OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Land Rover Freelander (2006–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Působivý design, Dobrý vnitřní prostor , Kvalitní zpracování a materiály, Dobré odhlučnění, Silné brzdy

O vozidle

Druhá generace Land Roveru Freelander se nese ve znamení velkých změn. Automobilka vylepšila, co se dalo, a Freelander 2 je tak lepším a univerzálnějším autem než předchůdce. Design mezigeneračně zmohutněl, hranatější tvary Freelander částečně přebírá od luxusního Range Roveru. Zároveň jsou však zachovány některé linky a detaily, které jasně odkazují na předchozí model. Dvojka působí robustnějším a mohutnějším dojmem, zároveň také vyvolává podstatně větší pocit luxusu. 
 
Ten se dostaví především po nastoupení do interiéru. Po laciných plastech a jen průměrném zpracování tu není ani stopy, materiály jsou kvalitní a špičkově zpracované. Komplikovaná, členitá přístrojová deska byla nahrazena elegantnější a jednodušší, ergonomie by však i přesto zasloužila vylepšit. Především množství tlačítek na středové konzole může být pro někoho matoucí. Uvnitř Freelanderu 2 je vcelku slušná nabídka místa, na zadních sedadlech ovšem o nadbytku hovořit nemůžeme. Přesto i delší cesty tu i vyšší cestující přečkají bez větších problémů.
 
Bohatší je opět výbava, Freelander je celkově o mnoho komfortnější. Nadále se však nezapomíná ani na dobré schopnosti v terénu. Tady se k systému HDC (hill descend controll) z předchozí generace může přidat i pokročilý systém řízení toku točivého momentu Terrain Response, známý z větších a mohutnějších modelů značky. Freelander tak nadále dovede v terénu příjemně překvapit. 
 
Paleta motorů byla obměněna, ovšem kdo by čekal výrazně nižší spotřebu paliva, bude zklamán. Ani nový turbodiesel s objemem 2,2 litru a výkonem solidních 118 kW nedovede být vyloženě spořivý. Po faceliftu se objevují nové výkonové varianty se 110, 120 a 140 kW, které přece jenom díky modernizaci trochu paliva uspoří. Od roku 2011 je krom verze s pohonem všech kol k dispozici i základní provedení eD4 s pohonem jen přední nápravy (nemá ani systémy HDC a Terrain Response) a 110kW turbodieselem. Od roku 2011 se také dodávají vznětové motory jen ve verzích TD4 se 110 kW a SD4 se 140 kW.
 
Benzinovou alternativou je nejprve šestiválec 3,2 litru s výkonem 171 kW, po modernizaci pak přišel dvoulitrový přeplňovaný motor, který v modelu Si4 dává výkon 177 kW. 

Výbava

Druhý Freelander se může pochlubit podstatně širšími možnostmi výbavy než první provedení. Už v základu je výbava mnohem bohatší a Freelander tu překonává i řadu svých soupeřů, lepší verze pak mohou mít opravdu zajímavé prvky jako například navigaci s kvalitní dotykovou obrazovkou. 

Design

Druhá generace Freelanderu působí oproti té první mohutnějším a luxusnějším dojmem. Může za to kombinace rysů původního modelu a větších a luxusních typů Range Rover. Mnohé se vylepšilo také v interiéru, který je podstatně luxusnější a z kvalitnějších materiálů. Ve druhé generaci je Freelander prodáván výhradně už jen jako pětidveřový, třídveřové provedení se v nabídce neobjevilo. 

Spotřeba

Ačkoli má dvojkový Freelander lepší a modernější techniku včetně vyspělejších motorů, spotřeba paliva k jeho kladům příliš nepatří. Na svou třídu poměrně mohutné auto se stálým pohonem všech kol si řekne o nadstandardní přísun paliva, a to i v případě vznětových motorů. 

Jízdní vlastnosti

O hodně byly vylepšeny také jízdní vlastnosti Freelanderu. Opět nečekejte sportovní projev, ovšem velkou jistotu a dobrou ovladatelnost čekat můžete a dostanete je. Řízení je zbytečně přeposilované, ovšem celkem přesné. Výrazně se zlepšila také přesnost řazení. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP tentokrát Land Rover nic neponechal náhodě, Freelander 2 v nich obstál na výbornou a získal v roce 2007 plný počet pěti hvězdiček. Podílí se na tom i výrazně vylepšená bezpečnostní výbava, ve které najdeme standardně sedm airbagů včetně kolenního pro řidiče. 

Praktičnost

Praktická stránka Freelanderu zůstává na solidní úrovni. Základem je slušná nabídka místa, byť opět platí, že cestující vzadu nemají nadbytek místa pro kolena. Pro zavazadla je tu tentokrát 755 litrů, jenže to Land Rover počítá se zarovnáním nákladu po strop. I tak je zavazadelník podstatně lépe využitelný než u předchozího provedení.  

Komfort

Freelander se opět stará o dobrý jízdní komfort, který zajišťuje vyvážené naladění podvozku v kombinaci s pneumatikami s vyšším profilem. Dobré je také odhlučnění motorů a celkově i ostatních ruchů. V interiéru se posádka cítí velmi dobře také díky kvalitním materiálům. 

Provozní náklady

Provozní náklady Freelanderu se umravnily především proto, že se výrobci podařilo umravnit techniku auta. Ta je tentokrát výrazně spolehlivější a odpovídá standardům automobilky. Náklady jsou však přece jenom mírně vyšší, a to jak kvůli dražším náhradním dílům, tak vyšší spotřebě paliva. 

Land Rover Freelander



Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací