OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai H-1 (2008–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Výkonné motory, Kvalitní pohon zadních kol, Prostorný interiér a velký nákladový prostor, Velmi slušná výbava

O vozidle

Užitkovým vozům vládnou především evropské modely. V malé míře se v Evropě objevují ostatní výrobci. Jednou z prvních takových automobilek, které by rády pořádně provětraly evropský trh, je Hyundai se svým modelem H-1. Atraktivní design jednoprostorové karoserie s dvojicí bočních posuvných dveří a výraznými prolisy nad koly, to je jen malá ochutnávka tohoto vozu, který se ve druhé generaci objevil poprvé v roce 2008. Hyundai H-1 oproti předchozímu modelu povyrostl ve všech směrech. Díky své délce přes pět metrů a šířce bezmála dva metry zaručuje dostatečné množství prostoru nejen pro osm cestujících, ale v případě ryze užitkové specifikace i pro přepravu rozměrného nákladu. Na trhu je tak k dispozici celkem ve třech provedeních. První dvě jsou užitkové vozy s jednou nebo dvěma řadami sedadel, které poskytují objem nákladového prostoru 4,31, resp. 2,5 metru krychlového. Třetí verze, jak jsme již zmínili, je určená pro přepravu cestujících. Do vozu se tak bez problémů naskládá až osm dospělých cestujících. V nabídce ojetých vozů najdete především variantu bus. Pod kapotou se ukrývá benzinový motor 2,5i s výkonem 125, který poskytuje dostatečný zátah i při dálniční nebo dálkové jízdě. Výhodou nové generace H-1 je kompletně přepracovaný interiér, který působí útulně, a přibližuje tak tento užitkový vůz ještě více k běžným osobním vozům nebo automobilům kategorie MPV. Interiér nabízí nespočet odkládacích ploch. Potěší také zvláštní vytápění zadní části vozu. Naopak nevýhodou je skutečnost, že zadní lavici (třetí řadu) nelze z H1 vyjmout, ale pouze sklopit opěradlo.

Výbava

Ve výbavě Há jedničky najdete ABS, EBD, protiskluzový a stabilizační systém, dále pak klimatizaci v přední i zadní části, kola z lehké slitiny, elektricky ovládaná okna a vyhřívaná vnější zrcátka, airbag řidiče a spolujezdce, dálkové odemykání, výškově nastavitelné sedadlo řidiče, palubní počítač a mnohé další prvky.

Design

Někdo by zřejmě řekl, že design H-1 není tak nějak moderní a zapadající do současného světa malých dodávkových vozů. Druzí zase najdou v tomto voze osobité kouzlo. Pravdou je, že jen málokdo by z dálky poznal, že se jedná o neevropský model. Moderní styl je patrný na velkých trojúhelníkových předních světlometech a elegantních zadních, které díky svým rozměrům opticky H-1 ještě zvětšují. Pastvou pro oči jsou také hladké plochy a velmi účelné tvary. To vše podtrhují 16" kola z lehkých slitin, která na Há jedničce vypadají vskutku elegantně.

Spotřeba

Hyundai H-1 se pyšní velmi slušnou spotřebou. Většinou se bude pohybovat v rozmezí od 7,5 do 8,5 litru. Samozřejmě, že při dálničním cestování kvůli absenci šestistupňové převodovky vzroste klidně i na deset litrů s plně naloženým vozem, ale i tak ji lze hodnotit pozitivně, a to především díky kvalitnímu dvouapůllitrovému vznětovému motoru s výkonem 125 kW.

Jízdní vlastnosti

Kvůli odpružení zadní nápravy listovými pružinami se vzhledem k pohonu zadních kol nebudete při jízdě s prázdným vozem cítit nejlépe. Pro vyznavače adrenalinu to bude rájem. Ochota dostat se do smyku je totiž v takovém případě namístě. Na druhou stranu, pokud vůz plně naložíte, jízdní vlastnosti se podstatně zlepší. Stačí vypnout stabilizační systém a stanete se králem driftování. Lze říci, že na zimu je tento vůz dokonale zábavný.  

Bezpečnost

Hyundai H1 byl podroben nárazovým zkouškám Euro NCAP v roce 2012. Mezi malými dodávkovými vozy nepatří k těm nejbezpečnějším. Nejvíce bodů posbíral v ochraně dětí, kde získal 75 %. Ochrana dospělých patří k průměru a vysokých hodnot nedosáhl ani při ochraně chodců nebo v případě výbavy asistenčními prvky. Celkový počet tří hvězdiček je tak maximem, co mohla H-1 obdržet.

Praktičnost

Zadní, třetí řadu sedadel nelze z H1 zcela vyjmout. Lze pouze sklopit opěradla a to je nevýhodou tohoto modelu. Nemůžete tak výrazně zvětšit nákladový prostor. Nevýhodou je také absence plata zavazadelníku. Součástí výbavy také není vestavěné autorádio, nýbrž vyjímací panel rádia s CD přehrávačem. Naopak cestující si z hlediska místa v H1 rozhodně stěžovat nebudou. Velká, samostatná sedadla potěší každého a ani po delších jízdách tak nebudou z vozu vystupovat zbytečně rozlámaní a unavení. Hyundai disponuje i dostatečným počtem odkládacích ploch.

Komfort

Tento malý dodávkový vůz poskytuje cestujícím díky samostatným sedadlům maximální cestovní komfort. Máte dostatek místa jak nad hlavou, v oblasti nohou, tak i ramen. I urostlejší postavy se sem vejdou vcelku bez problémů. Výhodou je také velké množství odkládacích ploch, klimatizace vpředu i vzadu. Kvůli odpružení zadní nápravy listovými pružinami, které je přizpůsobeno až na tunu zatížení, je snížen jízdní komfort. Překonávání nerovností a děr tak nebude pro posádku nejlepším zážitkem. Pokud ale pojedete plně naloženi, kupříkladu na dovolenou nebo s nákladem, poté se komfort výrazně zlepší.

Provozní náklady

Korejský výrobce v posledních letech výrazně zapracoval na spolehlivosti svých modelů. Stejně je tomu i v případě H1. Spolehlivé motory jsou toho jasným důkazem. Tento výrobce poskytuje také rozsáhlou a dlouholetou tovární záruku, vzhledem k mladosti vozu lze tedy očekávat, že vůz prošel pravidelními servisními prohlídkami. Provozní náklady tak patří k lepšímu průměru. Nijak zvlášť nezatíží vaši peněženku, a to také díky kvalitnímu servisnímu pokrytí, které najdete v každém větším městě v ČR.

Hyundai H-1

Další vozy


Dne 28. 9. budou všechny naše pobočky otevřeny jako kterýkoliv jiný den. 

×
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací