OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Hummer H1 (1992–2006)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Efektní vzhled, Schopnosti v terénu, Prostorný a komfortní interiér, Bohatá standardní výbava

O vozidle

Není zřejmě terénního vozidla, které by se tolik těšilo zájmu kolemjdoucích, tak jako je tomu v případě vozu Hummer H1. Původně ryze armádní vůz (používaný mimo jiné ve válce v Perském zálivu), známý též z několika akčních filmů, patří dodnes k obletovaným offroadům. Verze H1 se začala vyrábět v roce 1992 pod označením Hummer. Velkou zásluhu na uvedení civilní verze měl Arnold Schwarzenegger, americký akční filmový hrdina, který si zakoupil hned 5 těchto vozů po uvedení na trh. Zpočátku činila produkce vozů cca 1000 kusů a díky popularitě příliš mnoho modelů H1 na skladě nezůstalo. V roce 1992 kvůli zahájení spolupráce s výrobci AM General a General Motors došlo k přejmenování původního názvu Hummer na Hummer H1, a to v důsledku zahájení vývoje dalšího modelu H2. H1 zůstala ve výrobě až do roku 2006, kdy byla vyrobena poslední série s výkonným motorem GM DuraMAX 6,6 litru. Ta je na trhu s ojetými vozy k dispozici pod názvem Hummer H1 Alpha. Za dobu své existence bylo prodáno kolem 12 000 vozů. Za poslední léta ale poptávka po vozech nebyla vysoká, a tak došlo k zastavení výroby.

Výbava

Prostřednictvím luxusní výbavy interiéru se může Hummer H1 směle rovnat s vrcholovými modely ostatních výrobců. Co vás ale jistě bude zajímat, to je pohonná jednotka, která musí jednoznačně nadchnout každého řidiče. Pod kapotou se totiž ukrývá vznětový vidlicový osmiválec s objemem 6,6 litru, s výkonem 310 koní a maximálním točivým momentem 702 Nm. Hummer díky tomu zvládne z 0 na stovku zrychlit za 13,5 vteřiny a rozjet se až k maximální rychlosti 134 km/h. Oproti starším verzím s motorem Optimizer o objemu 6,5 litru se tak modernizovaný Hummer dokáže dostat na stovku o celé tři vteřiny rychleji! Dříve byly k dispozici i varianty s motory 6,2 l a 6,5 l Detroit Diesel V8/GM. Vylepšena u novější verze Alpha byla také pětistupňová automatická převodovka Allison 1000, která je mimo jiné vybavena funkcí pro jízdu s přívěsem nebo těžkým nákladem. H1 byla nabízena ve verzi Open Top a Wagon.

Design

Co říci k designu? Stačí se na tento offroad podívat a každý si udělá obrázek sám. Na celém světě neexistuje podobný druhý exemplář, jako je tomu u většiny automobilů, kde můžeme najít některé společné prvky. Hummer H1 je naprosto ojedinělý vůz, který jen těžko najde konkurenta. Při jízdě po českých silnicích se vám tak nestane, že by se po vás neotočil žádný kolemjdoucí, a podobně tomu bude i při přejíždění z pruhu do pruhu. Jen málo řidičů bude mít takové pevné nervy, aby vás nepustil před sebe.

Spotřeba

Už skutečnost, že se jedná o ryze americký vůz, naznačuje, že se nebude jednat o žádné spořivé auto. Průměrná spotřeba se tak pohybuje kolem 20 l nafty na 100 kilometrů. V případě, že si budete chtít užít jízdní vlastnosti vozu v terénu na maximum, počítejte až s dvojnásobnou spotřebou. Na druhou stranu, vzhledem k robustnosti a stále neokoukaném designu karoserie lze tento parametr bez problému přehlédnout. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti v terénu jsou bezkonkurenční. Kde ostatní zůstávají viset, Hummer H1 si se stejnými podmínkami poradí hravě. Hummer H1 ale nezaostává ani na běžné silnici. Není to sice kdovíjak komfortní jízda jako v moderních offroadech, i tak ale zklamáni rozhodně nebudete. A čím se může H1 pochlubit právě v terénu, jeho domovině? Hummer zvládá stoupání až 60 %, boční náklon 40 %, nájezdový úhel na překážku je až 72o, s navijákem 42o. Bez problémů můžete přejet kolmou překážku vysokou až 500 mm, sněhové závěje vysoké 900 mm nebo přebrodit brod hluboký 762 mm.

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP Hummer H1 nikdy neprošel. Díky robustní karoserii a náročným testům, kterými vůz prošel v nejednom válečném konfliktu, lze ale říci, že kdyby tyto testy absolvoval, získání pěti hvězdiček, tedy maxima, by nebylo pro tento offroad problémem. 

Praktičnost

Hummer H1 nabízí jak dostatek vnitřního prostoru pro cestující, tak i velký nákladový prostor. Výhodou jsou také zadní výklopné dveře, díky kterým je velmi dobrý přístup k zavazadlovému prostoru. 

Komfort

Po usednutí do Hummeru H1 si musíte zákonitě připadat jako v kokpitu dopravního letadla. Velké množství nejrůznějších přepínačů může vyděsit každého řidiče. Nicméně po několika minutách zjistíte, že nejdůležitější ovládací prvky jsou hned po ruce. Naopak do pozadí byly umístěny nejméně používané prvky. Velikost interiéru zaručuje maximální možné pohodlí pro všechny cestující ve voze. Překvapivě příjemně se budete cítit i při jízdě po dálnici. Prémiová kožená, pohodlná sedadla dokážou zpříjemnit jízdu. Poněkud horší je to s odhlučněním vozu. Na druhou stranu, díky výkonnému audiosystému Monsoon se můžete velmi snadno zbavit i těchto neduhů vozu. 

Provozní náklady

Když pomineme vyšší spotřebu paliva, problémem je i vyšší cena náhradních dílů. Na druhou stranu, Hummer H1 je téměř nesmrtelným vozem, a tak se může tento offroad pyšnit vysokou spolehlivostí. Pokud ovšem již některý problém nastane, v České republice existuje několik oficiálních dealerů, kteří vám jistě rádi pomohou při řešení problému. Díky nasazení těchto vozů v různých bojových konfliktech není ani v dnešní době problém sehnat jakýkoliv náhradní díl na tento již legendární automobil.



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací