OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes-Benz ML (1997–2005)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Jízdní komfort, Povedené turbodiesely, Výborná image, Velký vnitřní prostor

O vozidle

Mercedes-Benz třídy M je vozem, který v roce 1997 odstartoval současnou vlnu popularity vozů kategorie SUV. Model, který se nejprve objevil na americkém trhu, zaznamenal velké úspěchy i v Evropě. První generace však mnohdy dávala své původem americké zaměření docela najevo. Projevovalo se to především na celkové kvalitě vozu, která se odráží v horší spolehlivosti, ani provedení interiéru není tak úplně na výši. I přesto je však první generace ML hodně zajímavým automobilem, jako velké SUV se silnými motory a obrovským prostorem pro posádku je k dispozici za vcelku zajímavé ceny.
 
A ačkoli od doby vzniku design auta přece jen trochu podlehl zubu času, je první ML stále automobil, který vyvolává respekt. Do prostorné karoserie se naskládá pět, nebo dokonce sedm cestujících, v pětimístném uspořádání zůstává pro zavazadla ohromný prostor 635 litrů s výbornou využitelností i přístupností. Velký a mohutný automobil je nastaven především na komfortní notu, a je tak nutné, i vzhledem k vysoké stavbě vozu, počítat s trochu horšími jízdními vlastnostmi. Jenže není tomu tak zdaleka u všech provedení, ML se silnými motory se dodávalo i s přitvrzeným podvozkem, který naopak negativně ovlivňoval plavnost a celkový komfort vozu, avšak asfaltu se dovedl držet překvapivě zuřivě. Ani tak ovšem nemůžeme hovořit o kdovíjak sportovním chování, je jasné, že dvoutunový vůz s vyšším těžištěm má v zatáčkách své logické limity.
 
Z počátku se ML nabízel pouze se zážehovými motory, které se však vyznačují vysokou spotřebou. Proto byly na trh rychle uvedeny i turbodiesely, které více vyhovují evropskému vkusu a které patří i na trhu ojetin k obvyklejším motorizacím. Tou zdaleka nejoblíbenější je turbodiesel v modelu 270 CDI, který má výkon 120 kW. I s relativně těžkým automobilem si poradí docela dobře, spotřeba přitom zůstává vzhledem k velikosti vozu v rozumných mezích. Druhou turbodieselovou možností je velmi silný čtyřlitrový osmiválec 400 CDI s výkonem 184 kW, který už ovšem svůj apetit nedovede příliš krotit a na luxusní SUV má také možná trochu moc hrubý projev. Pro toho, kdo tedy chce vůz s co nejkomfortnějším chováním, bude lepší volbou některý z benzinových motorů. Základní provedení ML 230 s výkonem 110 kW je ovšem trochu dýchavičné a přitom spotřeba není menší než u větších a výkonnějších šestiválců. Ty tu můžeme najít v provedení 3,2 V6, 3,5 V6 nebo 3,7 V6 s výkony 160, 172 a 176 kW. Při klidné jízdě bude jejich spotřeba sice vyšší než u osmiválcového turbodieselu, ovšem ne o mnoho, kultivovanost je přitom podstatně lepší. Benzínové osmiválce už však mají opravdu vysokou spotřebu. Nejmenší má objem 4,3 litru a výkon 200 kW, pětilitrový motor má 215 kW a motor 5,4 litru v provedení AMG dává výkon úctyhodných 255 kW. 

Výbava

Velké SUV Mercedesu bývá vcelku dobře vybaveným automobilem. I tady platí, že se za hodně věcí připlácelo, ovšem vzhledem k postavení modelu přece jenom řada komfortních a praktických prvků byla už v základní výbavě.  

Design

Velké SUV značky Mercedes-Benz budí i po mnoha letech od začátku výroby vcelku respekt. Jednoduše proto, že je to mohutný vůz, který ani ve srovnání se současnými modely na mohutnosti neztratil. Odlišný je jen vzhled, který je oblejší. Na druhou stranu je přece jenom zub času na voze trochu vidět. 

Spotřeba

Snad krom šestiválcového turbodieselu, který má na danou velikost auta vcelku rozumnou spotřebu, je nutné počítat s opravdu vysokými nároky na palivo. A to i u osmiválcového turbodieselu. Dvojnásob to pak platí u benzinových motorů, jejichž spotřeba je opravdu vysoká – opět obzvlášť u osmiválců. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti první generace Mercedesu ML nejsou zrovna světlou stránkou vozu, ovšem platí to jak u kterého modelu. Nejsilnější verze totiž mohou mít přitvrzený podvozek, který si nechá líbit i hrubší zacházení. Přesto je nutné počítat v zatáčkách s vysokou stavbou vozu a jeho hmotností, která u základního provedení atakuje 2 tuny. 

Bezpečnost

Mercedes vždy patřil k automobilkám, které kladou velký důraz na bezpečnost. A ačkoli už není první ML zrovna nejmodernějším autem, z hlediska bezpečnosti se nemá zač stydět. V nárazových testech Euro NCAP získala první verze v roce 2002 čtyřhvězdičkové hodnocení. Standardem jsou boční i hlavové airbagy a mohutná konstrukce také přispívá k dobré ochraně. 

Praktičnost

Mercedes ML první generace se vyznačuje opravdu velkým prostorem pro posádku. Cestující mají ve všech směrech doslova nadbytek místa, sedadla jsou rozměrná a pohodlná. Zavazadlový prostor se může pochlubit ohromným objemem 635 litrů a dobrou přístupností. Nutné je ovšem počítat s vyšší nakládací hranou. 

Komfort

Jízdní komfort ML první generace je na opravdu velmi dobré úrovni. Většina verzí se přes nerovnosti přenáší s velkou grácií a doslova je žehlí. Posádku hýčká také solidní výbava, nadbytek prostoru a také velmi pohodlná sedadla. 

Provozní náklady

Velká SUV nejsou provozně levnou záležitostí. A pro ML to možná platí dvojnásob. Krom vysoké spotřeby paliva je totiž nutné počítat s vyšší cenou náhradních dílů a také servisních úkonů. Auto rozhodně nelze servisovat v každé garáži. ML první generace také nevyniká kdovíjak zářnou spolehlivostí. 

Mercedes-Benz ML

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací