OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes SLK (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborné jízdní vlastnosti, Praktická pevná skládací střecha, Atraktivní design, Dobrý jízdní komfort , Přímé a přesné řízení

O vozidle

Mercedes s roadsterem SLK nastartoval novodobou vlnu vozů s pevnou skládací střechou. Dodnes se u Mercedesu této tradice v případě svého nejmenšího roadsteru drží, pevnou skládací střechu tak má i třetí generace SLK vyráběná od roku 2011. Ta se po vzhledové stránce opět výrazně posunula, je z ní atraktivní a dravé sportovní auto, které dá vzpomenout na drahý supersportovní model SLS AMG. Design je opravdu velkou předností auta, usedlost Mercedesů je ta tam a rázem jsou z nich vzhledově nejatraktivnější vozy svých segmentů. A pro SLK to platí dvojnásob. Paráda pokračuje i v interiéru, který opět svým vzhledem odkazuje na špičkové SLS. Důležitější než pohledná palubní deska a výborné použité materiály jsou ovšem v tomto případě spíše sedadla. Ta poskytují možná až nečekaně nízký posaz, takže sportovní pocit je ještě umocněn. Mají špičkové boční vedení a při ostré jízdě tělo dobře podrží, přitom si zachovávají až nečekanou dávku komfortu. To ostatně platí i pro celé SLK, které dovede v jednu chvíli být poměrně ostrým roadsterem, ve chvíli druhou pak supluje funkci cestovního GT. Odpružení jednoduše není zbytečně tvrdé a autu se daří nerovnosti filtrovat s překvapivou grácií, jen občas se ozvou výrazné rázy, které mohou mít za následek kroucení karoserie. Při stažené střeše je tento jev výraznější než u některých soupeřů Mercedesu, v podstatě jde o typickou slabinu SLK. Při stažené střeše zase do SLK docela dost fouká – určitě více než do předchozí generace.
 
Podvozek jako takový je vyladěn opravdu skvěle. Jeho limity leží hodně daleko za hranicí, kam se běžný řidič vydá, ovladatelnost auta je na jedničku, a to i díky přímému řízení s přesným chodem. Jen je řízení možná zbytečně přeposilované, a působí tak trochu odtažitě. Zkušeným řidičům pak bude u SLK vadit nevypínatelné ESP. Elektronika sice dovolí jakýsi omezený režim, ve kterém jsou mírná sklouznutí zádě možná, ovšem zcela vypnout nejde. Naštve to o to více, že její zásah je poměrně nevybíravý.
 
Paleta motorů SLK je vcelku jednoduchá a objevuje se v ní jedna pro sportovní roadster s pohonem zadních kol netypická zvláštnost – tou je turbodiesel v modelu SLK 250 CDI. Jeho výkon 150 kW nemá s autem příliš mnoho práce, a to i přesto, že hmotnost je oproti benzinovým  provedením výrazně vyšší. Sportovně založené řidiče však toto provedení nezaujme, kdo hledá stylový kabriolet pro pohodové jezdění, může tuto verzi zvažovat. Benzinovým základem je provedení SLK 200 s turbodmychadlem přeplňovanou osmnáctistovkou o výkonu 135 kW. Tento motor přináší příjemnou lehkost a SLK je s ním velmi agilní. K dispozici je i v silnějším provedení SLK 250 o výkonu 150 kW, u kterého už získáte i velmi zajímavou dynamiku. Šestiválec je v nabídce jediný – 3,5litrový v modelu SLK 350. Výkon 225 kW už zaručuje opravdu zábavné svezení. Tradičně nejsilnější je provedení od AMG, tentokrát označované SLK 55 AMG. Pod kapotou najdeme 5,5litrový osmiválec s charismatickým zvukovým projevem a výkonem 310 kW. 

Výbava

SLK se může pochlubit i dobrou výbavou, opět ovšem platí tradiční zvyk německých prémiových automobilek – základ je jen jeden, za jednotlivé prvky výbavy se připlácí individuálně. Proto mohou být mezi auty větší rozdíly. 

Design

Mercedes SLK je designově atraktivní dravý roadster, který dá svým vzhledem vzpomenout na supersportovní model SLS AMG. Sportovní linky nenaruší ani pevná skládací střecha, s jejíž konstrukcí už má Mercedes dlouholeté zkušenosti, a tak auto vypadá dobře i se střechou nahoře. Pochvalu zaslouží i interiér, který opět působí dynamicky a disponuje perfektními sedadly. 

Spotřeba

Mercedes SLK je sportovní roadster s moderními motory. Pokud tedy zvolíte některé ze slabších provedení, spotřeba paliva bude překvapivě civilní. Pro spořivé je tu dokonce možnost pořídit si turbodieselovou variantu, která nespotřebuje o mnoho paliva více než kompaktní hatchbacky. I benzinová osmnáctistovka má spotřebu příznivou, šestiválec a osmiválec AMG si pak řeknou logicky o větší přísun. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti SLK jsou opravdu skvělé, podvozek se podařilo vyladit velmi dobře a v zatáčkách perfektně drží stopu, je jistý a nenechá se rozhodit. Auto lze dobře řídit plynem, avšak zkušeným řidičům bude vadit nevypínatelné ESP. Řízení je přesné a přímé (neplatí to pro diesel s jiným převodem), jen trochu odtažitější.  

Bezpečnost

Třetí generace SLK se v nárazových testech Euro NCAP neobjevila, vzhledem k moderní konstrukci a bohaté bezpečnostní výbavě však můžeme předpokládat, že by si určitě v oblasti ochrany posádky nevedla špatně.  

Praktičnost

Praktická stránka roadsterů není pro mnohé důležitá, ale u SLK, které často plní funkci stylového dopravního prostředku, přece jenom roli hraje. I když se za volant bez problémů usadí i velmi vysoký cestující, místa není v interiéru nazbyt hlavně na šířku. Zavazadlový prostor pojme 225 litrů nákladu.  

Komfort

Na první pohled až hodně ostrý a dynamický Mercedes SLK dovede překvapivě dobře suplovat i cestovní GT. Podvozek je pečlivě vyladěn tak, že jej nerovnosti nejenom nerozhodí, ale že je také zvládá dobře filtrovat a v minimální míře je přenáší do interiéru. Komfortu tak vadí jen větší turbulence při jízdě se staženou střechou a také oproti soupeřům výraznější kroucení karoserie. 

Provozní náklady

Ačkoli základní verze SLK nejsou extrémně drahé a mají i vcelku úsporné motory, je u nich vzhledem ke značce nutné počítat s vyššími provozními náklady. Servisní úkony, náhradní díly i pojistky, to vše je pochopitelně dražší než u automobilové konfekce. 

Mercedes-Benz SLK



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací