OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Coupé (1996–2001)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nízké ceny, Zajímavý design , Praktický zavazadelník , Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

V roce 1996 představilo Hyundai další sportovní kupé pro širší publikum. Model nazvaný prozaicky Coupé navazoval na předchozí SCoupe, což byl model vycházející konstrukčně z malého Hyundai Pony. Nové Coupé používá techniku většího modelu Lantra druhé generace, ovšem pochopitelně patřičně upravenou. Coupé se tváří daleko exkluzivněji než předchozí dvoudveřový model značky a má výrazně sportovnější výraz. Praxe také potvrzuje, že je takový i jeho charakter. Podvozek tak umožňuje zábavnou jízdu, jízdní vlastnosti jsou opravdu příjemné a auto v zatáčkách dobře sedí a výborně se ovládá. A to navzdory tomu, že má stále přední pohon, což ovšem není u malých a dostupných kupé s velkosériovou technikou vůbec nic neobvyklého. K dobré ovladatelnosti přispívá velmi dobrá tuhost karoserie. Špatný tu není ani jízdní komfort, i když ten možná ještě více než jízdní vlastnosti závisí na konkrétním stavu podvozku. První Hyundai Coupé je už přece jenom vůz s nemalým věkem a často může mít za sebou i slušnou porci kilometrů. Záleží také na chování předchozích majitelů, není výjimkou, že vůz byl terčem hrubého zacházení.
 
Na poměry věku je však Coupé stále překvapivě kvalitní auto s docela dobrým zpracováním interiéru. Ten ovšem není příliš prostorný, což trochu překvapivě platí i pro sedadla vpředu. Sem se totiž vyšší řidič nebo spolujezdec sice posadí, ale mohou mít hlavu v kontaktu se stropem. Na zadní sedadla se velmi špatně nastupuje a navíc je tu opravdu málo místa, jsou spíše nouzová. Překvapí ovšem zavazadlový prostor, který je překvapivě objemný, má však vysokou nakládací hranu.
 
Pod kapotou malého dynamického kupé korejské značky se může nacházet jeden ze tří motorů, na našem trhu se však dodával pouze nejsilnější dvoulitr, který má výkon 102 kW. To je dost na to, aby Coupé alespoň částečně dostálo svým slibům daným dynamickými linkami. Na trhu ojetých vozů se ovšem mohou objevit i auta z dovozu, která mohou mít pod kapotou i slabší agregáty původem z Lantry. Osmnáctistovka má stále solidních 97 kW, slabší šestnáctistovka má 77 kW, a z Coupé tak dělá spíše stylový vůz než sporťák. 

Výbava

Ve své době bylo Coupé od Hyundai solidně vybaveným vozem, dnes ovšem více než klimatizaci a obvyklou elektrickou výbavu očekávat nemůžeme. Najdeme tu samozřejmě i některé další drobnosti, ale vzhledem k věku ve výbavě rozhodně nic nepřekvapí. 

Design

Svalnatý a dynamický design je dodnes jednou z předností prvního Hyundai Coupé. Verze před faceliftem, ke kterému došlo v roce 2000, je elegantnější díky jednoduššímu řešení předních světel. Interiér je uspořádán okolo řidiče a i tady je estetika stále překvapivě dobrá. 

Spotřeba

Sportovní Hyundai nemá sice kdovíjak výkonné motory, ovšem jejich dnes již starší konstrukce znamená, že spotřeba při běžné jízdě je docela vyšší. Při sportovní se ovšem rozdíly vůči modernějším vozům stírají. 

Jízdní vlastnosti

Hyundai Coupé se mohlo ve své době pochlubit překvapivě dobrými jízdními vlastnostmi. Dnes představuje opravdu levný způsob, jak si pořídit auto se zábavným a docela dobře komunikativním podvozkem. K dobré ovladatelnosti přispívá i tuhá konstrukce karoserie. 

Bezpečnost

Nárazové testy Euro NCAP kupé od Hyundai nikdy neabsolvovalo, ostatně sportovní vozy se v nich objevují jen zřídka. Z dnešního pohledu nebude bezpečnost vozu kdovíjak dobrá, ovšem tuhá karoserie dovede přece jenom posádku alespoň trochu ochránit. 

Praktičnost

Interiér Coupé není příliš prostorný, což trochu překvapivě platí i pro sedadla vpředu. Sem se totiž vyšší řidič nebo spolujezdec sice posadí, ale mohou mít hlavu v kontaktu se stropem. Na zadní sedadla se velmi špatně nastupuje a navíc je tu opravdu málo místa, jsou spíše nouzová. Překvapí ovšem zavazadlový prostor, který je překvapivě objemný, má však vysokou nakládací hranu. 

Komfort

Kupé dovede docela dobře snášet i české silnice, velký jízdní komfort od něj ovšem neočekávejte. Potíží je také to, že dopředu se vyšší řidiči nebo spolujezdci posadí jen tak tak, a pozice ve voze jim tedy nemusí být příjemná. 

Provozní náklady

Sportovní Coupé má techniku levného modelu Lantra druhé generace, takže běžný servis nebude nákladný a problematický. Horší to ovšem bude v případě nutnosti výměny dílů karoserie nebo některých jiných specifických součástí. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací