OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Matrix (2001–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nízké ceny, Dobrý vnitřní prostor , Množství odkládacích míst, Velmi dobrý výhled z vozu, Silné motory

O vozidle

Hyundai Matrix je malé MPV, které mělo ve své době ambice konkurovat kompaktním vozům stejného zaměření. Z toho mimo jiné vychází i motorová paleta, ale o té až za chvíli. Oproti většině malých MPV také působí Matrix trochu dospělejším dojmem, je to ovšem dáno jeho značně konzervativním designem, který dnes už nepůsobí příliš atraktivně. Původní návrh přitom pochází od slavného studia Pininfarina. Hyundai tvář svého malého MPV dvakrát omladilo – poprvé v roce 2005, kdy vůz dostal snad ještě umírněnější linky především na přídi, podruhé se vzhled měnil v roce 2008, to zase dostal Matrix líbivější zakulacenou příď po vzoru tehdejších modelů, například i30. Toto provedení se také snaží maskovat netradiční řešení zadního skla vyplňujícího C sloupek karoserie. Linie skla je tu totiž výše než ve dveřích, což vytváří na boku auta netypický a pro někoho dost rušivý schod. Po druhém faceliftu sice toto řešení zůstalo, ovšem část pod sklem je vyplněna černým plastem, jehož spodní hrana zasahuje k hraně oken ve dveřích. Uvnitř působí Matrix obyčejným dojmem, tvrdé plasty nepřekvapí, zpracování je veskrze průměrné. Řidiči se nemusí líbit přístrojový štít umístěný uprostřed na vrchu palubní desky, je tak totiž trochu mimo obvyklé zorné pole. Sedadla jsou ovšem pohodlná a místa je v Matrixu také dostatek. Malé MPV korejské automobilky také překvapí množstvím chytrých odkládacích prostor, jako například zásuvkou pod sedadlem spolujezdce. Tato místa pomohou uschovat drobné cennosti před zraky nenechavců, což je v kombinaci s faktem, že Matrix téměř vůbec neláká zloděje, jistě potěšitelné. Zavazadlový prostor s objemem 350 litrů není rozhodně rekordní, ovšem postačí. Řidič ocení velmi dobrý výhled z vozu, karoserie je navíc docela přehledná, takže se s Matrixem snadno parkuje.
 
Z hlediska jízdních vlastností nelze očekávat zázraky, a to i přesto, že podvozek je tužší a nedovolí přehnané náklony v zatáčkách. Na druhou stranu tím netrpí jízdní komfort, který je určitě zajímavější stránkou Matrixu. Ve vyšších rychlostech se ovšem ozývá aerodynamický hluk.
 

Co se motorů týče, na svou velikost dostalo Hyundai Matrix vcelku silné agregáty. Základem je motor 1,6 s výkonem 66 nebo 76 kW, který bude většině motoristů bohatě dostačovat. Motor je příjemně pružný a spotřebu paliva dovede držet v rozumných mezích. Silnější osmnáctistovka s výkonem 90 kW je tak vzácnější. Objevit se pod kapotou mohou i turbodiesely. Nejprve se dodával velmi nekultivovaný a hlučný tříválec 1,5 litru s výkonem 60 kW. Po prvním faceliftu se ovšem objevil modernější čtyřválec CRDi shodného objemu, jeho výkon je 75 kW, verze  s proměnnou geometrií lopatek turbodmychadla pak má 81 kW.

Výbava

Základní výbava Hyundai Matrix dnes už nijak nepřekvapí. Najdeme v ní čtyři airbagy, manuální klimatizaci a klasickou elektrickou sadu včetně vyhřívání zrcátek, moderní vymoženosti ovšem zůstávají Matrixu zapovězeny. 

Design

Hyundai Matrix je dalším malým MPV, které svým vzhledem příliš mnoho pozornosti neupoutá. Dost konzervativní tvary jsou trochu překvapivě dílem studia Pininfarina, automobilka Hyundai je ovšem dvakrát v průběhu modelového života změnila. První facelift přinesl ještě konzervativnější tvář, ten druhý naopak přece jen o něco líbivější – ta ovšem zase méně pasuje ke zbytku vozu. 

Spotřeba

Hyundai Matrix má překvapivě v nabídce docela silné motory. Už základní šestnáctistovka tak plně dostačuje a je zdaleka nejoblíbenější motorizací, která zároveň přináší příznivou spotřebu paliva. Velmi úsporné pak budou turbodiesely, ani ty nejsou na trhu ojetin vzácné. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti rozhodně nejsou parádní disciplínou Hyundai Matrix. Ne, že by chování bylo nějak záludné, to v žádném případě. Ovšem auto je výrazně nedotáčivé, a stopu v zatáčce tak příliš nedrží. A to navzdory relativně malým náklonům daným tužším odpružením. 

Bezpečnost

Nárazovými testy organizace Euro NCAP Hyundai Matrix nikdy neprošlo, takže o jeho opravdové bezpečnosti víme málo. Standardem výbavy je ovšem šest airbagů, takže by i přes možná trochu nemoderní vzhled mohla dobře fungovat i samotná karoserie. 

Praktičnost

Místa je na malé MPV v Hyundai Matrix více než dostatek a interiér překvapí i další praktičností a variabilitou. Zadní lavici lze posouvat ve velkém rozsahu 20 centimetrů, takže základní objem zavazadlového prostoru 350 litrů lze významně zvětšit. Zavazadelník má navíc hezky pravidelný a snadno využitelný tvar. V interiéru pak posádka ocení řadu praktických odkládacích míst i příjemných chytrých řešení. 

Komfort

Jízdní komfort Matrixu může zdánlivě omezovat tužší odpružení, které zamezuje výrazným náklonům v zatáčkách. Ale ve skutečnosti si podvozek s filtrací nerovností poradí docela dobře. Ve vyšších rychlostech ovšem může posádku obtěžovat větší aerodynamický hluk. 

Provozní náklady

Hyundai Matrix je cenově dostupným malým MPV a ani jeho provozní náklady nebudou vysoké. Základní motor má vyváženou kombinaci síly a spotřeby paliva, je také spolehlivý. Celkově je na tom Matrix se spolehlivostí docela dobře a případné opravy nevyjdou draho. 

Hyundai Matrix



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací