OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mitsubishi Lancer (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dravý vzhled, Dobrý vnitřní prostor , Dobrá výbava, Jízdní vlastnosti

O vozidle

Mitsubishi Lancer je mezi automobilovými nadšenci pojem. Snad ještě větší než Subaru Impreza. U obou se totiž proslavily jejich ostré sportovní verze, které jsou základem rallyových speciálů. Jak Impreza, tak Evo však mají i své civilní verze. Zatímco u Subaru byl základ vozů vždy stejný, u Mitsubishi si takzvaný Lancer Evo žil oproti obyčejnému modelu tak trochu svým vlastním životem. Společný základ měl design a občas také technika, Lancer Evo však byl s pohonem všech kol a podstatně sofistikovanější technikou vlastně úplně jiným autem. To se změnilo až s příchodem desáté generace „Eva“. Mitsubishi se totiž tentokrát rozhodlo civilní i sportovní model postavit na stejném technickém základu a s prakticky totožným designem. Ačkoli k sobě mají civilní i sportovní model blíže než kdy jindy, i tak jde o dost rozdílné automobily.
 
Pravdou však je, že především civilnímu provedení Lanceru sblížení s ostrým modelem Evolution velmi prospělo. Z nenápadného vozu, který byl zapomenutým členem nižší střední třídy, se rázem stala štika v rybníce. Od původního konceptu totiž vůz zdědil atraktivní agresivní design. Běžný Lancer tak působí dramatickým dojmem a nepotřebuje k tomu ani dodatečné spoilery, které má sportovní provedení. Za designem exteriéru trochu zaostává provedení interiéru. Ten působí obyčejnějším dojmem a i použité materiály by mohly být kvalitnější. Jenže špičkovou kvalitou provedení se vlastně nemohl pochlubit žádný z dosavadních Lancerů, takže i interiér generace vyráběné od roku 2007 je pokrokem. Potěší vcelku dobrý vnitřní prostor, jen vzadu si mohou vyšší cestující stěžovat na nedostatek místa. Lancer přišel na trh nejprve ve verzi sedan, později se objevil i hatchback. Oba patří k větším modelům nižší střední třídy, ale jejich zavazadlový prostor je přinejlepším průměrný. S ostrým Lancerem pojí běžné verze i velmi dobré jízdní vlastnosti. Samozřejmě s verzí Evolution je srovnávat nelze, u ní vstupuje do hry pohon všech kol a pokročilá řídicí elektronika, která dělá pro jízdní zážitky maximum. Běžné verze mají pouze pohon předních kol.
 
Trochu za očekáváním zůstávají vzhledem k dynamickému designu motory. Benzinové motory 1,5 a 1,8 litru přitom nepůsobí na první pohled špatně. Výkon 80 a 105 kW nevypadá na papíře špatně, ovšem v praxi je krocen tím, že je dostupný až ve vysokých otáčkách. Svižnější jízda se tak projevuje na vyšší spotřebě. Mnoho nepomohla ani modernizace, při které základní motor povýšil na 1,6 litru a výkon 85 kW, osmnáctistovka má naopak maximum 103 kW, ale lepší průběh točivého momentu. Z hlediska spotřeby i dynamiky běžných verzí je nejlepší turbodiesel s objemem 2,0 litru označovaný jako DI-D. Jde o známý agregát TDI ještě v provedení čerpadlo-tryska z nabídky koncernu Volkswagen a pod kapotou Lanceru se může pochlubit slušnou spotřebou, ale nikoli kultivovaností. Model Evolution je kapitolou samou pro sebe. Její dvoulitrový přeplňovaný čtyřválec dává špičkových 217 kW. Její dynamika je opravdu oslňující, stejně jako jízdní vlastnosti a schopnosti projíždět zatáčky opravdu nečekanými rychlostmi.

Výbava

Už základní výbava Lanceru je velmi bohatá, kromě zmiňovaných sedmi airbagů v ní najdeme klimatizaci, kompletní elektrickou výbavu včetně ovládání zpětných zrcátek a další prvky. Druhý stupeň přidává například tempomat a další komfortní prvky. Výbava ojetých vozů je tak velmi solidní. 

Design

Vzhled Mitsubishi Lancer vyráběného od roku 2007 je velmi neotřelý a agresivní, vychází právě z tradic ostrých modelů. Právě design je záležitostí, která na tomto Lanceru zákazníky láká asi nejvíce, řadě jiných však nemusí být po chuti. Každopádně je Lancer jedním z nejoriginálnějších vozů kompaktní třídy, což je oproti předchozím generacím výrazný posun kupředu. 

Spotřeba

Lancer patří mezi největší modely své třídy, což se odráží v mírně vyšší hmotnosti. Na pohled velmi slušně výkonné motory se však krotí tak trochu samy, jejich výkon je totiž dostupný až ve vyšších otáčkách. Dynamicky tvarovaný vůz přitom logicky láká dynamicky založené řidiče, spotřeba pak výrazně roste. Tyto potíže dovede řešit turbodiesel od Volkswagenu, ovšem ani v tomto případě nelze čekat rekordní spotřebu. I s proslulým úsporným agregátem spotřebuje Lancer více paliva než soupeři. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Lanceru jsou jeho velikou předností. A teď nehovoříme jenom o verzi Evolution, která je opravdu ostrým sportovním náčiním. I běžné verze se umějí vrhat ochotně do zatáček a jsou dobře ovladatelné. Řidič ocení i přesné řízení a řazení a také vcelku nízký sportovní posaz. 

Bezpečnost

Robustní Lancer získal v nárazových testech Euro NCAP v roce 2009 plné skóre pěti hvězdiček. Kromě tuhé karoserie přispívá k bezpečnosti pochopitelně i výbava, ve které v základu nechybí sedm airbagů. K bezpečí přispívají i jisté jízdní vlastnosti. 

Praktičnost

I přes svou velikost nepatří Lancer mezi nejpraktičtější vozy v nižší střední třídě. Interiér může působit stísněnějším dojmem, přitom místa je tu dost, tedy snad až nad prostor nad zadními sedadly. Horší je to ovšem se zavazadlovým prostorem. Ten má u sedanu objem pouze 400 litrů, verze sportback se splývavou zádí je na tom ještě trochu hůře a objem se navíc liší podle konkrétního provedení. Vejde se sem 276–377 litrů nákladu podle provedení. 

Komfort

Běžné verze Lanceru poskytují i velmi solidní jízdní komfort, vyšší je však hlučnost vozu, především z důvodu aerodynamického hluku ve vyšších rychlostech. Oproti předchozím verzím učinil interiér výrazný pokrok, ale mezi konkurenty najdeme také komfortnější vozy. Co se špičkové verze Evolution týká, ta desátá je oproti předchozím verzím podstatně komfortnější. 

Provozní náklady

Vyšší spotřeba paliva a celkově vyšší ceny náhradních dílů i servisních úkonů jsou samozřejmě záležitostmi, které zvyšují provozní náklady Lanceru. Na druhou stranu dobrá spolehlivost se postará o to, že návštěva servisu nebude nutná příliš často. U verze Evolution je však nutné počítat s opravdu vysokými náklady na provoz. 

Mitsubishi Lancer

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací