OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Mazda 626 (1992–1997)

Celkové hodnocení:
Proč koupit

Nízké ceny

Prověřená technika

Dobrý vnitřní prostor

Neotřelý vzhled

O vozidle

V roce 1992 uvedená Mazda 626 poblouznila mnoho Čechů. Atraktivně zakulacený automobil, který byl již druhou generací takto označovaného modelu střední třídy japonské automobilky, se stal doslova odznakem úspěšného podnikatele devadesátých let. Byl to právě lákavý design, který k typu 626 zákazníky tak přitahoval. Dnes už auto pochopitelně tak atraktivně nepůsobí a zájemce láká především nízkou cenou a vcelku jednoduchou použitou technikou, která nevyžaduje příliš náročný servis. Na druhou stranu je dnes opravdu trochu složité najít exemplář v krásně zachovalém stavu. Jelikož 626 ve své době často sloužila jako vůz obchodníků, mívají automobily až nezvykle vysoké nájezdy. Ty ovšem svědčí o tom, že toho 626 hodně vydrží, na druhou stranu udržování takto ojetého automobilu v dobrém stavu už bude vyžadovat od majitele opravdu větší pozornost. 
 
Mazda 626 se ve své druhé generaci prodávala jako sedan a hatchback. Sedan měl až netypicky zakulacenou záď, hatchback se vyznačoval elegantnějším a celkově atraktivnějším provedením, a je proto mnohem populárnější. Kombík v druhé generaci neexistoval, evropští zákazníci se jej dočkali teprve až s nástupcem. I tak se může 626 druhé generace pochlubit velkou nabídkou vnitřního prostoru a rozměrným zavazadlovým prostorem. Auto se také v době svého vzniku vyznačovalo velmi dobrým jízdním komfortem, ten ovšem může dnes být silně ovlivněn stavem podvozkových partií vozu.
 
Paleta pohonných jednotek je na japonský vůz až nečekaně široká. Základem byla osmnáctistovka s výkonem 66 kW, která později posílila na 77 kW. V obou případech to není příliš dynamický motor a vyhoví jen klidným řidičům. Lépe působil dvoulitr s 85 kW, se kterým se dá dnes jezdit i docela úsporně. Špičkou pak byl vidlicový šestiválec s objemem 2,5 litru a výkonem 120 kW. Jeho vyšší spotřeba z něj ovšem už v době aktivního života modelu udělala vzácné zboží, v praxi se tento motor vyznačuje vysokou trvanlivostí, sametovým chodem a příjemně sportovním projevem. Úspornou variantu představoval turbodiesel 2,0 TD, jeho výkon 55 kW ovšem zcela jasně naznačuje, že toto provedení je opravdu hodně dýchavičné. Navíc jeho přeplňování je docela netradiční (má dmychadlo s oběžným kolem), což dnes může znamenat problematický servis. 

Výbava

Najít dobře vybavenou Mazdu 626 by neměl být problém, ovšem z dnešního hlediska pochopitelně nelze očekávat žádné zázraky. Klimatizace, elektrická výbava i některé bezpečnostní prvky jsou samozřejmostí. 

Design

Mazda 626 druhé generace byla ve své době hodně atraktivním vozem, který na našich silnicích působil doslova jako zjevení. Dnes tomu tak pochopitelně není, její interpretace kulatých tvarů dnes není úplně v módě. Ovšem i tak nelze této letité Mazdě odepřít určitou eleganci. 

Spotřeba

Turbodiesely nebyly v době vzniku druhé generace 626 zdaleka tak populární a ten jediný v nabídce vozu byl velmi dýchavičný a navíc technicky vcelku netypický. A oproti konkurenci nebyl ani kdovíjak úsporný. Lepší jistotou jsou zážehové motory, které nejsou svázané eko normami, a tak s nimi překvapivě lze při slušném jízdním stylu jezdit s rozumnou spotřebou. 

Jízdní vlastnosti

Ve střední třídě, kterou Mazda 626 reprezentuje, šlo v době vzniku vozu spíše o jízdní komfort a nabídku místa pro posádku než o špičkové jízdní vlastnosti. Ačkoli najdeme pár výjimek, 626 mezi ně nepatří, chová se spíše průměrně. 

Bezpečnost

Očekávat od Mazdy z roku 1992 kdovíjaké výkony v oblasti bezpečnosti určitě nemůžeme. Airbagy byly tehdy začínající záležitostí a více než ty přední v 626 být nemohou. I konstrukce automobilu samotná je daleko jednodušší než dnes, a tak je tuhost skeletu při havárii podstatně menší. 

Praktičnost

Druhá generace 626 se nabízela pouze jako sedan a liftback, praktičtější combi se v této generaci neprodávalo. Je to celkem škoda, protože jinak byla 626 velmi prostorným vozem, ve kterém se posádka rozhodně netísnila. 

Komfort

Ve své době byla Mazda 626 velmi komfortním automobilem, podvozek se podařilo vyladit k opravdu plavnému a kultivovanému chování. Jenže dnes to opět nemusí tak úplně platit, záleží hodně na stavu podvozkových partií. 

Provozní náklady

Mazda 626 druhé generace je dnes už hodně letitým automobilem, který lze pořídit za velmi nízké částky. Ovšem stav vozů většinou více než odpovídá vysokému nájezdu, a tak vyžaduje 626 od nového majitele větší péči. 



Vážíme si vašeho
soukromí

Aby pro vás bylo prohlížení našich stránek co nejpohodlnější, využíváme soubory cookies.Cookies nám slouží pro zlepšování našich služeb a zároveň vám díky nim dokážeme lépe nabídnout obsah, který pro vás může být zajímavý a užitečný.

Spravovat cookies

Zásady ochrany osobních údajů

Tento web používá soubory cookie ke zlepšení vašeho zážitku při procházení webem. Z těchto souborů cookie jsou soubory cookie, které jsou kategorizovány podle potřeby, uloženy ve vašem prohlížeči, protože jsou nezbytné pro fungování základních funkcí webu.

Používáme také soubory cookie třetích stran, které nám pomáhají analyzovat a porozumět tomu, jak tento web používáte, k ukládání uživatelských preferencí a poskytování obsahu a reklam, které jsou pro vás relevantní. Tyto soubory cookie budou ve vašem prohlížeči uloženy pouze s vaším souhlasem. Máte také možnost odhlásit se z těchto souborů cookie. Ale odhlášení některých z těchto souborů cookie může mít vliv na váš zážitek z prohlížení. Další informace naleznete v našich Zásadách používání souborů cookie.


Nutné Vždy aktivní

Nezbytné soubory cookie jsou klíčové pro základní funkce webu a web bez nich nebude fungovat zamýšleným způsobem. Tyto soubory cookie neukládají žádné osobní údaje.


Funkční

Funkční soubory cookie pomáhají vykonávat určité funkce, jako je sdílení obsahu webových stránek na platformách sociálních médií, shromažďování zpětných vazeb a další funkce třetích stran.


Analytické

Analytické soubory cookie se používají k pochopení toho, jak návštěvníci interagují s webem. Tyto soubory cookie pomáhají poskytovat informace o metrikách počtu návštěvníků, míře okamžitého opuštění, zdroji návštěvnosti atd.


Marketingové

Soubory cookie reklamy se používají k doručování návštěvníků přizpůsobenými reklamami na základě stránek, které navštívili dříve, a k analýze účinnosti reklamní kampaně.



Zrušit

Momentálně je online 40 odborníků Volejte denně 8:00 - 21:00 Zavolejte mi
Google hodnocení   4,5
Nejlépe hodnocený
prodejce ojetých vozů
v České republice.

S průměrným hodnocením
zákazníků všech našich
poboček 4,5 hvězdičky.