantními linkami a rozhodně nepatří k příliš nápadným vozům. Po modernizaci je vše jinak, mohutná maska chladiče převzatá z modelu Lancer působí dynamickým dojmem, vyvolává respekt a rozhodně není k přehlédnutí. 

Spotřeba

Druhá generace Mitsubishi Outlander přinesla tolik kýžené turbodiesely. Automobilka si je vypůjčila od konkurence, slabší dvoulitr je osvědčený motor od VW, jednotka s objemem 2,2 litru zase od PSA. Jak naznačuje původ, spotřeba tady rozhodně není problém, obě značky jsou úsporností svých turbodieselů známy a v Outlanderu se to jen potvrzuje. Benzinové verze mají větší apetit, avšak na trhu jsou podstatně vzácnější. 

Jízdní vlastnosti

Výrazně větší rozměry i interiér dávají tušit, že i druhé provedení Outlanderu se zaměřilo především na komfort. I přesto jízdní vlastnosti nijak výrazně netrpí, chování auta je dobře čitelné a předvídavé, žádné záludnosti se nekonají. Náklony v zatáčkách jsou v takovém případě zcela běžnou záležitostí. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP získala druhá generace Mitsubishi Outlander čtyřhvězdičkové hodnocení, což možná trochu zaostává za očekáváním. Ovšem mohutná konstrukce, dobrý výhled a solidní bezpečnostní výbava z něj dělají dost bezpečný vůz. 

Praktičnost

Mitsubishi Outlander druhé generace patří ve své kategorii k nejpraktičtějším vozům. Posádka tu má dostatek místa ve všech směrech a z prostorového hlediska se tu dočkáme velkého překvapení v podobě třetí řady sedadel složené do zavazadlového prostoru. Manipulace s ní je sice docela složitá, ale kvůli jejímu spíše příležitostnému využití není důvod naříkat. Naopak zavazadlový prostor v pětimístném uspořádání nabídne královských 774 litrů, zadní řadu sedadel lze přitom ještě posunout vpřed a získat celkem 882 litrů místa. Praktické je i dělené víko zavazadlového prostoru, spodní díl vyklopený v rovině s podlahou unese 200kilogramovou zátěž. 

Komfort

Mitsubishi Outlander druhé generace se vyznačuje velmi dobrou úrovní komfortu. Podvozek velmi dobře tlumí nerovnosti našich silnic, ke komfortu přispívá i provedení interiéru jako takového. Pochvalu za úroveň pohodlí zaslouží především sedadla, obzvlášť ta vpředu. Ta jsou navíc níže položena a vytvářejí pocit, jako by řidič seděl v běžném osobním voze. 

Provozní náklady

Spotřeba motorů Outlanderu se drží v příznivých mezích, pokud jsou tedy pod kapotou turbodiesely. Benzinové agregáty jsou o poznání žíznivější. Outlander je celkově spolehlivý vůz, je u něj ovšem nutné počítat s případnými vyššími náklady na servisní práce i náhradní díly. 

Mitsubishi Outlander

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací