OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mazda CX-9 (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Jízdní komfort , Pohodlná sedadla, Kultivovaný motor , Výtečné odhlučnění

O vozidle

Mazda CX-9 je největším SUV japonské značky. Vzniklo podobně jako menší model CX-7 především pro americký trh. Zatímco CX-7 se postupně dostala i na další trhy, CX-9 je určena téměř výhradně pro USA. To samozřejmě znamená, že velké SUV se u nás dá sehnat pouze individuálně dovezené. Běžný servis je zcela bezproblémový, ovšem některé speciality budou problematičtější a oficiální servisy Mazdy na ně nebudou v našich podmínkách připraveny. Na druhou stranu představuje toto velké SUV velmi zajímavou alternativu jak k obyčejnějším velkým modelům, jako je třeba Hyundai ix55, tak i k prémiovým SUV, jako je Volvo XC90 nebo Audi Q7. Právě s velkým Audi sdílí největší terénní Mazda rozměry – na délku měří lehce přes 5 metrů. Design vozu, který ovšem vychází z menšího modelu CX-7, je ovšem z hlediska rozměrů trochu shovívavý. Auto vypadá a celkově působí menší, než ve skutečnosti je. Design je celkově velmi elegantní a CX-9 nepůsobí tak kontroverzním dojmem jako třeba již zmíněné Audi. Může tedy jít o ideální řešení pro ty, kdo potřebují velké sedmimístné SUV, ale přitom nechtějí budit tolik pozornosti a negativních reakcí.
 
Interiér CX-9 je opravdu velmi prostorný, i třetí řada sedadel, která se sklápí do podlahy, poskytuje překvapivě solidní množství místa – byť pochopitelně pro dospělé to tu na dlouhé cesty ideální není. Interiér je vcelku komfortní a auto má dobrou výbavu, byť se tu místy projevuje v této třídě asi trochu zbytečná jednoduchost mnohých amerických vozů. I přes instalaci třízónové klimatizace tak auto postrádá například klimatizovanou schránku. V Evropě je také nutné počítat se specifiky jako třeba rádiem, které neumí naladit sudé frekvence. Sedadla jsou ovšem velmi komfortní a posádka ocení perfektní odhlučnění, stejně jako vysokou úroveň cestovního komfortu.
 
Vzhledem k americkému původu Mazdy CX-9 nemůžeme očekávat, že bychom mezi pohonnými jednotkami nalezli nějaký turbodiesel. Největší japonské SUV spoléhá výhradně na zážehové šestiválce. V prvním roce výroby se CX-9 dodávala s agregátem o objemu 3,5 litru a výkonu 186 kW, hned v druhém roce ovšem přišlo vylepšení v podobě nového 3,7litrového vidlicového šestiválce o výrazně větším výkonu 204 kW. Pro pohon velkého a těžkého SUV agregáty stačí, ovšem spotřeba bude pochopitelně vysoká. 

Výbava

Výbava největšího SUV od Mazdy je opravdu výborná, ovšem místy tu narazíme na drobné nedostatky, které prokazují spotřební americký původ vozu. Velmi dobrá je přitom i bezpečnostní výbava vozu a nouze tu není o řadu pomocníků, například couvací kameru, která usnadňuje parkování. 

Design

Mazda CX-9 vzhledově vychází z menšího modelu CX-7 a podědila po něm i optický klam, který způsobuje, že obří SUV vypadá menší, než ve skutečnosti je. Působí také mnohem sympatičtějším dojmem než jiná velká SUV. CX-9 prošla v průběhu výroby dvěma facelifty, první v roce 2010 proměnil příď jen málo, druhý v roce 2010 pak přinesl novou masku ve stylu malého modelu CX-5 a dalších aktuálních vozů Mazdy. 

Spotřeba

Mazdu CX-7 používá ke svému pohonu výhradně velké šestiválce, které pocházejí z produkce amerického Fordu. Oba agregáty, jak starší 3,5litrový, tak novější 3,7litrový mají dostatek výkonu. Schopnost s velkým SUV slušně hýbat je ovšem vykoupena vysokou spotřebou paliva. 

Jízdní vlastnosti

Velké SUV Mazdy je zaměřené především na cestovní komfort, přes jeho americký původ ovšem nejsou jízdní vlastnosti vůbec špatné. Zrovna tak jako opticky působí CX-9 menší, než je, při jízdě úspěšně maskuje svou velikost a hmotnost, takže ovladatelnost auta je velmi dobrá. 

Bezpečnost

Obří SUV klasickými evropskými crashtesty Euro NCAP vzhledem ke svému americkému původu neprošlo. Ovšem americké organizace bezpečnost oceňují jako výbornou, ostatně velké SUV s mohutnou stavbou se o posádku postará dobře. 

Praktičnost

Mazda CX-9 se ve standardu dodává v sedmimístné konfiguraci, přičemž zadní řada sedadel se dá složit do podlahy. I v zadní řadě je docela dost místa, pro děti bude zcela dostatečná a ani dospělí cestující tu nebudou trpět. Zavazadlový prostor je doslova obří. V pětimístné konfiguraci má totiž objem neuvěřitelných 1371 litrů, pokud je využívána třetí řada sedadel, stále tu zbývá 487 litrů pro zavazadla. 

Komfort

Velká sedmimístná Mazda je opravdu komfortním vozem. Příkladné je především odhlučnění, a to jak od aerodynamického svistu, tak od valivého hluku od vozovky. Samozřejmostí jsou také perfektně utlumené motory a bohatá výbava, ve které nechybí ani třízónová klimatizace. 

Provozní náklady

Vzhledem k objemným motorům a velké hmotnosti auta je nutné počítat u Mazdy CX-9 s vyšší spotřebou paliva. Provozní náklady budou také celkově vyšší a komplikací může být fakt, že se u nás vůz v oficiální distribuci neprodával, a tak na něj nejsou servisy úplně připraveny. 

Mazda CX 9



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací