OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes S (1998–2005)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výborný jízdní komfort , Úsporné turbodiesely, Elegantní vzhled, Snadné ovládání

O vozidle

Od roku 1998 vyráběl Mercedes-Benz pro něj v podstatě revoluční model třídy S generace W220. Oproti předchozímu mohutnému a hranatému provedení W140 přezdívanému medvěd představovala tato generace výraznou změnu. Auto dostalo opticky štíhlejší tvary, dodnes vypadá mezi velkými limuzínami docela lehce. Ačkoli se od té doby vnímání estetiky trochu posunulo, patří třída S W220 ke stále velmi elegantním vozům. I po letech po ukončení výroby působí třída S pochopitelně velmi luxusně, byť soudobí soupeři mohou působit majestátnějším dojmem. Karoserie je ovšem dostatečně rozměrná, a posádka tak má opravdu dostatek místa. Vpředu se ovšem sedí možná trochu výše, než je mnohým milé, menší postavy tu mohou mít překvapivě trochu potíže s kontaktem s palubní deskou. Vzadu, kde je to nejdůležitější sedadlo třídy S, je ovšem vše zcela v pořádku. 

 
Až doposud nevypadá eskový Mercedes jako kdovíjak špičkový zástupce své třídy, ovšem tento obraz se změní při pohledu na výbavu auta. Typ W220 totiž přinesl mezi osobní automobily celou řadu novinek, které tu našly uplatnění zcela poprvé a které konkurence dostala až o řadu let později. Z dnešního hlediska sice třeba parkovací senzory ve všech rozích karoserie nevypadají jako kdovíjaká inovace, v roce 1998 šlo ovšem o unikum, které není ani dnes zcela běžné. Navíc to je jedna z těch nejobyčejnějších drobností, které Esko přineslo. Auto je vybaveno automatickým dovíráním dveří a velkou novinkou byl adaptivní tempomat Distronic, který umí udržovat předem nastavený odstup od auta před vámi, a řidič tak nemusí na dálnici neustále brzdit a znovu zrychlovat – o to se postará tempomat za něj. Většina vozů je také vybavena vzduchovým odpružením Airmatic, které ovšem technickou novinkou nebylo. Celkově má třída S opravdu špičkovou výbavu a interiér i celý vůz jsou velmi komfortní. Špičkový komfort je ovšem dán právě množstvím použité techniky, což znamená u ojetých vozů vysoké provozní a servisní náklady. Ačkoli je třída S spolehlivým vozem, množství technických specialit znamená, že je tu i řada věcí, které se mohou pokazit. Ačkoli tak ojeté Esko může lákat zajímavou cenou, je nutné pamatovat na to, že náhradní díly jsou drahé a servis je vzhledem ke komplikovanosti vozu nutné provádět téměř výhradně v autorizovaných servisech. 
 
Třída S W220 se dodávala s celou řadou pohonných jednotek. Z hlediska ekonomiky provozu je nejzajímavější vznětový řadový šestiválec v modelu S 320 CDI. Motor, který dával do modernizace (tedy do roku 2002) výkon 145 a po ní 150 kW, je vcelku spolehlivý a může se pyšnit relativně příjemnou spotřebou paliva, která se drží v jednociferných hodnotách. To silnější vidlicový vznětový osmiválec je už podstatně žíznivější a vyžaduje také větší servisní péči. Jeho výkon je 184 a po modernizaci 191 kW, což znamená docela svižné svezení. Podstatně širší je paleta benzinových agregátů. Základem je provedení S 320, jehož vidlicový šestiválec 3,2 litru má výkon 165 kW. Tento model se dodával do roku 2002, pak jej nahradilo provedení S 350 (objem byl 3,7 litru) s výkonem 180 kW. Osmiválce S 430 a S 500 se prodávaly po celou dobu výroby modelu. Slabší 4,3litrový má výkon 205 kW, silnější pětilitrový pak 225 kW. Od roku 2003 tato provedení měla namísto běžné pětistupňové automatické převodovky novou sedmistupňovou 7G-Tronic. Špičkou jsou dvanáctiválcová provedení S600. Nejprve do roku 2002 s atmosférickým motorem 5,7 litru o výkonu 270 kW, pak dvojitě přeplňovaný motor 5,5 litru s výkonem 368 kW. Vzácnou specialitou, která je provozně opravdu velmi náročná, jsou provedení AMG. Pod kapotou typu S 55 AMG má osmiválec 5,5 litru – nejprve v atmosférickém provedení s 264 kW, po modernizaci s kompresorem a výkonem 368 kW. Dvanáctiválec S 63 AMG s výkonem 326 kW se vyráběl jen v roce 2002, pak jej nahradilo provedení S 65 AMG s nadvakrát přeplňovaným šestilitrovým motorem a ohromujícím výkonem 450 kW.

