OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mazda CX-7 (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Elegantní vzhled, Dobrá spolehlivost, Velký vnitřní prostor, Výborné jízdní vlastnosti, Přesné řízení a řazení

O vozidle

Mazda CX-7 patří mezi středně velká SUV, svým vzhledem se to však snaží trochu maskovat. Na obrázcích i při prvním setkání vypadá kompaktnější, než ve skutečnosti je. Skutečné rozměry se ovšem projeví v interiéru a také samozřejmě při parkování. Uvnitř CX-7 najde posádka dostatek místa a bude se tu cítit pohodlně. Posaz má blízko k běžným osobním vozům a například na zadních sedadlech si zaslouží trochu kritiky nízko položený sedák, který neposkytuje ideální oporu pro stehna. Zpracování interiéru je příkladné, a to i přesto, že místy se trochu šetřilo a najdeme tu tvrdé plasty. Co si ovšem kritiku zaslouží, je malé množství odkládacích míst. Tady jako by se Mazda inspirovala, podobně jako v designu, sportovními vozy. Malé jsou kapsy ve dveřích i schránka před spolujezdcem, mnoho dalších míst tu není. Pochvalu si nevyslouží ani zavazadlový prostor s objemem 455 litrů, to je na relativně velké SUV vcelku málo. Ergonomie ovládání je také trochu horší kvůli množství tlačítek na středové konzole. 

 
CX-7 si ovšem zaslouží i mnohá slova chvály. Předně je to opravdu krásné SUV, které i na sklonku svého modelového života svou elegancí a dravostí předčí mnohé výrazně mladší soupeře. Auto má překvapivě vyvážené tvary, které se blíží osobním combi. Hodně tomu pomáhá na SUV nezvykle hodně skloněné čelní sklo. Estetika však není jedinou silnou stránkou vozu. CX-7 je totiž řidičsky velmi podbízivý vůz, takových v kategorii najdeme jen minimum. Pochvalu zaslouží už přesné řízení a řazení, parádní disciplínou jsou ovšem především jízdní vlastnosti. Ty jsou opravdu velmi dobré a blíží se běžným cestovním vozům. Je to především díky pokročilému víceprvkovému zavěšení zadních kol, které je v kategorii SUV opravdu hodně neobvyklé. Díky němu sedí CX-7 i přes mírně větší náklony skvěle v zatáčkách a nenechá se jen tak rozhodit razantními změnami směru jízdy. Chování auta je skvěle čitelné.
 
Co se pohonných jednotek týče, u CX-7 jsou na výběr pouze dvě možnosti. Tou první je velmi charismatický přeplňovaný čtyřválec 2,3 litru s ohromujícím výkonem 191 kW. Tento silný a po otáčkách lačný agregát pochází ze sportovní Mazdy 6 MPS a k charakteru velkého SUV se příliš nehodí. Je to sice skvělý a kultivovaný motor, ovšem ve velkém voze s větším čelním odporem vykazuje hodně vysokou spotřebu paliva, která navíc výrazně kolísá podle jízdního stylu. Ani při snaze o velmi úspornou jízdu ovšem úsměv nevykouzlí. To turbodiesel 2,2 MZD-CD je na tom podstatně lépe. Má dostatečný výkon 127 kW a spotřebu drží v přijatelných mezích. I tento motor má ochotu vytáčet se a je jízdně velmi příjemný, sametový klid benzinové verze ovšem čekat nemůžeme.

Výbava

Mazda CX-7 se může pochlubit opravdu dobrou výbavou. V základu najdeme automatickou klimatizaci, šest airbagů, vyhřívaná a elektricky nastavitelná zrcátka, palubní počítač, tempomat, kožený volant i hlavici řadicí páky a další vymoženosti. Ve vyšším stupni výbavy pak zákazníci dostanou například výbornou audiosoustavu Bose, bezklíčkový přístup či kožené čalounění. O dobře vybavené  exempláře přitom není na trhu rozhodně nouze. 

Design

Mazda CX-7 patří i po letech výroby ke vzhledově nejlákavějším vozům segmentu středně velikých SUV. Svými tvary tak trochu maskuje skutečnou velikost, působí kompaktně, sportovně a velmi elegantně. Rozhodně nehrozí, že si CX-7 spletete s některým jiným konkurenčním vozem, elegantní tvary jsou zároveň i originální. 

Spotřeba

Spotřeba paliva není zrovna parádní disciplínou CX-7. Na úspornější turbodiesel si museli zákazníci počkat a na trhu ojetých vozů je zatím tato verze méně zastoupena. Důvodem je ovšem i fakt, že svého kupce hledá pochopitelně rychleji než verze benzinová. Její spotřeba je opravdu vysoká a navíc hodně podléhá jízdnímu stylu. 

Jízdní vlastnosti

Naopak jízdní vlastnosti patří k výrazným přednostem CX-7. Vůz za ně vděčí především vyspělé konstrukci podvozku s víceprvkovým zavěšením vzadu. Na SUV tak má CX-7 až neuvěřitelnou ochotu vrhat se do zatáček, ovšem kvůli vyšší stavbě tu musíme přece jenom počítat s fyzikálními limity.

Bezpečnost

Nárazové testy Euro NCAP Mazda CX-7 nikdy neabsolvovala, ovšem dá se předpokládat, že její výsledky by byly více než dobré. Auto má tuhý skelet a mohutnou stavbu, velmi dobrá je také bezpečnostní výbava. Pozitivně se na bezpečí podílí i výborné jízdní vlastnosti.

Praktičnost

Po stránce praktičnosti na některé své soupeře Mazda CX-7 ztrácí. Vnitřní prostor je sice více než dostačující, ovšem málo je odkládacích míst a ta která tu jsou, nejsou příliš rozměrná. Ani zavazadlový prostor s objemem 455 litrů nepřináší výrazná vylepšení. CX-7 jednoduše není úplně ideální rodinné SUV. 

Komfort

Vyspělá konstrukce podvozku nepřináší jenom výborné jízdní vlastnosti, ale také špičkový jízdní komfort. Podvozek není zbytečně tvrdý, tuhost je taková, aby vůz i na výrazných nerovnostech zvládal jejich filtraci a nezneklidněl, přitom však zůstával dobře ovladatelný. K dobrému jízdnímu komfortu přispívá i velmi dobré odhlučnění a na SUV celkově menší aerodynamický hluk. 

Provozní náklady

Střední SUV od Mazdy patří k velmi spolehlivým vozům, které trápí jen málo potíží. Na druhou stranu celkové provozní náklady budou i tak vyšší. I turbodiesel má přece jenom vyšší spotřebu paliva, obvyklejší benzinový agregát je pak opravdu žíznivý. Také náhradní díly a běžné servisní úkony budou dražší než u řady konkurentů. 

Mazda CX 7

Další vozy


Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací