Proč koupit |
---|
Image značky Příznivé ceny Jízdní komfort Široká paleta motorů Dobrá nabídka prostoru Spolehlivost |
O vozidle
Paleta motorů pod kapotou prvního CLK pokrývá široké výkonové spektrum, zapomenout ovšem musíte na turbodiesely. Ty se sem vůbec nedodávaly. Základní jednotkou je benzinový dvoulitr v modelu CLK 200 s výkonem 100 kW. Vzhledem k velikosti auta bude stačit jen klidným řidičům. Výkonnější jsou jeho přeplňované verze CLK 200 Kompressor s výkonem 120 a 141 kW. Tyto motory také dovedou držet spotřebu paliva v přijatelných mezích. Dalším stupněm je dynamický, ovšem už na palivo náročný agregát 230 Kompressor s výkonem 142 a později i 145 kW. Následuje jediný šestiválec v nabídce, motor 3,2 V6 v provedení CLK 320 s výkonem 160 kW. A pak už je čas na osmiválce. Ten s objemem 4,3 litru v provedení CLK 430 disponuje 205 kW, špičkový 5,4litrový motor v provedení CLK 55 AMG pak přináší 255 kW.
Výbava
Výbava CLK je typicky bohatší než u odpovídajících sedanů nebo kombíků běžnějších řad. Častěji se tu tak setkáme s opravdu dobře vybavenými vozy, úplně nejlépe budou vybavena auta s osmiválcovými motory.
Design
První Mercedes CLK je velké, elegantní kupé, na jehož vzhledu se zub času podepisuje méně než na sedanu třídy E, ze kterého esteticky vychází. Velmi elegantně a nadčasově působí také kabriolet a povedený je i interiér obou provedení.
Spotřeba
Spotřeba paliva není silnou stránkou CLK, u cestovního kupé určeného především k pohodlnému polykání velkých porcí kilometrů citelně chybí vznětové motory. Ty zážehové jsou už z podstaty na palivo vcelku náročné, když k tomu připočteme častou kombinaci vysokého výkonu a vyšší hmotnosti auta, je jasné, že tankovat bude nutné často.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti první generace CLK nejsou v podstatě nijak sportovní a ani kdovíjak vyvážené. Mercedes se tu s výjimkou ostrého provedení AMG soustředil především na jízdní komfort a ovladatelnost vozu byla až na druhém místě. Ani řízení řidiče nenadchne, je vcelku odtažité a málo komunikativní.
Bezpečnost
Nárazovými testy Euro NCAP Mercedes CLK nikdy neprošel, a to v žádné své generaci. Vzhledem k solidní bezpečnostní výbavě a celkově relativně robustní konstrukci ovšem můžeme předpokládat, že ochrana posádky bude na dobré úrovni, podobně jako u soudobého Éčka.
Praktičnost
Kupé ani kabriolet rozhodně nepatří mezi praktické vozy, ovšem CLK na tom není celkově špatně. Čtveřice cestujících má dostatek místa, jen nastupování dozadu je výrazně ztížené. Zavazadlový prostor kupé pojme zajímavých 420 litrů nákladu, kabriolet je na tom s 240 litry o poznání hůře.
Komfort
Mercedes CLK nabízí posádce velmi dobrý jízdní komfort. Ten začíná už solidní nabídkou místa pro všechny cestující, pokračuje přes bohatou výbavu a luxusně provedený interiér a končí u komfortně naladěného podvozku, který žehlí nerovnosti snad všeho druhu.
Provozní náklady
CLK první generace má z hlediska provozních nákladů řadu nevýhod, a to i přesto, že jde o nadprůměrně spolehlivý automobil. Drahý je pochopitelně už samotný servis Mercedesů, u CLK se k tomu přidávají i často komplikované mnohaválcové motory. Ty navíc spalují výhradně benzin, což se projevuje na vysoké spotřebě paliva.