Výbava

Od nejluxusnějšího Mercedesu své doby nelze očekávat ani jinou než naprosto špičkovou výbavu. Právě generace W220 přinesla mezi osobní automobily některé prvky vůbec poprvé, takže dodnes je jeho výbava opravdu působivá. 

Design

Mercedes třídy S generace W220 znamenal pro design velkých Mercedesů velkou změnu. Oproti mohutným a hranatým tvarům předchůdce působil lehce a velmi elegantně. Dodnes však působí luxusním dojmem, byť někteří soupeři vypadají majestátněji. 

Spotřeba

Velký Mercedes pochopitelně nebude nikdy úsporným vozem. Pravdou ovšem je, že přinejmenším základní šestiválcový turbodiesel dovede spotřebu držet v příznivých mezích. Ovšem prakticky všechny ostatní motory budou mít spotřebu paliva vysokou. Některé benzinové agregáty mají i zvýšenou spotřebu oleje. 

Jízdní vlastnosti

Mercedes třídy S se vždy soustředil především na co nejlepší jízdní komfort a nejinak je tomu i u generace W220. Auto ovšem zároveň oproti předchozím provedením výrazně získalo na obratnosti a ovladatelnosti, takže se s ním daleko příjemněji jezdí. Rozměry auta jsou velké, ale dobře odhadnutelné, takže se Esko dobře řídí. 

Bezpečnost

Špičková bezpečnost je velkým limuzínám vlastní. Ačkoli eskový Mercedes nikdy nárazové testy Euro NCAP neabsolvoval, je jasné, že úroveň ochrany posádky je u něj snad na maximální možné míře. Špičková bezpečnostní výbava, robustní konstrukce a velká karoserie, ale také řada technických novinek, včetně adaptivního tempomatu, řadí Mercedes S k těm nejlepším vozům. 

Praktičnost

Mercedes S je prostorná a velmi pohodlná limuzína, u které se jako míra praktičnosti bere spíše prostor pro posádku na zadních sedadlech než cokoli jiného. Místa mají cestující dostatek a ani zavazadla nepřijdou v S-klasse zkrátka. Je tu pro ně k dispozici solidních 500 litrů místa. 

Komfort

Mercedes vždy patřil v oblasti jízdního komfortu na špičku produkce a pro třídu S generace W220 to platí pochopitelně také. Zatímco soupeři raději vsázejí na sportovnější notu, Mercedes klade důraz především na komfort. Luxusní interiér je začátkem, špičkové odhlučnění pokračováním a perfektní podvozek často se vzduchovým odpružením pak skvělým zakončením. 

Provozní náklady

Velká limuzína s trojcípou hvězdou ve znaku rozhodně nebude provozně nenáročným automobilem. Po pravdě, existuje jen málo automobilů, které budou při provozu vyžadovat podobně vysoké investice. Vše je dáno komplikovanou technikou, kterou zvládají většinou jen autorizované servisy. Navíc řadu poruch lze zavčasu odhalit jen diagnostikou, což znamená nutnost opravdu poctivě procházet servisními prohlídkami. Věcí, které se mohou pokazit, je celá řada. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací