Proč koupit |
---|
Atraktivní design Výborný jízdní komfort Kvalitní odhlučnění Luxusní interiér už v základu |
O vozidle
I nabídka zážehových motorů se postupně měnila. Nejprve se začínalo třílitrem s výkonem 175 kW, následoval osmiválec 4,2 litru o výkonu 219 kW a běžné verze končily u pětilitrového provedení s výkonem 283 kW. Pak jsou tu ještě ostré sportovní verze – XFR má 4,2litrový osmiválec s kompresorem o výkonu 306 kW a provedení XFR-S dostalo kompresorem přeplňovaný pětilitr s výkonem 375 kW. Později se nabídka změnila, benzinovým základem je přeplňovaný třílitrový šestiválec s výkonem 250 kW. Pak už následují jenom přeplňované pětilitrové osmiválce. Verze XFR má výkon 375 kW a XFR-S ještě více, konkrétně 404 kW.
Výbava
XF překvapí už od základních verzí bohatou výbavou, ve které najdeme standardně kožené čalounění, klimatizaci, elektrický paket i s nastavováním sedadel, kvalitní audio aparaturu a celou řadu dalších prvků. Připlácet si ovšem zákazníci mohli opět za spoustu dalších prvků. Zajímavé ovšem je, že oproti konkurenci tu nelze některé nejmodernější záležitosti získat.
Design
Jaguar s modelem XF odhodil svůj tradiční konzervativní výraz a přinesl zcela nový, moderní design s dynamickými linkami a novou, výraznou maskou chladiče. XF boduje krom vnějšího vzhledu i provedením interiéru. Ten je sice trochu jednodušší, co se tvarů týče, ovšem kvalitou použitých materiálů, zpracováním a celkovým provedením patří na špičku třídy. A to už v základních verzích vozu – i nejlevnější provedení XF má totiž kožené čalounění sedadel, hliník nebo pravé dřevo.
Spotřeba
Základem nabídky Jaguaru XF jsou moderní a úsporně vznětové motory. Z hlediska spotřeby je nejatraktivnější jediný čtyřválec v nabídce, který sice ubírá trochu z prestiže vozu, ale spotřebou překoná i některé vozy o třídu níže. I šestiválce jsou překvapivě úsporné a patří na špičku. To benzinové motory, obzvláště silné osmiválce, samozřejmě palivem nešetří, ovšem vydávají za to také patřičné výkony.
Jízdní vlastnosti
Jaguar XF není z hlediska jízdního projevu možná tak sportovní, jak by se čekalo od vnějšího vzhledu, ovšem doba perfektně agilních modelů vyšší střední třídy je pryč. XF se soustředí na komfort, snadnou ovladatelnost a velmi jisté chování podvozku v zatáčkách, což manažerské limuzíně určitě více než stačí.
Bezpečnost
Mírnou ostudu si Jaguar XF uřízl v nárazových testech Euro NCAP. V době, kdy je v dané třídě naprostým standardem zisk pěti hvězdiček, totiž dosáhl Jaguar jen na čtveřici hvězd. A to se test konal dvakrát, poprvé v roce 2010 a podruhé o rok později. Byť vylepšené auto uspělo lépe, na větší zisk hvězd to nestačilo.
Praktičnost
Jaguar XF nemá být rodinným stěhovákem, což už naznačuje i jeho nižší profil střechy. Ovšem nakonec i těm, kdo žádají více místa, automobilka podlehla a připravila praktičtější combi. U něj nemají pasažéři potíž s místem nad hlavou na zadních sedadlech. Zavazadlový prostor sedanu pojme 500 litrů, combi 550 litrů.
Komfort
Jaguar XF přináší posádce opravdu špičkové pohodlí. Komfortní sedadla mají standardně kožené čalounění a ladí s opravdu špičkově provedeným interiérem, kde ani v základních verzích nechybí hliník nebo pravé dřevo. Parádní je odhlučnění a i komfort odpružení je opravdu výborný.
Provozní náklady
Provozní náklady Jaguaru vyšší střední třídy nemusí být nijak zásadně vysoké, ovšem oproti menším vozům budou pochopitelně vyšší. Nemusí to být nutně kvůli spotřebě, ta u základního čtyřválce příjemně překvapí. Benzinové motory jsou ovšem náročnější a celkově více peněz vydáte v oficiálním servisu.