OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Elantra (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dynamický a elegantní design, Dobrá výbava, Komfortní interiér, Jízdní komfort

O vozidle

Korejský Hyundai si u nás dal s modelem Elantra pauzu. V roce 2007 tu výrobce přestal nabízet třetí generaci modelu, který se doposud na evropských trzích jmenoval jen Lantra. Čtvrtá generace kompaktního sedanu se k nám nedostala především kvůli  nástupu moderního a evropsky zaměřeného typu i30. Vrací se sem tedy až pátá generace globální Elantry, která byla představena v roce 2010 a která nebude na modelu i30 nijak parazitovat. Pátá Elantra je totiž výhradně nabízena jako sedan, byť její dynamická karoserie vyvolává snad i myšlenky na kupé. Jde ovšem o klasický tříprostorový sedan, jen s velmi dynamickými linkami, které jsou pro současné modely značky typické. Dynamický vzhled auta se projevuje i v interiéru, kde ovšem způsobuje také některé nedostatky. Teď nehovoříme o ergonomii, která je na dobré úrovni. Máme na mysli především místo nad hlavou cestujících. Vpředu je to dobré, jen se musí při nastupování vyšší řidiči a spolujezdci více sklonit. Vzadu ovšem není místa nad hlavou zrovna mnoho, a to i přesto, že zadní opěradla jsou trochu více skloněna, aby se pasažéři do kontaktu se stropem nedostali tak snadno. Jinak je interiér kompaktního sedanu Hyundai velmi komfortní a potvrzují to především sedadla, která poskytují tělu velmi dobrou oporu, a dokonce i solidní boční vedení.
 
To bude trochu potřeba, protože i přes výrazně dynamické linky zevnějšku je podvozek Elantry naladěn především komfortně a v zatáčkách jsou náklony trochu výraznější. Co se jízdních vlastností týče, ty nejsou úplně parádní disciplínou auta, především kvůli jednoduché zadní nápravě, která je nervózní nejen v rychleji projížděných zatáčkách, ale také ve vyšších rychlostech na dálnici. Od řidiče tak jízda vyžaduje trochu více pozornosti. 
 
Vraťme se ještě na skok k interiéru. Elantra se vyznačuje už od základního provedení solidní výbavou, ve které ovšem překvapí některé nedodělky. Například rádio postrádá funkci RDS, rádce řazení na přístrojovém štítu je v podstatě k ničemu, protože se řídí jenom podle otáček, nikoli podle aktuálního zatížení. Zarážející může pro někoho být i otevírání víka zavazadlového prostoru. Samotné víko totiž postrádá jakékoli tlačítko nebo třeba klasický zámek. Lze jej otevřít pouze tlačítkem z interiéru nebo na dálkovém ovládání centrálního zamykání. Vstupní otvor je, jak je u sedanů obvyklé, docela omezený a do kufru zasahují jednoduše řešená ramena víka.
 
Pod kapotou Elantry na našem trhu najdeme jediný motor. Jde o zážehovou šestnáctistovku s výkonem 97 kW. Je překvapivě pružná a dynamická, přitom se jí daří držet spotřebu ve velmi příznivých mezích – tedy pokud se zbytečně neženete za hodně vysokými rychlostními průměry. Motor je standardně spojen se šestistupňovou převodovkou, za příplatek se dodává i automat se stejným počtem stupňů. 

Výbava

Už základní verze Elantry má solidní výbavu, ve které nechybí šestice airbagů a klimatizace. Například tempomat je ovšem dostupný až v nejvyšším výbavovém stupni. Elantra je vozem s dobrým poměrem výbavy a ceny, ovšem špičkové prvky tu nenajdeme. 

Design

Hyundai Elantra je velmi dynamicky vyhlížející kompaktní sedan, jehož linie mohou mnohým evokovat i provedení kupé. Velmi dynamické linky najdeme i v interiéru. Elantra patří k nejatraktivnějším a nejlíbivějším sedanům kompaktní třídy. 

Spotřeba

Elantra se vcelku překvapivě nabízí s jediným motorem. Je jím zážehová šestnáctistovka s výkonem 97 kW, která dodává autu dobrou dynamiku a zároveň dovede krotit spotřebu paliva. Ta totiž stoupá k méně přijatelným hodnotám až při snaze o vysoké rychlostní průměry. Tuto snahu přitom trochu krotí podvozek vozu. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Elantry totiž za špičkou mírně zaostávají. Je to dáno především jednoduchou zadní nápravou, která je nervózní nejen v rychleji projížděných zatáčkách, ale také ve vyšších rychlostech na dálnici. Od řidiče tak jízda vyžaduje trochu více pozornosti. 

Bezpečnost

Většina moderních vozů korejské značky se může pochlubit maximálním pětihvězdičkovým ziskem z nárazových testů Euro NCAP. Elantra se jich ovšem ve své páté generaci nezúčastnila, a tak se můžeme jen dohadovat, že globální model na tom bude podobně jako typy vyvíjené pro náročnější evropské zákazníky. 

Praktičnost

Už tím, že je Elantra sedanem, je jasné, že nebude patřit mezi nejpraktičtější vozy. Praktičnost také trochu snižuje zhoršený přístup do zavazadlového prostoru – ať už menším víkem s rameny, která do něj zasahují, nebo i kvůli trochu nestandardnímu otevírání. Víko totiž nemá tlačítko nebo zámek pro otevření, to se děje pouze pomocí dálkového ovládání nebo tlačítka ve voze. 

Komfort

Hyundai Elantra nabízí solidní jízdní komfort, který trochu degraduje snad jen množství místa nad hlavou na zadních sedadlech a větší sklon zadních opěradel. Podvozek je pohodlný, stejně jako sedadla, která nabízejí výbornou oporu. Pochvalu zaslouží i odhlučnění. 

Provozní náklady

Elantra má překvapivě úsporný benzinový motor, používá globálně prověřenou techniku a značka také láká na tradičně dlouhé záruční lhůty. To znamená, že mladá ojetina bude většinou vyžadovat jen minimum investic a běžné servisní prohlídky, jejichž ceny jsou příznivě nízké. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací