OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes CLK (2002–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Image značky, Jízdní komfort , Široká paleta motorů, Dobrá nabídka prostoru, Spolehlivost , Úsporné turbodiesely

O vozidle

Druhá generace Mercedesu CLK vyráběná v letech 2002–2009 je zároveň prozatím posledním provedením vozu tohoto jména. Kdo touží po novějším voze, musí středně velké cestovní kupé hledat již pod klasičtějším označením třídy E. Výrobce ke změně označení mimo jiné vedl i fakt, že éčkové kupé má s běžným modelem společnou většinu komponent. To u CLK neplatí, a byť techniku tehdejší třídy E hojně využívá, je to svébytný vůz, u kterého například ani jeden z karosářských dílů na jiný Mercedes pasovat nebude. V druhé generaci CLK jenom potvrdilo svou povahu komfortního cestovního kupé, žádný posun směrem ke sportovnímu charakteru se nekonal. Jízdní komfort a pohodlí posádky tak mají nadále přednost. Tvarově je druhé CLK svébytnějším modelem, který spíše než tehdejší Éčko některými prvky připomíná špičkové velké kupé CL nebo atraktivní roadster SL. Velmi pozoruhodným detailem druhého CLK je konstrukce bez středového (tedy B) sloupku karoserie. Po stažení oken ve dveřích i zadních oken tu vzniká jednolitá velká plocha s perfektním výhledem. Konstruktéři si takovouto specialitu mohli dovolit mimo jiné i proto, že se opět rovnou počítalo s verzí kabriolet, která pochopitelně rovněž střední sloupek postrádá a k celkovému vyztužení karoserie používá i jiné prvky. Toto esteticky i prakticky unikátní řešení má ovšem jednu drobnou nevýhodu – překvapivě trochu vyšší aerodynamickou hlučnost v dálničních cestovních rychlostech. 
 
CLK v druhém provedení opět pojme s velkorysým komfortem čtveřici cestujících, kteří mají ve všech směrech dostatek místa. Velmi pohodlná sedadla jsou jedním ze základů vysokého komfortu, na kterém se pak podílí kombinace pečlivě odladěného odpružení a všemožné komfortní výbavy. CLK je z tohoto hlediska moderní automobil, ve kterém nemusejí chybět ani ty nejlepší prvky výbavy, výrobce si za to ovšem pochopitelně nechal u takových provedení patřičně zaplatit. Samotné elegantní, kvalitní a vysoce komfortní provedení interiéru je ovšem vlastní i základním verzím CLK, byť ty vyšší jsou na tom samozřejmě ještě o něco lépe. 
 
Pod kapotou CLK se oproti předchozímu modelu udála doslova revoluce. Zákazníci se totiž konečně dočkali turbodieselových provedení. U nich dnes nadále platí, že mívají často velmi vysoké kilometrové nájezdy, benzinové verze, které si majitelé kupovali spíše jako reprezentativní a víkendová auta, mají většinou najeto o poznání méně. Paleta motorů je velmi široká a časem se trochu měnila. Zážehové motory začínají u přeplňované osmnáctistovky v modelu CLK 200K s výkonem 120 kW. Osmnáctistovka existuje také v provedení 200 CGI s výkonem 125 kW – tato verze má přímé vstřikování paliva, a tudíž příznivější spotřebu. Pro velké kupé však jde o opravdu základní motory spíše pro klidné řidiče. Po modernizaci v roce 2005 posílil základní motor na 135 kW. Dále v nabídce následují šestiválce. Nejprve provedení CLK 240 s motorem 2,6 litru o výkonu 125 kW, následně 320 s 3,2litrovým šestiválcem se 160 kW. Po modernizaci byly tyto agregáty vystřídány provedeními CLK 280 se 170 kW a CLK 350 s hodně solidními 200 kW. Benzinovou špičkou pak byly osmiválce – pětilitrový v provedení CLK 500 má 225 kW, typ CLK 55 AMG pak disponuje 270 kW. Po modernizaci posílilo provedení CLK 500 na 280 kW a pod kapotu provedení AMG se nastěhoval osmiválec 6,2 litru s výkonem 354 kW, v provedení AMG Black Series pak dokonce s 373 kW.
 
Nabídka turbodieselů se postupně rozšiřovala, z počátku čítala jen provedení CLK 270 CDI s pětiválcem o výkonu 125 kW. Postupně přišlo i čtyřválcové CLK 220 CDI se 110 kW a silnější CLK 320 CDI se 165 kW, které nahradilo původní CLK 270 CDI. 

Výbava

Výbava CLK je typicky bohatší než u odpovídajících sedanů nebo kombíků běžnějších řad. Častěji se tu tak setkáme s opravdu dobře vybavenými vozy, úplně nejlépe budou vybavena auta s osmiválcovými motory. 

Design

Mercedes CLK druhého provedení je velmi elegantní středně velké kupé, které má sportovní ambice snad jenom v provedeních AMG. Jde o velmi neobvyklý vůz, jakých nebudete na silnicích potkávat mnoho. Zajímavým designovým prvkem je chybějící středový sloupek karoserie, což odlehčuje estetiku vozu a přináší vylepšený výhled. 

Spotřeba

Druhé CLK dostalo především po modernizaci v roce 2005 podstatně modernější a úspornější motory, přesto nelze hovořit o kdovíjak šetřivém vozu. Na druhou stranu jsou k dispozici i provedení se vznětovými motory, u kterých se spotřeba drží v rozumných mezích. 

Jízdní vlastnosti

Ani u druhé generace CLK nehrály jízdní vlastnosti hlavní roli. Důraz je kladen na komfort, díky instalaci celé řady elektronických pomocníků se ovšem daří velmi úspěšně krotit i jízdní projev auta jako takový. Podvozek je spíše jednodušší a precizní průjezdy zatáčkami nejsou jeho parketou, na druhou stranu je čitelnost a ovladatelnost lepší než v předchozí generaci. 

Bezpečnost

Ani druhá generace CLK nikdy neprošla nárazovými testy Euro NCAP, ovšem vzhledem k výkonům ostatních Mercedesů se dá předpokládat, že ochrana posádky bude na špičkové úrovni. Ostatně, dokazuje to i bohatá standardní bezpečnostní výbava, ve které nechybí šestice airbagů. 

Praktičnost

Ani druhé CLK není primárně praktický model, ovšem svou nabídkou prostoru příjemně překvapí. Posádka má dostatek místa ve všech směrech. Zavazadlový prostor oproti předchozí generaci povyrostl. U kupé na solidních 435 litrů, kabriolet udělal podstatně větší skok. Z dříve jen málo využitelného prostoru totiž najednou nabízí velmi dobrých 390 litrů. 

Komfort

Špičkový jízdní komfort je asi tím hlavním, co má CLK posádce nabídnout. Velmi pohodlná sedadla, dobrá výbava a řada komfortních detailů (jako například podavač bezpečnostního pásu pro cestující vpředu) posádku doslova hýčkají. 

Provozní náklady

I přes sníženou spotřebu motorů a přítomnost turbodieselů je u CLK nadále nutné počítat s dost vysokými provozními náklady. Je to dáno jednak značkou samotnou, a tudíž vyšší cenou i běžných dílů a úkonů, ale především i celkově komplikovanější technikou. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací