OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mitsubishi ASX (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Tiché a úsporné motory

Vzdušný interiér

Citlivé řízení

Nízká pořizovací cena

Velikost palivové nádrže

O vozidle

Mitsubishi ASX je dalším vozem, který rozšiřuje stále oblíbenější a vyhledávanější kategorii crossoveru. ASX vychází především z většího Outlanderu, výrazné lemy blatníků tento vůz ale řadí jednoznačně do relativně nové třídy crossoverů. Pod kapotou ASX najdeme hned trojici motorů. Benzinová šestnáctistovka s pohonem přední nápravy je tichá a úsporná. Není problémem dostat se na spotřebu kolem šesti litrů, což není vůbec špatný ukazatel. Z dalších motorizací jmenujme například 1,8 DI-D se 110 kW nebo 2,2 DI-D. ASX se svými rozměry 4295 mm / 1770 mm a 1615 mm nepatří v segmentu mezi největší, ale jak se dočtete později, tento vůz patří mezi crossovery k tomu nejlepšímu, a to nejen díky preciznímu zavěšení přední nápravy a víceprvkové zadní nápravě. Důkazem kvalit je spolupráce automobilky PSA právě s Mitsubishi. V roce 2012 představil francouzský výrobce Citroën C4 Aircross a Peugeot 4008. Oba tyto modely vychází právě z modelu ASX, a dokazují tak vysokou úroveň a kvalitu japonského modelu.

Výbava

V základní výbavě nechybí čelní, boční, hlavové a kolenní airbagy. Dále zde najdete stabilizační systém, asistent rozjezdu do kopce, přepínatelný pohon dvou nebo čtyř kol, vypínatelný systém start-stop, samočinnou klimatizaci a chlazený kastlík před spolujezdcem, bezklíčkové centrální zamykání, panoramatické střešní okno s LED podsvícením, audiosoustavu s přehrávačem CD a MP3, dotykový sedmipalcový displej, xenonové světlomety, parkovací senzory vzadu a parkovací kameru, 17" kola z lehké slitiny, ale také tempomat ad. U některých modelů najdete také Instyle multimediální systém MMCS s Fosgate 710 W, měničem a devíti reproduktory.

Design

Základní rysy přední části vychází z modelů Lancer a Outlander. Vozu dominují výrazné lemy blatníků, díky kterým jasně poznáte, s čím že to máte tu čest. Ano, rodina crossoverů se opět rozrostla o další model. Stejně jako přední část, tak i zadní vychází z platformy Outlanderu. Useknutá, byť atraktivní záď dodává vozu sportovnější charakter. Zajímavý design je přenesen také do interiéru vozu. Kvalitní zpracování a měkčené plasty přístrojové desky jsou toho důkazem. Stejně precizní je i rozmístění jednotlivých prvků.

Spotřeba

Motory ASX patří k těm úspornějším. I benzinová šestnáctistovka vykazuje nízké hodnoty průměrné spotřeby. S tímto modelem lze v klidu jezdit kolem 5,8 litru na sto kilometrů, a pokud budete opravdu opatrní, lze dosáhnout i magické hodnoty pěti litrů, což je skvělé. Kolem pěti až šesti litrů se budete pohybovat i se vznětovými verzemi. Snižování spotřeby napomáhá také systém Auto Stop and Go, který zajišťuje samočinné chcípání a opětovné startování při zastavení na křižovatce nebo v koloně.

Jízdní vlastnosti

Řízení Mitsubishi ASX je velmi lehké, citlivé. Lze říci, že nejlépe se bude s tímto vozem jezdit právě ženám. ASX není žádné sportovní auto a podle toho se i chová. Překvapí tak komfortem a pohodlím. Ani na delších cestách tak nebudete unaveni a vytřeseni. S ASX jsme pouze zaznamenali větší náklony v zatáčkách, ale u tohoto druhu vozu se s tímto faktorem tak nějak dalo počítat dopředu. Pokud budete mít k dispozici model s pohonem všech kol, pak vás překvapí i velmi dobré celkové jízdní vlastnosti vozu. V zatáčkách drží směr i při vyšších rychlostech. U verze 4x4 navíc může uživatel zvolit ze tří různých jízdních režimů.

Bezpečnost

V roce 2011 prošlo také Mitsubishi ASX nárazovými zkouškami Euro NCAP. Robustní karoserie a množství asistenčních prvků zapříčinily, že ASX získalo, jak jinak, maximální počet pěti hvězdiček. Nejvíce bodů získal vůz jak v oblasti ochrany dospělých, tak i dětí. Velmi slušného ohodnocení se dočkal i v kategorii ochrany chodců, kde patří k lépe hodnoceným vozům nejen ve svém segmentu. 

Praktičnost

Uvnitř vozu najdou cestující nejen dostatek pohodlí a místa, ale také odkládacích ploch. V závislosti na sklonu zadních opěradel navíc ASX poskytuje i dostatečně velký zavazadlový prostor o velikosti 412 až 442 litrů. Zadní opěradla zcela sklopitelná do roviny tento prostor ještě zvyšují. Nabízeno je i příplatkové zvětšení zavazadelníku o 50 litrů. Toho lze dosáhnout zrušením příhrádek pod podlahou a přesunutím sady na opravy pneumatik do podběhu.

Komfort

Modernizace podvozkové části má za výsledek velmi příjemné jízdní vlastnosti. I na 17" kolech z lehké slitiny se vůz bude při překonávání nerovností chovat výborně. V kabině nezaznamenáváme rázy od podvozku. Pohodlná jízda, to je tedy jedna z výhod nového ASX. Vůz se i při překonávání větších nerovností zhoupne, ale posádka je ušetřena jakýchkoliv nepříjemných vlivů. Kdyby ASX disponovalo tužší karoserií, líbilo by se nám i cestování po české klasice, tedy Dé jedničce.

Provozní náklady

Pořizovací náklady patří v tomto segmentu jednoznačně k nejnižším. Stejné je to také v provozních nákladech. Díky nízké spotřebě ASX nijak neprovětrá vaši peněženku. Vzhledem k uvedení vozu do prodeje v roce 2010 budete zpočátku ušetřeni i větších nákladů na opravy, a to nejen díky tovární záruce, ale také vysoké spolehlivosti Mitsubishi ASX. 

Mitsubishi ASX

Další vozy


Na pobočce AAA AUTO MLADÁ BOLESLAV startujeme od 26. 4. výkup vozů! Přijďte si svůj vůz nechat ocenit i vy.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací