OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes-Benz C (1993–2000)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Jízdní komfort, Příznivé ceny, Dobrý vnitřní prostor , Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

Mercedes-Benz třídy C nahradil v roce 1993 model 190. Mercedes tehdy začal používat dnes již tradiční označování modelů jednotlivých tříd písmeny. Dnes má nejmenší vůz označení A, třída C však byla tehdy nejmenším Mercedesem. Rozhodně to však nebyl malý automobil, jde o klasického zástupce střední třídy a na dnešní poměry nabízí nadprůměrný vnitřní prostor. Ačkoli auta střední třídy od té doby výrazně povyrostla, vnitřní prostor je dnes limitován stále přísnějšími požadavky na bezpečnost. Ačkoli se Mercedes řadil v době vzniku Céčka k automobilkám s vyšším důrazem na bezpečí posádky a v některých oblastech byl průkopníkem, z dnešního hlediska mnoho ochrany Mercedes C neposkytne. Dokazuje to zisk dvou hvězdiček v nárazových testech Euro NCAP, což byl tehdy vcelku standard, dnes nabídne vůz jenom základní ochranu. Chybí výrazné deformační zóny a výztuhy ve dveřích, vnitřní prostor z toho ovšem těží. 

Sedan a combi s pohonem zadní nápravy se vyznačují také velmi dobrými jízdními vlastnostmi, byť z dnešního pohledu nepřináší zadní náhon takovou jistotu. Céčko je však pohodlné a přitom jízdně i vcelku zábavné, oproti moderním vozům dovede vtáhnout řidiče do hry. 

Mercedes tradičně do svých modelů montuje opravdu široké spektrum motorů a Céčko první generace není v tomto ohledu výjimkou. Páteř nabídky tvoří zážehové čtyřválce. Jejich výkon je hezky odstupňovaný. Osmnáctistovka má výkon 90 kW, dvoulitr 100 kW, motor 2,2 litru pak 110 kW. Stejný výkon má i agregát 2,3 litru, jeho kompresorem přeplňovaná verze pak nabídne velmi zajímavých 142 kW. Šestiválce začínají u objemu 2,4 litru a výkonu 124 kW, pokračují přes 2,8 litru a 142 kW a končí u 3,6 litru a 206 kW. Už v první generaci Céčka se také objevila brutální verze AMG, jejíž osmiválec 4,3 litru má výkon 225 kW. Nabídka vznětových motorů je trochu slabší. Základ tvoří atmosférické motory 2,0 a 2,2 litru s nízkým výkonem 55 a 70 kW. Silnější diesel navíc není příliš spolehlivý. Pětiválec 2,5 litru má výkon 83 kW. Zajímavější jsou modernější motory – čtyřválec 2,2 CDI má solidní výkon 92 kW, motor 2,5 TD pak 110 kW.

Výbava

Výbava Mercedesu C první generace není z dnešního pohledu už kdovíjak bohatá. Ve střední třídě tehdy Mercedes nenabízel kdovíjaké technické vymoženosti, ostatně ty nebyly ani ve třídě E. Z dnešního pohledu je tak Céčko spíš důkazem toho, že tehdy nadstandardní prvky jsou dnes zcela běžné. Na 20 let starý vůz to ovšem není špatný výkon. 

Design

Mercedes C první generace se drží ještě původního jednoduchého a hranatého designu vozů této prémiové značky. Dnes už je na něm věk poznat, ovšem klasické tvary mohou leckomu imponovat. I v interiéru je věk znát, ovšem zrovna tak je poznat prémiový původ vozu. 

Spotřeba

U Céčka první generace převládají zážehové pohonné jednotky, které z dnešního hlediska mají trochu horší spotřebu paliva. Ani diesely dnes už nepřekvapí kdovíjak příznivou konzumací, jsou na tom ovšem lépe než motory benzinové. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti prvního Céčka patřily a patří k jeho přednostem. Vůz střední třídy s pohonem zadních kol je dobře ovladatelný, dnes ovšem vyžaduje pevnější a zkušenější ruku v podmínkách horší adheze. 

Bezpečnost

Céčkový Mercedes první generace získal v nárazových testech Euro NCAP hodnocení pouhé dvě hvězdičky. Tehdy to byl vcelku obvyklý výsledek, s nárazovými testy se teprve pomalu začínalo a pro bezpečí se od té doby hodně udělalo. Karoserie s menším množstvím výztuh a dva airbagy v základu ovšem dnes mnoho ochrany nepřinesou.

Praktičnost

Z dnešního pohledu menší důraz na bezpečí má i své výhody. Vnitřní prostor totiž není omezován nutnými výztuhami, a tak je nadstandardně veliký. Sedan sice v zavazadlovém prostoru pojme pouhých 430 litrů a combi už o poznání lepších 465 litrů s tím, že pochopitelně nabízí podstatně lepší využitelnost i variabilitu. Je také dobré si připomenout, že těchto hodnot dosahuje vůz při délce 4,5 metru, což je dnes míra, které se blíží mnohé kompaktní hatchbacky. 

Komfort

První Céčko nabízí po vzoru ostatních Mercedesů i velmi dobrý jízdní komfort. Odpružení se daří dobře filtrovat nerovnosti. Interiér nabízí posádce dostatek místa a sedadla jsou velmi pohodlná. U ojetých vozů je ovšem limitujícím faktorem opotřebení. 

Provozní náklady

Starší konstrukce, vyšší věk a samozřejmě i vyšší kilometrové nájezdy se podepisují na nutnosti větší péče o Céčko. Model ovšem jinak platí za vcelku spolehlivý automobil. Bohužel dodnes jsou ceny některých náhradních dílů vyšší. 

Mercedes-Benz C



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací