OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Terracan (2001–2007)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velmi dobré terénní vlastnosti, Příznivé ceny, Robustní a spolehlivá technika, Velký vnitřní prostor , Řada odkládacích míst

O vozidle

Hyundai Terracan je velký korejský off-road, který technicky vychází z druhé generace slavého Mitsubishi Pajero. Technika však byla přepracována a i po vzhledové stránce je vůz svébytný, takže se může směle měřit s ostatními soudobými terénními vozy. Podvozek má klasickou rámovou konstrukci, vpředu s nezávislým zavěšením kol, které má zlepšovat chování auta na silnici. To je ale asi největším oříškem korejského off-roadu, alespoň do modernizace, ke které došlo v roce 2004. Po ní totiž dostal vůz inovovaný systém pohonu všech kol s automatickým režimem, do té doby se jízdní režimy volily pouze ručně. I u inovovaného vozu je k dispozici režim pohonu jen zadní nápravy, všech kol nebo redukce, je tu navíc i automatika, která pohon 4x4 spíná v případě potřeby sama. Zatímco před modernizací je Terracan s poháněnou zadní nápravou výrazně přetáčivý a s pohonem všech kol zase nedotáčivý, po modernizaci se situace přece jenom vylepšila a auto zvládá zatáčky trochu lépe. I tak je nutné počítat s velkými náklony, vysokou stavbou a hmotností a brzy přicházejícími limity podvozku. Velký off-road se ovšem velmi dobře cítí v terénu, kde v podstatě nijak nezaostává za mnohem věhlasnějšími soupeři. Jen trochu obyčejné balonové silniční pneumatiky jsou limitujícím faktorem.
 
Interiér velkého terénního Hyundai působí robustním dojmem a má vcelku kvalitní zpracování. Ve všech směrech je tu opravdu královské množství místa, i nad hlavou a před koleny v druhé řadě sedadel je ho doslova přebytek. Sedadla jsou sice docela komfortní, ovšem postrádají boční vedení. V zatáčkách a v terénu by se přitom docela hodilo, aby sedadla tělo podržela lépe. Interiér je plný praktických odkládacích míst a nezapomnělo se ani na madla, která posádka ocení právě při jízdě mimo silnice. Velku pochvalu si zaslouží zavazadlový prostor, jeho objem 750 litrů před sklopením sedadel je opravdu ohromující. Po sklopení sedaček se pak dočkáme přepravní kapacity až 2000 litrů. 
 
Pod kapotou robustního off-roadu najdeme patřičně robustní pohonnou jednotku. Tou je čtyřválcový turbodiesel s objemem 2,9 litru. Motor ve verzi před modernizací má výkon 110 kW, po vylepšení auta pak výkon motoru stoupl na 120 kW. Krotit jej ovšem v rozletu může čtyřstupňová automatická převodovka, standardem je pětistupňový manuál a již zmíněná redukce. Motor je překvapivě kultivovaný a tichý, což vlastně platí pro celý vůz. Neobtěžuje ani aerodynamický hluk, což je vzhledem k vysoké stavbě karoserie s výraznými čelními plochami příjemné zjištění. Motor má vzhledem k velikosti vozu vcelku přiměřenou spotřebu, kterou lze dlouhodobě bez problémů držet hlouběji pod deseti litry nafty na 100 kilometrů. 

Výbava

Výbava Hyundai Terracan byla ve své době vcelku nadstandardní, takže i dnes ji můžeme považovat za velmi dobrou, obzvláště vzhledem k ceně, za kterou se velký off-road na trhu ojetých vozů prodává. Výbava jednotlivých kusů se může lišit, klimatizace a řada běžných komfortních prvků jsou standardem, není těžké sehnat vůz vybavený tempomatem, Bluetooth, vyhřívanými a koženými sedadly a dalšími vymoženostmi. 

Design

Vzhled Hyundai Terracan je přísně off-roadový, vůz se rozhodně nesnaží tvářit jako nějaké sportovní SUV. Design není příliš elegantní, je opravdu velmi utilitární a spíše účelový než jakkoli elegantní a líbivý. Milovníkům off-roadů ovšem může vyhovovat. 

Spotřeba

Hyundai Terracan v našich končinách seženete pouze se čtyřválcovým turbodieselem o objemu 2,9 litru a výkonu 110 nebo 120 kW. Agregát je překvapivě kultivovaný a může se v praxi pochlubit i příznivou spotřebou paliva, kterou lze stlačit výrazně pod deset litrů na 100 kilometrů. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti nejsou zrovna silnou stránkou Terracanu, pokud tedy nemluvíme o těch v terénu – tam si naopak auto vede velmi dobře. Na silnici se ovšem vůz silně naklání a chování je trochu nepředvídavé – se zadním pohonem dost přetáčivé, s pohonem všech kol zase nedotáčivé. Trochu lepší je situace u vozů po modernizaci z roku 2004. 

Bezpečnost

Mohutný off-road se neobjevil v nárazových testech Euro NCAP, a tak můžeme jeho přesnou úroveň bezpečnosti jen odhadovat. Výkony nebudou vzhledem k obyčejnější technice kdovíjak skvělé, a to i přes robustní konstrukci. V bezpečnostní výbavě najdeme pouze dvojici čelních airbagů. 

Praktičnost

Hyundai Terracan je velmi praktický a prostorný off-road. Místa je v interiéru opravdu více než dostatek, na zadních sedadlech je prostor skutečně královský. Velmi objemný je také zavazadlový prostor, který standardně pojme 750 litrů nákladu. Po sklopení zadních sedadel se dá do vozu naložit až 2000 litrů nákladu. 

Komfort

Posádce poskytuje Hyundai Terracan překvapivě dobrý jízdní komfort. Podvozek zvládá i díky kombinaci pneumatik s vysokým profilem filtrovat nerovnosti opravdu dobře. V zatáčkách je ovšem nutné počítat s většími náklony. Velmi dobré je i odhlučnění vozu. Sedadla jsou rovněž komfortní, ale zasloužila by si lepší boční vedení, které by podrželo tělo v zatáčkách a v terénu. 

Provozní náklady

U velkého off-roadu je i přes robustní a spolehlivou techniku a vcelku úsporný vznětový motor nutné počítat s přece jenom vyššími náklady na servis i provoz. Případné opravy jsou dražší než u běžných vozů, v rámci třídy ovšem Terracan patří k méně nákladným autům. 

Hyundai Terracan

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací