OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mitsubishi Colt (2002–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Neotřelý vzhled, Úsporné motory, Dobrá nabídka místa, Dobrá výbava, Jízdní komfort , Spolehlivost

O vozidle

Mitsubishi Colt vyráběné v letech 2002–2012 je hodně netypickým nositelem svého jména. Mitsubishi totiž pod tímto jménem dlouhou dobu nabízelo klasický hatchback, který byl zkrácenou verzí modelu Lancer. Auto tak spadalo do kompaktní třídy, byť patřilo mezi nejmenší vozy tohoto segmentu. U zcela nového modelu však šlo Mitsubishi úplně jinou cestou. Moderní Colt je vyvinutý ve spolupráci s koncernem Daimler a stojí na technice, kterou používal nepříliš úspěšný vůz Smart ForFour. Colt je tedy klasickým zástupcem třídy malých vozů segmentu B. Společná je však pouze technika pod kabátem, design i interiér vozů se liší. Oproti soupeřům nabízí netradičně vysokou jednoprostorovou stavbu karoserie, jako by se jednalo o maličké MPV. To přináší výhodu v podobě opravdu dobrého vnitřního prostoru. V Coltu se navíc sedí docela nízko, takže vyšší stavba dává dostatek prostoru i opravdu vysokým cestujícím. Celkově je v Coltu na danou kategorii nadstandardní množství místa, menší délka se ovšem projevuje v podprůměrném objemu zavazadelníku. Naopak nadstandardní je většinou výbava vozu, která odpovídá tomu, že vůz se prodával relativně draho. Interiér auta má nápaditý design, podobně jako exteriér. Platí to v podstatě pro všechny karosářské verze, které jsou dostupné. Kromě pětidveřového hatchbacku je tu sice téměř stejně vysoký, ale kratší a trochu sportovněji tvarovaný třídveřový model CZ3 a také kupé-kabrio verze CZC. Colt prošel v roce 2008 faceliftem, který sice nezměnil techniku, ale výrazně přeměnil tvář vozu. Dostal totiž agresivní příď z modelu Lancer, a působí tak trochu dynamičtějším dojmem.

Paleta motorů Coltu víceméně odpovídá očekávání. Základem je tříválec s objemem 1,1 litru, který se však vyznačuje nadstandardním výkonem 55 kW a dobrou kultivovaností. Na základní pohonnou jednotku je i překvapivě dynamický a pro pohon Coltu plně dostačuje. I proto je na trhu ojetých vozů tou zdaleka nejčastější jednotkou. Druhou volbou je vyloženě silný motor 1,3 s výkonem 70 kW, který už dělá z malého Coltu opravdu hbité vozidlo. Kupé-kabrio varianta mohla mít ještě silnější patnáctistovku s výkonem 80 kW. Naopak pro sportovní verze běžného hatchbacku byl určen přeplňovaný motor 1,5 litru s výkonem 110 kW. Turbodiesel o shodném objemu a výkonu 70 kW je pak hodně vzácným motorem. I běžné benzinové modely jsou totiž příjemně úsporné, a tak mnoho důvodů pro volbu dieselu nebylo.

Výbava

Mitsubishi Colt patřilo k dražším vozům svého segmentu. Cena byla ovšem vyvážena dobrou výbavou, byť například za klimatizaci bylo nutné v základním provedení připlatit. Vůz byl však v prodeji i v různých akčních balíčcích a letmý pohled do nabídky autobazarů odhalí, že klimatizaci a řadu dalších komfortních prvků mají prakticky všechny nabízené vozy. 

Design

Mitsubishi Colt se může pochlubit zajímavým designem, kterým poněkud vybočuje ze zvyklostí své třídy. Vyšší stavba, v podstatě jednoprostorová karoserie a elegantní linky zaujmou nejednoho zájemce. Po modernizaci v roce 2008 se k tomu přidává i atraktivní a agresivní vzhled, který přinesla nová příď po vzoru modelu Lancer.

Spotřeba

Colt má pod kapotou překvapivě výkonné a dynamické motory, které však nejsou příliš náročné z hlediska přísunu paliva. Mezi konkurencí sice najdeme modely se spotřebou nižší, ovšem na druhou stranu oproti těmto vozům většinou nabídne lepší dynamiku. Volba je tedy na zákazníkovi. 

Jízdní vlastnosti

Kola v každém rohu a vcelku dlouhý rozvor znamenají dobrou směrovou stabilitu Coltu, v zatáčkách také vůz sedí docela dobře, avšak kvůli vyšší stavbě a komfortnějšímu odpružení se výrazněji naklání. Řidiče do hry příliš nevtáhne ani řízení s hodně účinným posilovačem. 

Bezpečnost

V nárazových zkouškách Euro NCAP si Mitsubishi Colt v roce 2005 vysloužilo čtyřhvězdičkové hodnocení. Bezpečnostní výbava je už ve standardu vcelku dobrá a obsahuje čtyři airbagy. I díky dobře čitelným jízdním vlastnostem lze Colt považovat za bezpečný automobil. 

Praktičnost

Praktická stránka Mitsubishi Colt má takříkajíc rub a líc. Na jedné straně stojí až nečekaně dobrý vnitřní prostor, který je dán vysokou stavbou karoserie a vcelku nízko položenými sedadly. Sedí se tedy nízko a místa je dost nad hlavou i pro dlouhány, ani v oblasti kolenou si cestující vzadu stěžovat nebudou. Tady je zase znát docela dlouhý rozvor. Druhou stranou mince je ovšem zavazadlový prostor. Ten má u pětidveřového provedení podprůměrný objem 220 litrů, u třídveřového miniaturních 155 litrů. Kupé-kabrio CZC nabídne 460 litrů, po složení střechy pak 190 litrů. 

Komfort

Mitsubishi Colt je ve své třídě velmi komfortním vozem, ovšem jde na to trochu jinak než například etalony v celkové kvalitě pružení. Nerovnosti sice zvládá filtrovat velmi dobře, ovšem mírná nervozita je tu místy znát. K celkově dobrému komfortu však výrazně přispívá především vzdušná a prostorná kabina. 

Provozní náklady

Mitsubishi Colt je vcelku nadprůměrně spolehlivý automobil a také spotřeba většiny motorů se drží v rozumných mezích. Servis u Mitsubishi ovšem vyjde trochu dráž než u běžnějších vozů této kategorie. I tak se celkové provozní náklady drží na rozumné úrovni. 

Mitsubishi Colt



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací