OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Elantra (2000–2007)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Příznivé ceny, Dobrá výbava, Dobrý vnitřní prostor , Pružné motory

O vozidle

Hyundai Elantra je automobil, který v Evropě v roce 2000 nahradil stejně zaměřený vůz, který se do té doby jmenoval Lantra. Pojmenování Elantra přitom pro stejné auto platilo na většině ostatních světových trhů, takže nejde ani tak o změnu názvosloví jako spíše o sjednocení. Působí to trochu paradoxně, mohlo by se totiž zdát, že písmeno E na začátku názvu znamená přizpůsobení modelu požadavkům evropského trhu, ve skutečnosti tomu tak ovšem není. Elantra je globálním kompaktním modelem, který hraje roli dostupného a prostorného vozu. Zatímco předchozí generace (poslední s označením Lantra) se vyznačovala líbivým oblým designem, provedení vyráběné od roku 2000 mnoho pochval za svůj vnější vzhled nesklidilo. Design automobilu je až příliš asijský a postrádá eleganci, v Evropě tak oceňovanou. Možná i kvůli vzhledu je však dnes ojetá Elantra k dostání za příznivé ceny, což z ní dělá solidní rodinný vůz pro nepříliš náročné motoristy. Těm model nabídne velmi solidní vnitřní prostor a rozumné množství místa pro zavazadla. Toho tu sice u sedanu ani liftbacku není tolik jako třeba u oblíbené české Octavie, ovšem Elantra je oproti ní vůz s lepší nabídkou místa na zadních sedadlech. Jen nad hlavou je prostor průměrný. Zpracování interiéru patří mezi jednodušší, což platí i pro estetiku a použité materiály.
 
Z jízdního hlediska není Elantra žádným přeborníkem, soustředí se spíše na komfort, což má za následek výraznější náklony v zatáčkách. Stopu auto opouští dříve než řada konkurentů, celkově je Elantra spíše autem pro klidnější řidiče, kteří netouží po dynamickém svezení.
 
Těm budou vyhovovat i pohonné jednotky, které se sice vyznačují dobrou pružností, ovšem spotřeba paliva není jejich nejparádnější disciplínou. Což při snaze ušetřit velí šlapat na plynový pedál co nejméně. Základem je šestnáctistovka s výkonem 77 nebo 79 kW, která už sama o sobě pro pohon vozu dobře postačuje. Je pružná, ovšem mezi soupeři najdeme řadu vozů s úspornějšími a podobně výkonnými motory. To samé vlastně platí i pro dvoulitr, který je k dispozici ve výkonech 104 a 105 kW. Jeho dynamika je už hodně solidní, ovšem apetit stoupá. Navíc se tento motor vzhledem ke schopnostem podvozku jeví jako trochu zbytečný. Poměrně slušné obliby se dočkal turbodiesel 2,0 CRDi, který dostal výkon 81 a později i 83 kW. Jím vybavená Elantra je jedním z nejdostupnějších vznětových vozů podobného formátu. Motor je sice dost hrubý a hlučný, ovšem v praxi samozřejmě úspornější než zážehová provedení. Opět ovšem platí, že konkurence umí spořit více. 

Výbava

Elantra se může na dobu svého vzniku a na cenovou kategorii, ve které se nachází, pochlubit relativně slušnou výbavou. Moderní vymoženosti však očekávat nemůžeme, klimatizace, airbagy a elektrická výbava jsou jakýmsi nutným standardem. Většina vozů na trhu má navíc velmi podobnou výbavu, nehledě na motorizaci. 

Design

Mohlo by se zdát, že písmeno E na začátku názvu znamená přizpůsobení modelu vkusu evropských zákazníků. Ve skutečnosti tomu tak ovšem není a Elantra má až příliš asijský a komplikovaný vzhled, který postrádá v Evropě tak oceňovanou eleganci. Té měla paradoxně více předchozí Lantra. 

Spotřeba

Spotřeba paliva není zrovna parádní disciplínou pohonných jednotek Elantry. Trojice motorů patří v rámci konkurence vždy k trochu žíznivějším. Ne, že by snad byly extrémně náročné, ale jednoduše najdeme ve stejné třídě a s podobnými motory i výrazně úspornější auta. Platí to i pro relativně populární turbodiesel. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti také nejsou ozdobou Elantry, auto s měkce naladěným podvozkem se snaží přinést především dobrý jízdní komfort. Ovládání je trochu odtažité, stopu v zatáčkách nedrží Elantra příliš ochotně a náklony jsou výraznější. 

Bezpečnost

Ani v nárazových testech Euro NCAP si nevede Hyundai Elantra kdovíjak skvěle. V roce 2001 získal tento korejský model tři hvězdičky z pěti možných, což dnes znamená, že úroveň ochrany posádky bude na danou třídu spíše trochu podprůměrná. 

Praktičnost

Elantra nepatří k vozům, které by hrály na co největší objem zavazadlového prostoru. Auto uveze rozumných 415 litrů nákladu, což je ovšem ve světle některých konkurentů podprůměrná hodnota. Pro řadu zájemců však dostačující, navíc Elantra to vynahrazuje lepší nabídkou místa v interiéru. 

Komfort

Hyundai Elantra má komfortně naladěný podvozek, kterému se docela dobře daří žehlit nerovnosti rozbitých českých vozovek. Motory pod kapotou jsou ovšem celkově trochu hlučnější, což komfort mírně snižuje. 

Provozní náklady

Jednodušší konstrukce Elantry znamená také jednodušší použitou techniku a méně náročný servis. Navíc jsou ceny jak dílů, tak servisních úkonů na příznivé úrovni. A ani v oblasti spolehlivosti na tom není Elantra kdovíjak špatně. 

Hyundai Elantra



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací