OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Jeep Wrangler (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Terénní vlastnosti, Tuhá karoserie, Prostorný interiér, Přijatelná spotřeba

O vozidle

Kdo nezná automobilovou značku Jeep, ten jako by nebyl. Je to pojem mezi offroady a vozy s pohonem všech kol. Vzpomeňme na legendární vojenský model Willis. V průběhu let se objevil na trhu s terénními vozy model Wrangler, přesněji v roce 1987. Od této doby americký výrobce představil celkem tři generace. A nutno říci, že ani po více než dvaceti letech se tento model příliš nezměnil. Třetí generace je známá také pod označením JK. Zajímavé jsou také motorizace, které se během sedmi let objevily pod kapotou Jeepu Wrangler. V letech 2007 až 2011 skrýval motor 3,8 litru v kombinaci se čtyřstupňovou automatickou nebo šestistupňovou manuální převodovkou. Od roku 2012 až do současnosti je Wrangler osazen mimo jiné také motorem 3,6 l Pentastar. Ve spojení s pětistupňovou automatickou a šestistupňovou manuální převodovkou je právě tato varianta jednou z nejvyhledávanějších. Od roku 2007 využívá Wrangler také motoru 2,8 l pod označením RA 428. Jeep Wrangler patří jednoznačně mezi offroadové klasiky. 

Výbava

V základní výbavě najdete například nastavitelné přední světlomety, plnohodnotné rezervní kolo s diskem, displej pro venkovní teplotu a kompas, dále pak 18" kola z lehkých slitin, audio systém s rádiem, šestici reproduktorů, výstup na MP3 přehrávač, zadní sedadla sklopná v poměru 60 : 40, blatníky v černém plastu, manuální klimatizaci, Command-Trac – volitelné připojení pohonu všech čtyř kol, zesílené brzdy, půlené dveře s plastovým oknem v odnímatelném rámu, 4 kotoučové brzdy, Hill Start Assist, Hill Descent Control, Start and Stop systém, ERM systém – systém kontroly zamezení převrácení vozu, Sentry Key ad.

Design

Jeep Wrangler po celou dobu existence příliš mnoho designových změn nedoznal. Ano, k lepšímu se stále mění interiér, ale exteriér se snaží navázat na klasické tvary legendy. A tak charakteristická maska, výrazné blatníky, hranatá střecha, kolmé okno skoro jako v Hummeru a jednoduše pospojované části karoserie, to je ten jediný a pravý Wrangler, který potěší oko každého příznivce automobilů. A věřte mi, za tímto vozem se otočí každá věková skupina, mladší i starší lidé.

Spotřeba

Někdo by jistě čekal spotřebu přes deset litrů. V případě verze s motorem 2,8 CRD se ale dostanete i pod magickou hranici deseti litrů. A co víc. Při poklidné jízdě je možné s Wranglerem jezdit i za 8,5 litru na 100 kilometrů. U výkonnějších variant ale počítejte se spotřebou přes deset litrů. Jelikož se ale jedná o dvoutunový plnohodnotný offroad, jsou tyto hodnoty více než pozitivní.

Jízdní vlastnosti

Jeep Wrangler se chová skvěle především v terénu, kde jen těžko bude hledat soupeře. A to jak v lehkém, tak i těžším terénu. Horší situace nastává při jízdě po silnici. V zatáčkách se sice Wrangler chová jistě, ale počáteční větší náklon karoserie může znervóznit i toho nejotrlejšího řidiče. Na druhou stranu, Wrangler disponuje citlivým řízením, a tak řidič zavčasu pozná blížící se limit Wrangleru. Pokud jedete s Wranglerem po silnici, stává se z vozu klasická zadokolka. To ocení především hraví uživatelé. Jeep má totiž tendenci k přetáčivosti. Pro méně zkušené je tu ale ESP, které zavčasu pozná utíkající záď a vůz srovná.

Bezpečnost

Robustní karoserie je v oblasti bezpečnosti nespornou výhodou. K tomu přispívají velmi dobré jízdní vlastnosti a výsledkem je maximálně bezpečný offroad. Jeep Wrangler sice neabsolvoval nárazové zkoušky Euro NCAP, ale v nezávislém americkém testu získal maximální počet bodů. Výhodou vozu je také velké množství asistenčních prvků a kvalitní systém ESP.

Praktičnost

Uvnitř Jeepu najdete nejen dostatek odkládacích ploch, ale cestující se budou při jízdě cítit výborně. Prostorná a vzdušná kabina potěší všechny uživatele. Nezklame ani velký zavazadlový prostor. I tak jsme ale našli velkou nevýhodu. Tou jsou páté dveře. Při nakládání zavazadel se připravte na boj na život a na smrt… Zadní dveře jsou dvoudílné. Vrchní díl zdvihnete až po otevření spodní části. Ta ovšem samotná nestačí otevřít, protože vytvoří pouze malý vstup do zavazadelníku. Tento proces je relativně složitý, ale tak nějak k tomuto vozu patří. Jeep Wrangler vám nic nedá zadarmo. Vše si musíte pořádně vybojovat a pak z toho budete mít daleko větší radost.

Komfort

V interiéru najdou cestující jak dostatek místa v oblasti nohou, rukou a hlavy, ale také velké množství nejrůznějších odkládacích ploch. Co oceníte především, to je samozřejmě dostatek místa nad hlavou díky vysoké konstrukci karoserie. A jak je na tom podvozek? Tlumení větších nerovností není špatné. Ale přiznejme si, vzhledem k vysoké hmotnosti a pneumatikám to žádné luxusní silniční cestování není. Naopak pochválit musíme velmi dobré odhlučnění interiéru.

Provozní náklady

Americké klasiky něco stojí. Ať již je to legendární Hummer, nebo tento Jeep Wrangler. Vysokoobjemové motory, jejichž spotřeba je přece jen vyšší nežli v případě evropských offroadů, příliš mnoho finančních prostředků neušetří. Sice Wrangler nedosahuje hodnot Hummeru, ale i tak dokáže pořádně provětrat vaši peněženku. Robustní karoserie, kvalitní materiály a komponenty naopak ušetří nemalé náklady díky vysoké spolehlivosti vozu. V případě poruchy je ale nutné čekat vyšší výdaje za opravu a náhradní díly. 

Jeep Wrangler



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací