OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Santa Fe (2006–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Vnitřní prostornost, Spolehlivost, Příznivé ceny, Úsporné a spolehlivé turbodiesely, Cestovní komfort

O vozidle

I druhá generace Hyundai Santa Fe patřila alespoň z počátku prodeje na absolutní vrchol žebříčku popularity SUV na našem trhu. Důvod byl opět vcelku jednoduchý, Santa Fe se snažilo nabídnout opravdu pořádný kus auta za příznivou cenu. Oproti předchozí generaci vůz výrazně povyrostl, aby si získal odstup od stále větších a větších kompaktních SUV. Změnou prošel i design, který zachoval důraz na oblé linky, tentokrát jsou ovšem celkové tvary trochu usedlejší a konzervativnější. To může značné části zákazníků vyhovovat, Santa Fe se nesnaží za každou cenu být středem pozornosti a neprobouzí dynamické choutky. Z větší karoserie pochopitelně těží vnitřní prostor, který nelze označit jinak než za opravdu bohatý. Cestující se nebudou tísnit na žádném ze sedadel, Santa Fe je dokonce tak prostorné, že lze narazit i na provedení se třetí řadou sedadel. Dovoluje to obří zavazadlový prostor, který má v základu opravdu velkorysý objem 774 litrů. Elektronicky řízený pohon všech kol předurčuje auto k využití maximálně v lehkém terénu, komfortní odpružení bude posádku hýčkat jak tam, tak na běžných silnicích. Pryč je neduh předchozí generace v podobě slabých brzd nebo poddimenzované spojky. Naopak, spolehlivost si Santa Fe zachovává.

Pod kapotou se situace u druhé generace Hyundai Santa Fe výrazně zjednodušila. Do modernizace, která proběhla v roce 2010, se pod kapotou nacházela dvojice motorů – benzinový šestiválec 2,7 litru s výkonem 139 kW a vznětový čtyřválec 2.2 CRDi VGT se 114 kW. Oba byly spřaženy s pětistupňovou manuální převodovkou, na přání s pětistupňovým automatem se stejným počtem rychlostí. Mimochodem, u dieselu byl pohon všech kol za příplatek, standardně byla poháněna kola přední. Po modernizaci se situace trochu otočila. Diesel posílil na solidních 145 kW a pohon všech kol je u něj standardem, základní motorizací se stala jednotka 2.4 CVVT VIS s výkonem 128 kW. Ta měla pohon všech kol jen ve verzi s automatem. Převodovka je nově šestistupňová (platí i pro automat), což se pozitivně projevuje na snížené spotřebě paliva.

Výbava

Velké SUV značky Hyundai se může pochlubit bohatou základní výbavou. Ostatně, vzhledem k tomu, že výrobce nabízí jen dva motory, nebylo mnoho důvodů pro to nabídku komplikovat. Santa Fe je tak nadprůměrně vybavený automobil, u kterého není potřeba hledět na konkrétní výbavu daného provedení.

Design

Hyundai Santa Fe druhé generace ctí stále oblé linky, celkově však patří ke konzervativněji tvarovaným a méně dynamickým vozům segmentu. Právě to se však může líbit, navíc se zdá, že vzhled auta stárne podstatně pomaleji než u předchozí generace. Estetických vylepšení se dočkal i interiér.

Spotřeba

Především v modernizované verzi se zvýšeným výkonem turbodieselu a novou šestistupňovou převodovkou dovede velké SUV od Hyundai překvapovat příznivou spotřebou paliva. Obecně platí, že podobně velké auto s takto solidními nároky na palivo se hledá vcelku obtížně. Ani benzinové verze na tom překvapivě nejsou špatně, byť u nich překračování hranice deseti litrů není nic neobvyklého.

Jízdní vlastnosti

Hyundai Santa Fe je opět naladěno na komfortní notu, jízdní vlastnosti automobilu jsou však nezáludné a dobře čitelné. Lehkost předchozího provedení se sice trochu vytratila, ale i tak jezdí Santa Fe velmi dobře. Opět platí, že elektronicky řízený pohon všech kol pracuje spolehlivě a neznatelně.

Bezpečnost

V crashtestech Euro NCAP si Santa Fe připsalo čtyřhvězdičkové hodnocení a jeho bezpečnost je na solidní úrovni. Kladně hodnotíme robustní kabinu i dobrou bezpečnostní výbavu, která odpovídá dané cenové kategorii vozu.

Praktičnost

První Santa Fe z hlediska praktičnosti vsadilo na variabilitu, druhá verze na to jde trochu jinak. Místa je v interiéru dostatek a doslova obří zavazadlový prostor s objemem 774 litrů je tak velký, že se do něj dá namontovat i třetí řada sedadel. Naopak po sklopení sedadel už druhé provedení není tak velkorysé jako první generace.

Komfort

Komfortní podvozek Hyundai Santa Fe posádku opravdu hýčká. V kombinaci s dostatkem vnitřního prostoru tak můžeme Santa Fe prohlásit za opravdu velmi pohodlný automobil. U druhé generace se navíc výrazně zlepšilo provedení interiéru, takže i ten teď působí příjemným dojmem.

Provozní náklady

I druhá generace Hyundai Santa Fe si zachovala velice solidní spolehlivost. To je jedině dobře, protože na novější velké SUV přece jenom náhradní díly něco stojí. Naopak náklady na palivo jsou vcelku příznivé a u modernějšího turbodieselu příjemně překvapí.

Hyundai Santa Fe

Další vozy


Pozvánka na derby
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací