OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mercedes-Benz B (2005–2011)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Image značky, Prostorný interiér , Dobré zpracování, Úsporné turbodiesely

O vozidle

Béčkový Mercedes navázal v roce 2005 na menší třídu A. Od jeho druhé generace přebírá drtivou většinu techniky včetně netypického podvozku se sendvičovou konstrukcí. Opět tu platí, že na daném půdorysu Mercedes vytvořil neobvykle prostorný vůz. Zatímco Mercedes A je hodně netypický malý vůz, Mercedes A už můžeme považovat za klasického zástupce třídy kompaktních MPV, byť mezi prémiovými modely má výrazný náskok. Podvozek má rozvor přes 2,77 metru, takže uvnitř je opravdu hodně místa v podélném směru, podle některých na zadních sedadlech možná až přebytek. Je pravdou, ze posuvná zadní lavice by Mercedesu B vyloženě slušela, bohužel není dostupná ani za příplatek. V případě, že vozíte třeba malé děti, tak zavazadlový prostor vozu nerozšíříte. Béčko ale i tak pobere nadstandardní množství bagáže, vejde se do něj hodně zajímavých 458 litrů nákladu v základním uspořádání. Sedadla zadní řady lze sklápět, sedáky lze vyjmout tak, aby nepřekážely a vznikla rovná ložná plocha. Některé verze mohou mít vyjímatelná i zadní opěradla a také sklopné přední sedadlo – přepravovat potom lze předměty o délce až 2,1 metru.
 
Praktická stránka modelu řady B je asi jeho největší předností. Mercedes se sice zároveň snažil tento vůz prodávat jako sportovní rodinný vůz, ovšem k tomu mu přece jenom něco chybí. Je pravdou, že díky neobvyklé sendvičové konstrukci má Béčko nízko položené těžiště, a pokud je vybaveno sportovním podvozkem, tak jsou docela dobře eliminovány náklony v zatáčkách. Jenže volant má do sportovního provedení daleko, řízení je vcelku odtažité a nekomunikativní a i řazení by si zasloužilo přesnější chod, takže s tím sportováním to není tak horké. V rámci třídy kompaktních MPV ovšem Béčko skutečně patří k vozům se živějším a agilnějším charakterem. Navíc vzhledem k příslušnosti ke značce může mít i velmi zajímavou výbavu, která byla běžným konkurentům zapovězena.
 

Motory pod kapotou jsou v podstatě převzaty z modelu A. Základem je benzinová patnáctistovka v modelu B150. Má výkon 70 kW a pro vůz této velikosti už je to spíše jen důstojný základ. Druhým stupněm je sedmnáctistovka v A170, ta má výkon 85 kW. Toto provedení lze sehnat jak v běžné verzi, tak i úspornější BlueEFFICIENCY. Výjimečně se můžeme setkat i s provedením B170 NGT BlueEFFICIENCY, které ke schopnosti jízdy na benzin přidává i možnost úspornějšího provozu na stlačený zemní plyn. Pod jeho kapotou je opět motor s výkonem 85 kW, nejde ovšem o sedmnáctistovku jako u ostatních provedení, ale o dvoulitr. Rovných 100 kW pak má dvoulitr z modelu B200, jeho přeplňovaná verze z B200 Turbo dává 142 kW. Turbodiesely jsou tu dva, oba dvoulitrové. Výkon základního provedení B180 CDI je 80 kW, silnější motor ve verzi B200 CDI má 103 kW. 

Výbava

U svých menších modelů neměl Mercedes tak přísnou politiku holé základní výbavy s řadou příplatků. I obyčejnější provedení Béčka tak mají slušnou výbavu, ovšem pravdou je, že seznam příplatkové výbavy byl opravdu hodně široký. Proto je dobré vybírat vůz i podle toho, jakou výbavu požadujete. 

Design

Mercedes B je klasickým kompaktním MPV, oproti některým soupeřům má ovšem trochu nižší stavbu, a to i přes netypicky vysokou podlahu. Linky jsou vcelku dynamické, vycházejí z menšího modelu A, ovšem jsou dostatečně svébytné. 

Spotřeba

Motorová paleta Béčka kopíruje nabídku modelu A, jen s výjimkou základního, nejslabšího turbodieselu. Motory jsou vcelku dobře zvolené, základní benzinový model je však trochu slabší. Spotřeba je vyšší než u menšího Áčka, ovšem stále vcelku rozumná. Turbodiesely jsou příjemně úsporné, byť u konkurence najdeme i úspornější modely. Provozně úsporné dovede být vzácné provedení na CNG. 

Jízdní vlastnosti

Mercedes označuje třídu B jako Compact Sports Tourer, naznačuje tedy, že by mělo jít o sportovně zaměřené cestovní auto. Díky sendvičové podlaze má vcelku nízké těžiště a sportovní podvozek snese i hrubší zacházení, ovšem řízení je odtažité a nekomunikativní. 

Bezpečnost

Béčkový Mercedes přebírá konstrukci od menšího modelu třídy A a u něj je bezpečnost opravdu parádní disciplínou. Je daná hodně neobvyklou konstrukcí se sendvičovou podlahou. Veškeré mechanické skupiny jsou umístěny pod ní, podlaha navíc slouží také k pohlcování energie při havárii. V testech Euro NCAP získal Mercedes B v roce 2006 plný počet pěti hvězdiček. 

Praktičnost

S béčkovým Mercedesem se automobilce opět podařilo vytvořit nadstandardně prostorný automobil. Je pravda, že oproti konkurenci už tu nemá takový náskok jako v případě třídy A, stále však jde o praktický vůz. Béčko pobere nadstandardní množství bagáže, vejde se do něj hodně zajímavých 458 litrů nákladu v základním uspořádání. Sedadla zadní řady lze sklápět, sedáky lze vyjmout tak, aby nepřekážely a vznikla rovná ložná plocha. Některé verze mohou mít vyjímatelná i zadní opěradla a také sklopné přední sedadlo – přepravovat potom lze předměty o délce až 2,1 metru. 

Komfort

Mercedes B je sice sportovnějším rodinným vozem, podvozek ovšem rozhodně není tvrdý. Na výběr jsou ovšem verze se sportovním, nebo komfortním podvozkem, podle toho může zájemce vybírat. Ke komfortu přispívá i dobré odhlučnění a celkově komfortní pojetí interiéru. 

Provozní náklady

Mercedes B má vcelku rozumné provozní náklady, jejich úroveň se daří držet i díky příznivé spotřebě paliva. Technika převzatá z modelu A je navíc dost spolehlivá. Provozní náklady by tak v podstatě měly zvyšovat jen vyšší náklady na servisní síť nebo některé náhradní díly. 

Mercedes-Benz B

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací