OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes GL (2006–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velkorysý vnitřní prostor , Mohutný a majestátní design, Jízdní komfort , Bohatá výbava, Kvalitní zpracování, Image značky

O vozidle

Mercedes GL je reakcí automobilky s trojcípou hvězdou ve znaku na obří SUV Audi Q7. Patří tedy k největším SUV na evropském trhu vůbec a jeho mohutný majestát je vidět hned na první pohled. Oproti agresivnímu Q7 je Mercedes GL usedlejší, ovšem zároveň také působí podstatně drsnějším dojmem. Jednoduše, vypadá více jako off-road, až si lze myslet, že by mohlo jít o konkurenci i pro velikou terénní Toyotu Land Cruiser V8. A opravdu tomu tak je, veliký Mercedes sice možná nemá tak robustní konstrukci jako Toyota, ovšem v terénu je velmi schopný. Má pohon všech kol nebo pomocníky pro sjíždění a vyjíždění prudkých svahů. Dokonce tu jsou i uzávěrky mezinápravového a zadního diferenciálu a další užitečné terénní pomůcky. Limitujícím faktorem v terénu tak budou pneumatiky a dlouhý rozvor. I tak však bude obří SUV doma především na silnici. Tady nabízí naprosto špičkový komfort, už od základních verzí daný špičkovým vzduchovým odpružením Airmatic s nastavitelnou světlou výškou (ve čtyřech stupních). GL perfektně žehlí veškeré nerovnosti českých vozovek a posádka je hýčkána opravdu špičkovým pohodlím. Na tom se podílí i kvalitní zpracování interiéru, který je prakticky beze změn přejat z menšího modelu ML. U dražšího GL se ovšem vyskytují výhradně lepší materiály (GL má v základních provedeních obyčejnější vzhled) a i možnosti výbavy jsou ještě o něco širší. Perfektní jsou tradičně rozměrná a pohodlná sedadla, která zaručí skvělý komfort i na těch nejdelších cestách. Jak velí móda u velkých SUV, je GL celkem sedmimístné SUV. Třetí řada s dvojicí sedadel se totiž ukrývá pod podlahou zavazadlového prostoru. Není sice pro dlouhány, ale cestovat se tu dá. Když je složená, je podlaha zavazadlového prostoru rovná a to platí i po složení druhé řady sedadel. Standardní objem zavazadelníku je hodně solidních 620 litrů, v sedmimístném uspořádání se sice výrazně zmenší, avšak stále pojme alespoň příruční zavazadla cestujících. Po kompletním složení sedadel je k dispozici 2300 litrů prostoru.
 
Pod kapotou GL se objevují výhradně silné motory, většinou osmiválce. Jenom základní GL 320 CDI je šestiválec s výkonem 165 kW. Motor má s autem těžkým zhruba 2,5 tuny docela dost práce, avšak GL s ním není žádný louda. Silnější osmiválcový turbodiesel v GL 420 CDI pak disponuje hodně solidními 225 kW, a především vysokým točivým momentem 700 Nm. Benzinové agregáty reprezentují osmiválce GL 450 a GL 500 s výkonem 250 a 285 kW. V roce 2009 prošla modelová řada modernizací. Je však spíše kosmetická a i u motorů se projevila jen změnou označení turbodieselů na 350 CDI a 450 CDI, výkon zůstal nezměněn. Novinkou modernizovaného provedení je ovšem i úspornější verze GL 350 BlueTec se vznětovým šestiválcem o výkonu 155 kW. 

Výbava

Vzhledem k pozici v nabídce automobilky, která vlastně odpovídá terénnímu ekvivalentu třídy S, je jasné, že GL má už od základu velmi bohatou výbavu. A to jak tu bezpečnostní, tak tu komfortní, o opravdu luxusní prvky tu není nouze. Přesto i příplatková výbava skýtá určité možnosti, jako například adaptivní tempomat nebo DVD navigační systém. U ojetých vozů tak lze i podle těchto požadavků vybírat. 

Design

Mercedes GL je největším SUV značky a je to na  něm na první pohled znát. Oproti agresivní Q7, která se snaží být trochu dynamická, je GL robustnější a drsnější, zároveň však konzervativnější. Rozhodně jde ovšem o nepřehlédnutelný vůz, který budí respekt. Špičkově je navržen také interiér, který je převzat z menšího modelu ML. 

Spotřeba

Nejmohutnější SUV od Mercedesu v podstatě nemůže mít nízkou spotřebu paliva a nic na tom nemění ani modernější vznětové provedení BlueTec. To je sice v rámci konkurence trochu úspornější, avšak stále je spotřeba dost vysoká. Navíc ML je oblíbené i se silnějšími motory, u nichž pochopitelně apetit roste. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Mercedesu GL se odvíjejí od celkové obrovské hmoty auta. Na razantní projíždění zatáček tak GL stavěné není, ovšem celkově je jeho chování předvídatelné a dobře kontrolovatelné. GL také překvapí svými schopnostmi v terénu, nebojí se ani toho hodně těžkého. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP Mercedes GL neprošel, ovšem vzhledem k jeho mohutné stavbě a příbuznosti s menším modelem GL lze očekávat, že úroveň ochrany posádky bude špičková. Menší ML získal v crashtestech plné pětihvězdičkové hodnocení a GL by se jistě totéž nevyhnulo také. Mohutná a robustní karoserie vydrží hodně a velmi bohatá bezpečnostní výbava úroveň ochrany dokresluje. 

Praktičnost

Mercedes GL je největší off-road značky a pro posádku nabízí opravdu hodně místa. Snad jen ve sklápěcí třetí řadě to není na dlouhé cesty – to i proto, že pak je zavazadlový prostor poněkud menší. Ve standardním uspořádání má 620 litrů, což je sice méně než třeba u Audi Q7, ovšem po sklopení sedadel lze do GL naložit ohromných 2300 litrů nákladu – a to je zase podstatně více než u vozu s propojenými kruhy ve znaku. 

Komfort

Mercedes GL se vyznačuje perfektním komfortem cestování, který je daný jak pohodlným interiérem se špičkovými sedadly a bohatou výbavou, tak především parádním vzduchovým podvozkem, který je standardem u všech verzí. Velmi dobré je také odhlučnění, i přes mohutné krabicovité tvary se totiž podařilo Mercedesu výtečně vyladit aerodynamiku. 

Provozní náklady

U Mercedesu GL je nutné celkově počítat s vyššími provozními nákladu, ať už kvůli nárokům na palivo, nebo případnému servisu. I běžné prohlídky nejsou zcela banální záležitostí, a ačkoli je GL spolehlivý vůz, pokud se něco pokazí, bude to zřejmě finančně náročná oprava. 

Mercedes-Benz GL



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací