OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Lantra (1996–2000)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nízké ceny, Živé pohonné jednotky, Pohodlná sedadla, Zajímavý vzhled

O vozidle

V roce 1996 se na evropském trhu objevila druhá generace Hyundai Lantra. Jde o sedan a combi nižší střední třídy, který se snažil zákazníky v době své aktivní služby oslovit výrazným zaobleným a dynamickým designem a dobrou výbavou za příznivou cenu. Dnes z výhod zůstává především zmiňovaná nízká cena, Lantra je opravdu levnou ojetinou, což je dáno jak jejím stářím, tak příslušností ke značce. Přitom však není Lantra nijak zásadně problematickým automobilem. Byť za dobovými konkurenty v řadě kvalitativních parametrů zaostávala, časem se u ojetých vozů mohlo mnoho rozdílů smazat. Lantra je například vcelku průměrně spolehlivá a provozní náklady nejsou nijak přehnaně vysoké.

 
Zákazníky i dnes může zaujmout nezvyklými tvary, a to jak v provedení sedan, tak i combi. Z dnešního pohledu jsou výrazně zaoblené tvary snad až nezvyklé, na autě není jediná hrana. Lantra má také vcelku nízký profil, což ovšem znesnadňuje nastupování do vozu. Dveřní otvor totiž není nijak zásadně veliký a vzhledem k nízké střeše je nutné se při nastupování hodně sklonit. Vnitřní prostor pro posádku je vcelku dostatečný, najdeme tu především docela pohodlná sedadla. Vzhled interiéru je ovšem už dost poplatný době vzniku vozu i jeho korejskému původu. Pochvalu si nevyslouží zavazadlový prostor, který má u sedanu objem 393 litrů, u combi je to dokonce při naložení po hranu oken ještě o něco méně. 
 
O pohon Hyundai Lantra se starají především zážehové motory, které jsou překvapivě pružné a vcelku rozumně úsporné. Základem byla šestnáctistovka s nadstandardním výkonem 84 kW, která pro Lantru bohatě stačí. Silnější variantou je osmnáctistovka s výkonem 94 kW, která byla později nahrazena dvoulitrem o výkonu 102 kW. V roce 1998 se v nabídce objevil i vznětový motor 1,9 D, ovšem nepřeplňovaný agregát s výkonem pouhých 50 kW mnoho zákazníků neoslovil, a proto je dnes spíše raritou.
 
Z hlediska jízdních vlastností je Lantra trochu rozporuplným vozem. Má tužší podvozek, který dodává vozu slušnou směrovou stabilitu, ovšem jen do chvíle, dokud není výrazněji naložen. Pak přední kola trochu ztrácejí adhezi a řízení vozu je už o něco méně jisté a přesné. Jízdní komfort pak krom tužšího odpružení snižuje i přenos vibrací z vozovky do karoserie.

Výbava

V době aktivního modelového života platila Lantra za dobře vybavený automobil za příznivou cenu. Dnes už platí především část o ceně, výbava nijak nepřekvapí. Přesto třeba elektrické stahování okének bylo samozřejmostí a klimatizace je také obvyklá. 

Design

Hyundai Lantra druhé generace se vyznačuje hodně výrazným a zapamatovatelným designem. Auto vznikalo v době, kdy byl oblý vzhled v Evropě v módě a nenajdeme na něm snad jedinou hranu. Platí to pro sedan i pro combi, obě auta tak i dnes působí vcelku originálním dojmem, což je na korejskou produkci daného věku vcelku neobvyklé. 

Spotřeba

Hyundai Lantra druhé generace dostal pod kapotu nadstandardně výkonné atmosférické čtyřválce. Ty se vyznačují i překvapivě rozumnou spotřebou paliva, která neroste zbytečně vysoko ani při vyšším využívání jejich potenciálu, který leží především ve vyšších otáčkách. Úsporný diesel s výkonem 50 kW není příliš obvyklou ani kultivovanou jednotkou. 

Jízdní vlastnosti

Z hlediska jízdních vlastností je Lantra trochu rozporuplným vozem. Má tužší podvozek, který dodává vozu slušnou směrovou stabilitu, ovšem jen do chvíle, dokud není výrazněji naložen. Pak přední kola trochu ztrácejí adhezi a řízení vozu je už o něco méně jisté a přesné.  

Bezpečnost

Lantra měla na svou dobu dobrou výbavu včetně ABS a dvojice airbagů vpředu, ovšem to je z hlediska bezpečnosti všechno. Starší konstrukce vozu dává tušit, že příliš bezpečná Lantra z dnešního pohledu nebude. Nárazovými testy Euro NCAP Lantra druhé generace neprošla. 

Praktičnost

Interiér relativně nízkého vozu je překvapivě prostorný a cestující si na nedostatek místa stěžovat nebudou, ovšem stížené je nastupování do vozu. Rovněž zavazadlový prostor je relativně malý, u sedanu jsou k dispozici 393 litry, a combi pojme při naskládání pod roletku dokonce ještě méně nákladu. 

Komfort

Jízdní komfort je další oblastí s několika rozpory. Lantra má sice velmi pohodlná sedadla, ovšem celkově tužší naladění podvozku. Na svou dobu disponuje slušnou výbavou, ale na delších cestách budou posádku rušit vibrace, které se přenášejí do karoserie od vozovky. 

Provozní náklady

Provozní náklady Lantry jsou vcelku příznivé a dané tím, že spotřeba motorů se drží v rozumných mezích a Lantra je na svůj věk relativně spolehlivým automobilem. Opravy by navíc neměly být náročné a drahé, ať už z hlediska samotných úkonů, nebo ceny náhradních dílů. 



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací