OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Land Rover Discovery (2004–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velmi dobré terénní vlastnosti, Dobrá výbava, Komfortní odpružení, Dobré jízdní vlastnosti na silnici, Elegantní vzhled

O vozidle

Land Rover Discovery třetí generace představuje v nabídce britského off-road specialisty jakýsi mezistupeň mezi drsným off-roadem Defender a luxusním nebo sportovním modelem Range Rover. Nebo v praxi moderních SUV představuje komfortní vůz určený i do náročného terénu. V podstatě se tak může postavit zavedeným klasikům, jako je třeba Toyota Land Cruiser, svým způsobem může být podobně zaměřen jako VW Touareg. Ovšem překryv zákazníků tu bude asi poměrně malý, kdo hledá Land Rover, jde většinou vcelku najisto. 
 
Discovery vyráběné od roku 2004 je zcela novým modelem, který oproti předchozí generaci aplikuje podstatně modernější techniku, ale především jinou filozofii konstrukce. Namísto tuhých náprav a klasického rámu je tu nové řešení s lisovaným rámem Body-Frame a nezávislým zavěšením všech kol. Tato kombinace znamená podstatně vytříbenější jízdní chování na silnici, kde nově dosahuje Discovery podstatně vyšších maximálních rychlostí a přitom je celkově stabilnější a jistější. I náklony v zatáčkách se podařilo výrazně eliminovat. V terénu přitom schopnosti auta zůstaly téměř nezměněné. Může za to opět nová technika. Ta začíná redukční převodovkou, pokračuje přes vzduchové odpružení s proměnnou světlou výškou a končí u špičkového elektronického systému Terrain Response, který usnadní ovládání auta i v těch nejnáročnějších podmínkách. Systém má celou řadu přednastavených režimů pro různé druhy povrchů a situace. Sám pak dávkuje na jednotlivá kola ideální množství točivého momentu a na velkém displeji informuje o aktuálních podmínkách trakce a zdvihu jednotlivých kol.
 
To vše auto zvládá s velikou samozřejmostí a maximálním pohodlím pro posádku. Místa je uvnitř Discovery více než dost. Pro tento model charakteristická vyšší karoserie s nesymetrickým prosklením a zvýšenou střechou v zadní části přináší opravdu spoustu místa pro posádku i zavazadla. Vpředu i vzadu mají pasažéři královské množství místa, kontakt se stropem nebo sedadly vpředu nehrozí. Do zavazadlového prostoru se mohou složit ještě další dvě přídavná sedadla. Jinak se sem vejde ohromných 1260 litrů nákladu, výrobce to počítá po strop. Při sklopených zadních sedadlech (dělená jsou na třetiny) auto pojme 2476 litrů nákladu.
 
Nabídka pohonných jednotek pro Discovery 3 je vcelku jednoduchá a přímočará. Pilířem je šestiválec TDV6 o objemu 2,7 litru a výkonu solidních 140 kW. Ten je v Evropě prakticky jedinou v praxi používanou jednotkou. Silnější atmosférický benzinový osmiválec o objemu 4,4 litru původem od Jaguaru byl totiž určen především pro trh v USA a kvůli vysoké spotřebě paliva se s ním v našich končinách téměř nesetkáme. 

Výbava

Výbava Discovery je někde na půl cesty mezi off-roadem Defender a luxusním Range Roverem. Většina prémiových prvků je ovšem k dispozici za příplatek, ovšem třeba systém Terrain Response s dotykovou obrazovkou, vzduchové odpružení nebo spousta airbagů patří ke standardu. 

Design

Land Rover Discovery třetí generace si ponechává pro tuto řadu typický profil s mírně zvednutou střechou v zadní části, vyšším zadním oknem a celkově elegantní stavbou. Čelní maska se podstatně přiblížila luxusnímu modelu Range Rover a i celková jednoduchost velkých panelů karoserie více odkazuje na tento prémiový model.  

Spotřeba

Discovery rozhodně není žádné malé auto a to se projevuje i na spotřebě paliva. Provedení s žíznivým osmiválcem je opravdovou vzácností, daleko běžnější je turbodiesel s rozumnou spotřebou. Ovšem jen rozumnou, nízké hodnoty vzhledem k velikosti auta čekat nelze. 

Jízdní vlastnosti

Třetí generace Discovery vyzrála na kompromis mezi průchodností v terénu a schopnostmi na silnici novou konstrukcí s nezávislým zavěšením kol, ovšem s lisovaným rámem Body-Frame, který zaručuje velkou tuhost karoserie. Na silnici i v terénu pomůže i vzduchové odpružení. Celkově je Discovery podstatně kultivovanější než dříve a jízdní vlastnosti jsou vzhledem ke schopnostem mimo cesty nadstandardní. 

Bezpečnost

Vlastně trochu výjimečně se v roce 2006 postavila třetí generace Land Roveru Discovery do testovacího centra Euro NCAP. Výsledkem crashtestů byl zisk slušného čtyřhvězdičkového skóre, které je podpořeno velmi bohatou bezpečnostní výbavou. 

Praktičnost

Land Rover Discovery přináší opravdu spoustu místa pro posádku i zavazadla. Vpředu i vzadu mají pasažéři královské množství místa, kontakt se stropem nebo sedadly vpředu nehrozí. Do zavazadlového prostoru se mohou složit ještě další dvě přídavná sedadla. Jinak se sem vejde ohromných 1260 litrů nákladu, výrobce to počítá po strop. Při sklopených zadních sedadlech (dělená jsou na třetiny) auto pojme 2476 litrů nákladu. 

Komfort

Nová konstrukce s nezávislým zavěšením kol, vzduchovým odpružením i lisovaným rámem přináší výrazné zvýšení cestovního komfortu na silnici, ale také v terénu. Na silnici sice potkáme i pohodlnější SUV, ovšem Discovery si vede překvapivě dobře. 

Provozní náklady

Podobně jako u dalších velkých terénních modelů, ani u Land Roveru Discovery nebudou provozní náklady úplně nízké. Vzhledem k poměrně úspornému turbodieselu se ovšem mohou držet v rozumných mezích. Pokud budete mít štěstí na spolehlivější kus, celkově je spolehlivost spíše průměrná. 

Land Rover Discovery



Dne 28.9.2016 budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací