OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Kia Rio (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobré jízdní vlastnosti, Jízdní komfort, Dobrý vnitřní prostor, Dobrá výbava, Úsporné motory

O vozidle

Kia Rio třetí generace dává zapomenout na laciné a za soupeři zaostávající vozy korejské produkce. Ostatně, navazuje na velmi solidního předchůdce a korejské automobilce se tu poprvé v mnohém podařilo zařadit k absolutní špičce třídy. Z předchozí generace Rio přebírá například prostorný interiér, který navíc působí po všech stránkách hodnotnějším dojmem. Jistě, plasty na palubní desce i výplně dveří jsou tvrdé, ale celkově působí kvalitně a hodnotně, je to jen menší ústupek z hlediska ceny, který lze v dané třídě akceptovat. Rio se za něj navíc revanšuje v exteriéru. Design auta je velmi atraktivní a malá Kia patří k nejdynamičtěji a nejmohutněji působícím vozům svého segmentu. Třetí generace Ria se opravdu líbí, není mnoho korejských vozů, které by zákazníci volili právě i kvůli atraktivnímu vzhledu. Na druhou stranu mají mohutné linky, které mnohdy Rio řadí o třídu výše, i svou nevýhodu. Výhled z vozu není zdaleka ideální, platí to především pro výhled vzad. Ano, i to je typický prvek mnoha moderních vozů, jenže Kia situaci komplikuje tím, že parkovací senzory (pouze vzadu) jsou vyhrazeny nejvyššímu výbavovému stupni a v jiných je nejde dokoupit ani za příplatek. Ostatně, možnosti příplatkové výbavy Ria jsou jednou ze slabin, na trhu ojetých vozů se na druhou stranu mohou zájemci jednoduše orientovat podle konkrétního stupně výbavy.

Rio třetí generace je k dispozici jako tří- a pětidveřový hatchback, sedan tentokrát není v nabídce, byť jej Kia na některých světových trzích prodává. Paleta pohonných jednotek byla rozšířena a oproti předchozímu provedení sahá i do nižších výkonových úrovní. To ovšem nemusí nutně být na škodu. Rio se tak stává vhodnou alternativou pro ty, kterým stačí slabší motor například na převážně městské pojíždění. Žádná z motorizací také není vyloženě slabá. Základem je motor 1,25 CVVT s výkonem 63 kW, který překvapí kultivovaností i spotřebou, jeho pružnost trochu krotí dlouhé převody. Řešením s lepšími dynamickými schopnostmi je motor 1,4 CVVT s výkonem 80 kW, který je zároveň výkonovým vrcholem nabídky. Turbodiesely jsou tentokrát zastoupeny ve dvou verzích. Tříválec 1,1 CRDi má výkon 51 kW a trochu nekultivovaný chod, čtyřválec 1,4 CRDi s výkonem 66 kW je na tom výrazně lépe. Rozhodně to však není kdovíjaký sprinter, na druhou stranu oba motory umějí být opravdu úsporné. Příjemný je fakt, že všechny motory kromě základního benzinového mají standardně šestistupňovou převodovku. 

Výbava

Kia už se nesnaží své vozy zákazníkům prodávat jen na základě nízké ceny. Rio je tak modelem, který vsází na vyvážený mix vlastností a výbavy a nepatří už k nejlevnějším vozům ve třídě. Výbava je už od základních verzí solidní, klimatizace je dostupná od druhého stupně výbavy a jí vybavené vozy by neměl být problém sehnat ani na trhu ojetin. Tam je dobré se orientovat podle výbavových stupňů, Rio nemá příliš bohaté možnosti příplatkové výbavy.

Design

Kia Rio třetí generace je překvapivě vzhledově atraktivní automobil. Mohutnější stavba se tu mísí s dynamickými a líbivými linkami, Rio mnohdy působí jako vůz o kategorii výše. Velmi dobře vypadá i interiér, byť použité materiály odpovídají dané třídě vozů.

Spotřeba

Motory Ria sice nejsou přeplňované, jak začíná velet móda i v nejnižší třídě, i tak však dovedou být docela úsporné. Navíc Rio rozhodně netrpí výkonovým deficitem, tuto vlastnost zdědila třetí generace modelu po té předchozí. A vůbec nevadí, že byly do nabídky zařazeny i slabší pohonné jednotky – ty si stále s autem poradí dobře a jejich spotřeba zbytečně neroste. I proto jsou velmi úsporné turbodieselové varianty méně častými.

Jízdní vlastnosti

Další oblastí, kde Kia Rio příjemně překvapí, jsou jízdní vlastnosti. I ty se podařilo jihokorejským inženýrům vyladit tak, že se třetí Rio může směle zařadit ke špičce třídy. Auto je výborně ovladatelné, v zatáčkách skvěle drží stopu a nenechá se rozhodit ani případnými nerovnostmi. Vzhledem k designu auta a schopnostem podvozku je tak možná trochu škoda, že Rio nemá i vyloženě sportovní variantu.

Bezpečnost

I v oblasti bezpečnosti udělala Kia v posledních letech obrovský krok kupředu. Rio už také nemusí konkurenci dohánět, malý hatchback získal v nárazových testech Euro NCAP plné hodnocení pěti hvězdiček. Podepisuje se na tom mohutná konstrukce i velmi dobrá bezpečnostní výbava auta, kladem jsou také čitelné jízdní vlastnosti.

Praktičnost

Už předchozí Kia Rio patřila k nejprostornějším vozům své třídy a třetí generace v tomto trendu pokračuje. Posádka si uvnitř nebude stěžovat na nedostatek místa a i zavazadlový prostor o objemu 288 litrů je v dané třídě velmi solidní.

Komfort

I jízdní komfort Kia Rio třetí generace patří k jednoznačným přednostem vozu. Vůz je příjemně komfortní a nerovnosti českých silnic zvládá filtrovat bez větších zaškobrtnutí, auto nerozhodí ani série nerovností. Rio také dobře drží směr, neklid malých vozů se tu nekoná. To spolu s velmi dobrou nabídkou vnitřního prostoru tvoří v dané třídě opravdu komfortní vůz.

Provozní náklady

Kia v posledních letech láká zákazníky na sedmiletou záruku svých vozů, čímž se snaží už předem dát najevo, že její vozy jsou spolehlivé. Ani Rio třetí generace by nemělo trpět nadměrným množstvím potíží a kvalitní zpracování by mělo vozu dodat solidní trvanlivost. Spolu s příznivými cenami dílů i servisu a rozumnou spotřebou motorů by tak měly provozní náklady zůstat příjemně nízko.

Kia Rio

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací