OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mitsubishi Lancer Evo X (2007–2016)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Precizní jízdní vlastnosti

Bohatá výbava

Překvapivý jízdní komfort

Atraktivní design

Účinné brzdy

Přesné řízení a řazení

Skvělá sportovní sedadla s výborným bočním vedením

O vozidle

Byl to neustálý boj. Mitsubishi vs. Subaru. A to jak na tratích rychlostních zkoušek světových závodů, tak i o zákazníky a příznivce. Obě značky se snažily angažovat do svých týmů nejoblíbenější světové jezdce, a získat tak jejich příznivce na svou stranu. To samé platilo při vývoji vozu. Jak Mitsubishi, tak i Subaru patří v segmentu podobných sportovních automobilů k naprosté špičce, k vrcholu ve vývoji osobních vozů. Mitsubishi Lancer EVO X tak bylo vyráběno s takovou pečlivostí jako u Paganiho v případě vzniku Zondy. Lze tak říci, že se jedná prakticky o kusovou výrobu, kdy každý plní svůj účel a ručně zpracovává jednotlivé úkony při tvorbě jednoho z nejpopulárnějších a nejoblíbenějších sériových sportovních vozů. K této skutečnosti samozřejmě přispívá množství nejrůznějších závodních komponentů nebo stálého pohonu všech kol. A co že se vlastně ukrývá pod přední kapotou? Bezpochyby jeden z nejlepších motorů, přeplňovaný benzinový dvoulitr s výkonem 217 kW (295 koní) při 6500 otáčkách a s točivým momentem 366 Nm při 35 000 otáčkách. Výhodou tohoto motoru je tzv. „atmosférický“ projev. Do 3500 otáček to sice není ono, ale jakmile tuto hranici překročíte, budete se divit, co se bude pod vámi dít. Tento motor navíc lze točit až na hranici 7500 otáček. No řekněte, není to neuvěřitelné a bechderoucí záležitost? Stačí jen usednout, nastartovat a vyrazit vstříc adrenalinu a poznávání nových emocí.

Výbava

Základní výbava Mitsubishi Lancer Evo X by se dala zhodnotit jako velmi bohatá. Nechybí automatická klimatizace, čelní airbagy dvoufázové se spínačem deaktivace airbagu spolujezdce, boční airbagy řidiče a spolujezdce, okenní a kolenní airbagy, kotoučové přední 4pístkové brzdy Brembo a zadní 2pístkové brzdy Brembo, systém pohonu všech čtyř kol, přední diferenciál se zvýšenou svorností, super zadní aktivní diferenciál, aktivní centrální diferenciál (pro tři povrchy – sníh, štěrk a sníh), dále pak antiblokovací brzdový systém, EBD, ASC, RISE, sportovní sedadla Recaro, ovládací páčky pod volantem, sportovní hliníkové pedály ad.

Design

Modelovou řadu Evo každý pozná již na dálku. Závodní přední nárazník se spoilerem, upravená přední kapota s výdechy, boční prahy, zadní nárazník s deflektorem a velké křídlo na víku zavazadlového prostoru, které účinně odvádí vzduch mimo zadní část karoserie. Výhodou je také zadeklování podvozku, díky kterému je vůz ještě více přilepený k vozovce, ale také pomáhá chladit systémy podvozku.

Spotřeba

Podle údajů výrobce lze s Evo X jezdit v kombinované spotřebě za 10,5 litru na sto kilometrů. Ovšem kdo by měl u takovéhoto „závodního“ vozu lehkou nohu? Nejen skvělé jízdní vlastnosti, agresivní zvuk a nebývale vysoký výkon, to jsou věci, kvůli kterým se šlápnout na plyn vyplatí. Kvůli tomu ale dochází k výraznému zvýšení spotřeby, a tak očekávejte vyprazdňování nádrže po 20 a více litrech na sto kilometrů.

Jízdní vlastnosti

Nastavení podvozku  nepatří k nejtvrdším, což by mohlo být pro sportovně naladěné řidiče zklamáním. Ovšem filtrování nerovností jistě potěší každého, a pokud takovýto vůz přivezete domů, ukážete manželce, svezete ji, tak bude stejně jako vy příjemně překvapená. Vy si užijete sportovní jízdu, ona zase dostatek pohodlí. A jak se chová v zatáčkách? Přestože disponuje na sportovní vůz poněkud měkčím nastavením podvozku, náklony karoserie jsou minimální, a především jízdní vlastnosti doslova skvělé. Vůz drží i ve vysokých rychlostech stopu s maximální jistotou, čemuž napomáhá množství podpůrných systémů. Pokud ale chcete, můžete si užít i jízdu plnou smyků. Jet dveřmi napřed ale u desítky není tak jednoduché jako u předchozích generací. Bude to přece jen chtít ještě víc cviků, na druhou stranu, jakmile zvládnete s tímto vozem draftovat, nic vás jen tak nepřekvapí.

Bezpečnost

Robustní a tuhá karoserie, to jsou základní kameny, díky kterým získalo standardní provedení Lanceru v nárazových testech Euro NCAP maximální počet pěti hvězdiček. K tomu přispívá samozřejmě také velmi bohatá výbava verze Evo X, která se od té standardní v mnohém liší, a skvělé jízdní vlastnosti. Díky tomu patří tento vůz k nejbezpečnějším ve své třídě.

Praktičnost

Co se velikosti týče, dalo by se říci, že Lancer patří mezi praktické vozy. Interiér ale působí spíše stísněnějším dojmem. I přesto mohu říci, že na předních sedadlech mají cestující dostatek místa. Daleko horší situace nastává v případě velikosti zavazadlového prostoru. Ten činí pouhých 400 litrů, a ve svém segmentu tak patří jednoznačně k nejmenším. Na obranu Evo X můžeme ale říct, že tento vůz nemá ambice stát se praktickým vozem, neboť jeho přednosti jsou někde úplně jinde, a to na silnici.

Komfort

Desátá evoluce desítky patří oproti předchozím generacím k podstatně komfortnějším vozům. Mitsubishi zareagovalo na konkurenční modely WRX a WRX STI a připravilo vůz, se kterým nebude problém cestovat po nerovných českých silnicích. Rázy v kabině jsou minimální. To vše podtrhuje bohatá výbava Eva, ale také použité vysoce kvalitní materiály a pohodlné sportovní sedačky.

Provozní náklady

V této oblasti je samozřejmě dobré dopředu očekávat vyšší provozní náklady. A to nejen kvůli vysoké spotřebě paliva, ale také drahým náhradním dílům. Ty bývají navíc nedostatkovým zbožím u českých dealerů, a tak se může stát, že si počkáte, než daný komponent dorazí letadlem nebo lodí z Japonska. Provozní náklady zvyšují také drahé servisní úkony. Na druhou stranu, je nutné podotknout, že Lancery Evo X patří mezi vysoce spolehlivé vozy, a tak byste neměli vyhledávat servisy příliš často.

Mitsubishi Lancer



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 21 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.