OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Kia Venga (2009–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý základní motor 1,4 CVVT, Slušný vnitřní prostor , Dobrá výbava, Dynamický design, Jízdní komfort

O vozidle

Kia Venga je prvním příspěvkem korejské automobilky do kategorie malých MPV segmentu B. Auto vyráběné v českých Nošovicích má ještě dvojče se značkou Hyundai, prodávané pod označením ix20. Rozdíly mezi oběma vozy jsou víceméně kosmetické, Kia má dynamičtější a mohutnější vzhled přídě. Celkově patří právě tato korejská dvojice modelů k nejdynamičtěji vyhlížejícím vozům svého segmentu.  
 
Vnitřní prostornost se zásadně neliší od klasických hatchbacků kompaktní třídy. Ovšem vůz je přece jenom o něco praktičtější. Kia udává základní hodnotu objemu zavazadlového prostoru 314 litrů i přesto, že sourozenec od Hyundai udává 440 litrů. Kosmetické změny tu nehrají roli, u Kia jednoduše nepočítají prostor pod dvojitým dnem podlahy. Dno lze ovšem snížit nebo vyjmout (nebo prostor pod ním využít umístěním malých předmětů), pak posádka získá 422 nebo 440 litrů pro zavazadla. Více místa lze získat ještě posunutím zadní řady sedadel směrem vpřed, maximum objemu je tak celkem 570 litrů. U opěradel lze navíc měnit sklon, což přispívá k pohodlí posádky. V praxi je prostoru pro bagáž téměř stejně jako u kompaktního modelu Cee'd, auto je přece jenom trochu praktičtější třeba i z hlediska pohodlnějšího nastupování. Interiér je celkově dostatečně prostorný a i vzadu mají cestující slušně místa nad hlavou. Zároveň vnitřek vozu působí útulným dojmem. Překvapí přitom solidní šířka interiéru, kterou vůz překonává většinu svých konkurentů. Šířku vůz zdědil díky platformě z Kia Soul.
 
Samotné provedení interiéru odpovídá kategorii, nelze tedy očekávat honosné materiály, ale zpracování je vcelku solidní. Mírně horší je ergonomie ovládání některých prvků vozu. Z hlediska jízdního projevu je Kia Venga tím dynamičtějším vozem z korejské dvojice. Sice vůz stále klade větší důraz na komfort, ovšem zároveň se můžeme setkat s poskakováním a odskakováním na nerovnostech. To je ovšem vykoupeno lepší jízdní stabilitou ve vyšších rychlostech i zatáčkách. Navíc má řidič, na rozdíl od ix20, alespoň trochu přehled o tom, co se s vozem děje, a podvozek mu dovolí dobře poznat limity chování. 
 
Pod kapotou Vengy můžeme najít jeden z pětice motorů. Dva jsou benzinové a tři vznětové. Základem je čtrnáctistovka s výkonem 66 kW, která pro pohon takto velkého vozu vcelku  dostačuje. Silnější šestnáctistovka má výkon 92 kW a nabízí poměrně dynamický projev při zachování solidní spotřeby. Od úspor paliva jsou tu ovšem turbodiesely. Základem je opět čtrnáctistovka, tentokrát s výkonem 57 kW. Ta vyhoví jen méně dynamicky náročným řidičům. Výkonnější verze dává 66 kW. Pro obě čtrnáctistovky CRDi platí, že dovedou opravdu šetřit palivem. Ani šestnáctistovka CRDi na tom není z hlediska spotřeby špatně, její výkon je 85 kW u starších a 94 kW u novějších vozů. 

Výbava

Zatímco Hyundai klade důraz především na bezpečnostní výbavu, Kia u svého modelu vsází spíše na dynamické a praktičtější prvky. V základu jsou tak pouze čelní airbagy, boční a hlavové jsou za příplatek nebo ve vyšších výbavách. U základního provedení ovšem nechybí klimatizace a některé další praktické drobnosti. 

Design

Kia Venga patří k nejdynamičtěji vyhlížejícím vozům segmentu malých MPV. Navíc oproti stájovému sourozenci auto maskuje asijský původ, výraz Kia je vesměs evropský. A to i přesto, že se liší jen maska vozu. Auto vcelku úspěšně maskuje svou větší výšku i snahu o co nejlepší využití obestavěného prostoru. Z hlediska vzhledu je to jeden z nejatraktivnějších vozů segmentu. 

Spotřeba

Nabídka motorů u Kia Venga možná není tak široká jako u některých konkurentů, ovšem o to je vyváženější. Jednotky poskytují solidní dynamiku při zachování příznivé spotřeby paliva. Žádný z motorů není vyloženě slabý, takže není potřeba jej trápit. Vzhledem k tomu, že benzinové motory zůstaly atmosférické, nejsou v praxi tolik náchylné na jízdní styl, jako tomu bývá u přeplňovaných agregátů. 

Jízdní vlastnosti

Krom designu se Kia Venga od Hyundai ix20 liší i jízdním projevem. Ten je celkově jistější, auto má čitelnější chování a řidič může lépe odhadovat limity podvozku. Není tak pouhým pasažérem jako v Hyundai. Ovšem očekávat sportovní výkony nelze, řízení je stále spíše odtažité a nepříliš komunikativní. 

Bezpečnost

Nárazové testy Euro NCAP absolvovala Kia Venga hned dvakrát. Nejprve krátce po svém uvedení získal vůz čtyři hvězdičky, když mírně zklamal v oblasti ochrany posádky. O několik měsíců později se tak proti překážkám postavil vylepšený model, který už dosáhl na maximální pětihvězdičkové hodnocení. To by si vůz ponechal i dle nejpřísnějších měřítek platných od roku 2013. 

Praktičnost

Z hlediska praktičnosti nepatří Kia Venga ve své třídě k největším přeborníkům, ostatně poukazuje na to i tvar karoserie, který se snaží být dynamičtější než prostornější. Přesto posádka nedostatkem místa trpět nebude, interiér je útulný. Zavazadlový prostor ovšem svou schopností pojmout velká zavazadla nepředčí klasické hatchbacky o třídu výše. Interiér je ovšem přece jen lehce variabilnější. 

Komfort

Jízdní komfort Kia Venga je vzhledem k odlišnému naladění podvozku oproti Hyundai ix20 přece jenom o něco horší, auto dovede poskakovat a na příčných nerovnostech se do interiéru přenášejí rázy. Opět nelze vůz doporučit také těm, kdo hledají vzdušné MPV, Venga hraje spíše na notu útulnosti. 

Provozní náklady

Vzhledem k příznivé spotřebě paliva a velkorysým záručním podmínkám automobilky Kia lze počítat s tím, že provoz Vengy nebude nijak výrazně nákladný. Je to moderní automobil, který by se měl řadit ke spolehlivějším vozům a při běžné péči se odvděčí příznivými provozními náklady. 

Kia Venga

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací