OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Coupé (2002–2008)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Dobré jízdní vlastnosti, Silný šestiválec, Kvalitní zpracování

O vozidle

V roce 2002 představila automobilka Hyundai druhou generaci svého sportovního modelu, prozaicky nazvaného Coupé. Druhá generace převzala filozofii prvního provedení, jejím úkolem tedy bylo nabídnout atraktivní a řidičsky relativně zábavné auto širšímu publiku. Oproti předchozímu provedení se ovšem Coupé přece jen posunulo trochu výše, a to jak z hlediska výkonů a velikosti, tak především celkové kvality. Nadále používá toto kupé pohon předních kol, takže nejde o pravověrný sporťák, ale zábavu dovede nabídnout i tak. I druhé Coupé má velmi atraktivní design, který byl vrcholem toho, co korejská automobilka v dané době uměla předvést. Design je originální a dynamický, Coupé si s ničím nespletete. Design oproti předchozímu provedení dospěl a Hyundai Coupé si od mnohých vysloužilo přezdívku baby-Ferrari, což lze považovat v tomto kontextu za velkou pochvalu. Vylepšila se i situace v interiéru, ten už sice není tak výrazně orientovaný na řidiče a má trochu obyčejnější provedení, ovšem je výrazně kvalitnější z hlediska zpracování a také poskytuje posádce více prostoru. Zpracování a kvalita materiálů jsou tím nejlepším, co Hyundai ve své době umělo předvést. Velkou pochvalu zaslouží sedadla, která mají výborné boční vedení a poskytují skvělou oporu pro tělo. Vzadu je opět místa málo, sedadla jsou tu nouzová. Coupé má také velmi praktický zavazadlový prostor, který standardně pojme 312 litrů zavazadel a po sklopení zadních sedadel do něj lze naložit ještě více.
 
Vylepšily se i jízdní vlastnosti kupé. Auto sice nepatří mezi sportovně zaměřenými modely na špičku, ale dovede poskytnout velmi dobré zážitky a je zábavné. Na dobré ovladatelnosti má velký podíl nejenom tuhý podvozek, ale opět i velmi tuhá konstrukce karoserie, která zajišťuje, že ani v rychle projížděných zatáčkách se vůz nekroutí, a stále tak dobře kopíruje silnici. Jízdní komfort tu není samozřejmě příliš důležitý, ale pro každodenní jezdění se dá Coupé používat vcelku bez potíží. Řízení je přesné a docela přímé, pro předokolky typická nedotáčivost přichází relativně pozdě a dobře se odhaduje, navíc ji lze velmi dobře korigovat.
 
O pohon Coupé se tentokrát starají silnější motory, které reflektují nárůst rozměrů vozu. Základem je tak dvoulitrový čtyřválec o výkonu nejprve 102 a později 105 kW. To je v podstatě spíše jen důstojný základ, který přináší jen lehce nadprůměrnou dynamiku, a z Coupé tak dělá spíše stylový vůz. Tento motor je kombinován s manuální pětistupňovou převodovkou. Z hlediska sportovního projevu je zajímavější volbou vidlicový šestiválec s objemem 2,7 litru. Jeho výkon 123 kW sice příliš neoslní, ovšem v praxi je jeho projev docela charismatický.  

Výbava

Coupé patří k dobře vybaveným vozům, jeho výbava ovšem nepřekračuje možnosti v době jeho výroby obvyklé. Standardem je tu třeba automatická klimatizace, kompletní elektrická výbava, vyhřívaná sedadla i další záležitosti. 

Design

I druhé Coupé má velmi atraktivní design, který byl vrcholem toho, co korejská automobilka v dané době uměla předvést. Design je originální a dynamický, Coupé si s ničím nespletete. Design oproti předchozímu provedení dospěl a Hyundai Coupé si od mnohých vysloužilo přezdívku baby-Ferrari, což lze považovat v tomto kontextu za velkou pochvalu. 

Spotřeba

Hyundai Coupé druhé generace trochu povyrostlo a dostalo výkonnější motory. To ovšem znamená také trochu vyšší spotřebu paliva. Základní dvoulitr lze držet v rozumných mezích, ale šestiválec především ve městě a při dynamické jízdě už žádá větší přísun paliva z nádrže. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti druhého Hyundai Coupé se oproti předchozímu provedení zlepšily, ovšem stále vůz nepatří na špičku své kategorie. Ovladatelnost je ovšem díky tuhému podvozku s minimálními náklony v zatáčkách a také tuhé karoserii velmi dobrá. 

Bezpečnost

Podstatně modernější je i výbava druhého kupé, což vylepšuje i jeho ochranu posádky. V nárazových testech Euro NCAP se sice vůz opět neobjevil, avšak díky tuhé karoserii a standardní čtveřici airbagů lze předpokládat dobrou úroveň ochrany. 

Praktičnost

Zvětšení vnějších rozměrů přineslo především podstatně větší vnitřní prostor, kupé od Hyundai tak teď pro cestující vpředu nepůsobí už tak stísněně jako předchůdce. Vzadu je ovšem situace stále podobná, sedadla jsou tu pouze nouzová a spíše se sem usadí pouze děti. Coupé má opět velmi praktický zavazadlový prostor, který standardně pojme 312 litrů zavazadel a po sklopení zadních sedadel do něj lze naložit ještě více. 

Komfort

Jízdní komfort není u sportovního kupé příliš důležitý, ovšem auto je dobře použitelné pro každodenní jezdění. Posádku potěší především opravdu velmi dobré zpracování interiéru a pochvalu zaslouží také výborná sportovní sedadla, která i přes instalaci bočních airbagů nepostrádají nastavitelnou bederní opěrku. 

Provozní náklady

Druhé provedení korejského kupé používá trochu specifičtější techniku, což se může projevit při servisu, který bude oproti běžným modelům přece jenom náročnější. Navíc i spotřeba paliva je tu vyšší, takže celkové provozní náklady znamenají odčerpávání větších částek z rozpočtu. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací