OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Jeep Grand Cherokee (2005–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Bohatá nabídka místa, Drsný vzhled, Pohodlná sedadla, Dobré terénní schopnosti, Komfortní odpružení , Dobré odhlučnění

O vozidle

Jeep Grand Cherokee vyráběný od roku 2005 je už třetí generací velkého off-roadu amerického terénního specialisty. V mnohém se tato generace od předchozích provedení liší. Zatímco druhá generace se snažila soupeřit svou image a luxusem s novou vlnou luxusních SUV, třetí generace jako by tento souboj vzdala a soustředí se více na to, co dělá Jeep Jeepem – tedy dobré výkony v terénu. A to i přesto, že dostal podstatně modernější techniku a přišel o drsnou rámovou konstrukci. Hranatá a vcelku jednoduchá karoserie má nově samonosnou konstrukci. Přední náprava dostala dokonce také nezávislé zavěšení kol, ta zadní ovšem zůstala tuhá. V terénu toho nadále zvládne Grand Cherokee opravdu hodně, robustní konstrukce auta je vidět třeba na podvozku s ochrannými prvky. O výborné schopnosti v terénu se stará také druhá generace systému Quadra Drive, která do pohonu všech kol zapojuje automaticky nápravové uzávěrky diferenciálu a pomáhá v komplikovaných situacích vždy najít tu správnou úroveň trakce jednotlivých kol. To vše je tedy technika, která spíše než BMW X5 odpovídá Toyotě Land Cruiser. Filozofií asi nejbližším soupeřem pro Grand Cherokee je Land Rover Discovery.
 
Oproti luxusním SUV vypadá třetí generace velkého Jeepu také trochu obyčejněji, nesnaží se působit okázale. To platí i v interiéru, který je především u verzí do roku 2008 poměrně strohý a působí až obyčejným dojmem. Po modernizaci v tomto zmíněném roce se interiér vrátil k přece jenom trochu hodnotnějšímu pojetí, pokud tedy toužíte spíše než po účelnosti po komfortu, je to lepší volba. Co se komfortu týče, ten jízdní je u Grand Cherokee špičkový. Odpružení zvládá skvěle filtrovat i velké nerovnosti a rozbitou vozovku nedá posádce prakticky vůbec pocítit. I odhlučnění je na velmi dobré úrovni, takže posádka se cítí opravdu dobře. Když se k tomu přidají opravdu pohodlná sedadla, je špičkový komfort dovršen. Přitom ani jízdní vlastnosti nejsou špatné. Ne, v zatáčkách opravdu nečekejte agilní chování, auto dá svou velikost, hmotnost a vysoké těžiště jasně pocítit. Na druhou stranu je stále velmi dobře ovladatelné a dobře čitelné, zprostředkovává řidiči až překvapivě hodně informací a poskytuje dobrou zpětnou vazbu.
 
Na našem a celkově na evropském trhu vůbec je hlavní motorizací třetí generace velkého Jeepu třílitrový vznětový šestiválec s výkonem 160 kW. Ten je pro auto dostatečně silný a zároveň přiměřeně úsporný. Dalšími alternativami jsou už jenom silné benzinové motory. Třeba osmiválec 5,7 litru Hemi s výkonem 240 kW, po  modernizaci motor posílil na 266 kW. Málo obvyklým extrémem je ještě silnější provedení 6,1 HEMI s 317 kW. Zřídka se také setkáte s osmiválcem 4,7 o výkonu 198 a později 227 kW nebo základním šestiválcem 3,7 litru s výkonem 157 kW. 

Výbava

Výbava amerického off-roadu je vcelku dobrá, však americká klientela vyžaduje veškeré běžné komfortní prvky v základu. Ovšem vzhledem k celkově trochu jednoduššímu zaměření tu pak nemůžeme očekávat kdovíjak pokročilé systémy. 

Design

Jeep Grand Cherokee třetí generace je poměrně účelně tvarovaný off-road, který oproti luxusním SUV působí možná trochu obyčejnějším dojmem. To ovšem může být jeho výhoda. V interiéru se budete lépe cítit u modernizované verze, která používá podstatně hodnotnější materiály. 

Spotřeba

Pokud si pořídíte Grand Cherokee s třílitrovým turbodieselem, spotřeba paliva bude vcelku rozumná. Ne nízká, to nehrozí už jenom vzhledem k vysoké hmotnosti auta, ovšem vcelku přijatelná. To benzinová provedení jsou mnohem žíznivější a z tohoto důvodu je lepší se jim vyhnout.  

Jízdní vlastnosti

Jeep Grand Cherokee z hlediska jízdních vlastností překvapí především tím, jak dobře zprostředkovává řidiči vjemy z vozovky. Schopnosti a limity auta jsou tak velmi dobře čitelné a Grand Cherokee se dobře ovládá. V zatáčkách je ovšem samozřejmě nutné zvolnit, fyzika je neúprosná. 

Bezpečnost

Třetí generace velkého terénního Jeepu se do nárazových testů Euro NCAP vydala v roce 2005 a získala čtyři hvězdičky z pěti možných. Nepatří tedy k absolutně nejbezpečnějším autům, ovšem úroveň ochrany posádky je celkově dobrá. Bezpečnostní výbava obsahuje šest airbagů. 

Praktičnost

Oproti předchozím generacím vyniká Jeep Grand Cherokee třetího provedení velkým vnitřním prostorem. Je to dáno mimo jiné i tím, že vůz přišel o rámový podvozek, který prostor ubírá. Nově je tedy v tomto off-roadu opravdu královské množství místa, díky velké šířce se na zadní sedadla pohodlně usadí i trojice cestujících. Zavazadlový prostor pak pojme ohromných 978 litrů nákladu. 

Komfort

Jízdní komfort Grand Cherokee je opravdu špičkový. Odpružení zvládá skvěle filtrovat i velké nerovnosti a rozbitou vozovku nedá posádce prakticky vůbec pocítit. I odhlučnění je na velmi dobré úrovni, takže posádka se cítí opravdu dobře. Když se k tomu přidají opravdu pohodlná sedadla, je špičkový komfort dovršen.  

Provozní náklady

Jeep Grand Cherokee je vcelku robustní a docela trvanlivý off-road, byť japonští soupeři na tom budou lépe. Celkově je však nutné počítat s vcelku vyššími provozními náklady, už jenom kvůli vyšší spotřebě a ceně náhradních dílů. 

Jeep Grand Cherokee



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací