OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mazda Premacy (1998–2004)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost, Dobrý vnitřní prostor , Dobré jízdní vlastnosti, Solidní komfort , Příznivé ceny

O vozidle

Mazda Premacy je kompaktním MPV, které se postavilo konkurenci především v podobě Renaultu Mégane Scénic. Technika má svůj původ v kompaktním hatchbacku Mazda 323 posledního provedení, příbuznost obou vozů je vidět i na vizuálním stylu Premacy. Vzhled je tak oproti dřívějším modelům Mazdy, ale i oproti nástupci (tím je Mazda 5) až nečekaně konzervativní. Mazda Premacy tak působí nenápadným dojmem. Esteticky nemá příliš velké kvality ani interiér, ve kterém byly použity relativně obyčejné materiály s nepříliš dobrou trvanlivostí. Vnitřek Premacy tak může nést větší známky opotřebení než u soupeřů. Co se ovšem mechaniky týče, Mazda Premacy je velmi spolehlivý vůz, který netrpí zásadními potížemi. Premacy tak pro svého majitele znamená podstatně méně starostí než francouzští soupeři. 
 
Interiér auta se může pochlubit solidním vnitřním prostorem, posádka vpředu ani vzadu si nebude stěžovat na nedostatek místa. Vzadu je trojice samostatných sedadel, která lze jednotlivě sklápět nebo následně úplně překlopit vpřed, případně z vozu zcela vyjmout. To zajišťuje velkou variabilitu interiéru, jehož přepravní kapacita se pohybuje od 420 litrů v základním uspořádání. Specialitou je i možnost složit opěradlo sedadla spolujezdce, čímž v Premacy vznikne velmi dlouhá, rovná ložná plocha.
 
Z jízdního hlediska zajistí Premacy posádce velmi dobrý cestovní komfort, byť je podvozek trochu tužší, kvalita filtrace nerovností je na dobré úrovni. Dobré jsou také jízdní vlastnosti, Premacy se sice v zatáčkách trochu naklání, ale vůz působí jistým a stabilním dojmem a dobře řidiče poslouchá. Potíž je ovšem trochu se zadáváním pokynů, řízení je totiž přeposilované a odtažité a i řazení by si zasloužilo přesnější chod.
 
Paleta pohonných jednotek Premacy je vcelku jednoduchá. Základem je pružná osmnáctistovka s výkonem 74 kW, která pro pohon vcelku dostačuje, na dnešní dobu má i jen lehce vyšší spotřebu paliva. Dvoulitr o slušném výkonu 96 kW má lepší dynamiku, ovšem nároky na palivo už jsou také vyšší. Úspornou volbou je turbodiesel 2,0 DiTD s výkonem 74 kW. Ten sice trpí trochu větším turboefektem, je ovšem na poměry vznětových motorů docela spolehlivý. 

Výbava

Mezi svými soupeři platila Mazda Premacy za jeden z lépe vybavených modelů, ovšem z dnešního hlediska ve výbavě žádné překvapení asi nenajdeme. Klimatizace je obvyklou záležitostí, ovšem mohou se vyskytnout i vozy bez ní. 

Design

Vzhled prvního kompaktního MPV značky Mazda je pro někoho až příliš konzervativní. Design vychází z jazyka, který Mazda používala vcelku krátce a ostatní vozy japonské značky dnes působí modernějším dojmem. Na druhou stranu i konzervativní vzhled může být pro někoho výhodou. 

Spotřeba

Pokud toužíte po úsporném a spolehlivém kompaktním MPV za dostupné peníze, je dobrou volbou Mazda Premacy se vznětovým motorem 2,0 DiTD. Ani běžnější benzinová osmnáctistovka rodinný rozpočet nezruinuje. Benzinový dvoulitr už je však náročnější. 

Jízdní vlastnosti

Jelikož používá Premacy podvozkovou platformu klasického kompaktního hatchbacku 323 s vyspělou zadní nápravou, jsou jízdní vlastnosti jednou ze světlých stránek tohoto MPV. Škoda, že řízení je tolik odtažité a přeposilované, především ve vyšších rychlostech je kontrola nad vozem relativně malá. 

Bezpečnost

Mezi kompaktními MPV své doby patřila Mazda Premacy k jen průměrně bezpečným vozům, z dnešního hlediska jsou tedy její výkony podprůměrné. V roce 2001 získal vůz v nárazových testech Euro NCAP skóre tří hvězdiček, a to navzdory tomu, že ve výbavě byla rovnou šestice airbagů. 

Praktičnost

Interiér auta se může pochlubit solidním vnitřním prostorem, posádka vpředu ani vzadu si nebude stěžovat na nedostatek místa. Vzadu je trojice samostatných sedadel, která lze jednotlivě sklápět nebo následně úplně překlopit vpřed, případně z vozu zcela vyjmout. To zajišťuje velkou variabilitu interiéru, jehož přepravní kapacita se pohybuje od 420 litrů v základním uspořádání. Specialitou je i možnost složit opěradlo sedadla spolujezdce, čímž v Premacy vznikne velmi dlouhá, rovná ložná plocha. 

Komfort

Vedle dobrých jízdních vlastností poskytne Premacy posádce i dobrý cestovní komfort. Byť dnes už možná v trochu opotřebovaném interiéru. Tlumení nerovností je ovšem solidní a pochvalu si zaslouží i odhlučnění vozu. 

Provozní náklady

Mazda Premacy patří mezi nejspolehlivější zástupce své třídy a věku. Ani dnes by auta neměla trpět nadměrným výskytem poruch, ostatně technika je vcelku jednoduchá a prověřená. Na druhou stranu některé náhradní díly se hůře shánějí a mohou zvýšit výdaje. 

Mazda Premacy



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací