OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hyundai Accent (2006–2010)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Příznivé ceny, Pohodlné odpružení , Pružné a úsporné motory

O vozidle

Od roku 2006 se krátce prodávala třetí generace Hyundai Accent, v roce 2010 ovšem automobilka na malé sedany na evropském trhu definitivně zanevřela. Firma možná usoudila, že konkurovat levným sedanům jako Dacia Logan nebo Renault Thalia je s Accentem, který nabízí méně prostoru a horší jízdní vlastnosti, velmi nesnadné. Na útěku z trhu může ovšem vydělat zájemce o ojetý vůz. Ceny Accentu totiž poměrně rychle klesají, a tak lze jen několik let staré auto pořídit za nižší ceny než řadu často hůře vybavených konkurentů. Auto zároveň také nevypadá špatně, oblý design Accentu docela sluší a pohledný je i interiér, byť materiály tu zůstávají levné. Uvnitř je místa tak akorát, cestující na zadních sedadlech by ovšem ocenili více prostoru pro kolena. Zavazadlový prostor malého sedanu pojme 390 litrů nákladu, což je sice méně než konkurence, avšak hodnota to je pro většinu zájemců dostačující. Jízdně Accent opět hraje především na pohodlnou notu, komfort odpružení je dobrý a auto se po silnicích pohybuje plavně. Podařilo se také vylepšit odhlučnění, a byť není perfektní, v rámci třídy jde víceméně o standard. Jízdní vlastnosti ovšem oproti druhé generaci v podstatě žádné výrazné vylepšení nepřinášejí. Jsou opět podprůměrné a patří k největším slabinám vozu. Nepomáhá ani přeposilované nekomunikativní řízení, takže Accent je opět spíše auto pro klidné řidiče, kteří v zatáčkách nebudou limity pokoušet. Stopu Accent opravdu příliš dobře nedrží a v zatáčkách se docela naklání. Navíc jízdní chování příliš nevylepšuje často i horší stav podvozkových skupin. Opět platí, že tlumiče a tentokrát i některé další součásti podvozku odcházejí rychleji než u konkurence, a je potřeba jim tedy věnovat pozornost.
 
Nabídka motorů pod kapotou se u třetí generace Accentu výrazně zjednodušila. A motory opět můžeme prohlásit za silnou stránku modelu. Většina ojetých vozů bude vybavena čtrnáctistovkou s výkonem 71 kW. To byl pro Accent třetí generace základní motor a byl více než dostačující. Nabízí solidní dynamiku a je přitom příjemně úsporný. Pro auto s klidným charakterem je více než dostačující. Méně vozů pak bude mít druhý zážehový motor z nabídky, šestnáctistovku s výkonem 81 kW. Výraznou změnou je turbodiesel, který je ovšem opravdu vzácnější. Má opět objem 1,5 litru, jde však tentokrát o čtyřválec namísto tříválce. Motor tak už necloumá celým vozem, ovšem o kdovíjaké kultivovanosti také nemůže být řeč. Je však příkladně úsporný. 

Výbava

Hyundai Accent třetí generace si sice moc nepotrpí na bezpečnostní výbavu, v ostatních ohledech ovšem dovede místy příjemně překvapit. Klimatizace sice nebyla v základní výbavě, ovšem většina vozů ji má, standardem je elektrické stahování oken i seřizování zrcátek nebo centrální zamykání (bez dálkového ovládání). 

Design

Vzhled třetí generace Hyundai Accent nelze považovat za kdovíjak moderní, ovšem oblý vzhled vozu docela sluší. Na malý sedan vypadá Accent sympaticky. Oblé tvary se přenášejí do interiéru vozu a tady je situace ještě o něco lepší, byť použité materiály jsou obyčejné. 

Spotřeba

Třetí generace Accentu dostala už do základu docela silný motor, kterým je čtrnáctistovka s výkonem 71 kW. Motor nemá s autem mnoho práce a přitom je docela úsporný. Je to ideální příklad toho, že adekvátní motor dovede být úsporný. Ani silnější šestnáctistovka netrpí vysokou spotřebou paliva. Nejúspornější je samozřejmě čtyřválcový turbodiesel s objemem 1,5 litru, i ten je přitom příjemně výkonný. 

Jízdní vlastnosti

Jestli se v některé oblasti příliš mnoho nezměnilo, jsou to jízdní vlastnosti. I nadále platí, že jízdně není Accent vůbec zajímavé vozidlo. Stopu nedrží příliš ochotně, v zatáčkách se výrazně naklání a řízení je hodně odtažité a chybí mu i náležitá přesnost. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP neprošla ani třetí generace Accentu. Vzhledem k výbavě vozu, ve které jsou dva airbagy a ani se za další nedá připlatit, můžeme předpokládat, že úroveň bezpečí bude nanejvýš průměrná. Konstrukce se sice oproti předchozí generaci zlepšila, avšak nešlo o velký skok. 

Praktičnost

Malý sedan Hyundai nepatří k nejprostornějším ve své třídě, ale i tak je to na poměry malých vozů vcelku praktický automobil. Cestující na zadních sedadlech by sice ocenili více místa pro kolena, jinak je však situace dobrá. Zavazadlový prostor s objemem 390 litrů opět na řadu soupeřů nemá, ale je dostatečný. 

Komfort

Třeti generace malého sedanu Hyundai se opět soustředí na komfort a tentokrát mu to jde o trochu lépe než v předchozím provedení. Auto totiž dostalo lepší odhlučnění a i interiér působí trochu lepším dojmem. Vylepšena byla i sedadla, která sice nemají příliš výrazné boční vedení, ovšem jinak poskytují dobrou oporu. 

Provozní náklady

Accent sice není z nejkvalitnějších vozů, ovšem spolehlivost je celkově solidní. Je ovšem nutné počítat s častějšími výdaji za některé podvozkové díly i jiné komponenty, které byly z výroby vcelku poddimenzovány. Motory jsou úsporné a náhradní díly levné, takže provozní náklady zůstávají přiměřené. 

Hyundai Accent

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací