OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda FR-V (2005–2009)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrý vnitřní prostor , Šest míst v interiéru, Spolehlivost , Kvalita zpracování , Dobrý výhled, Jízdní komfort , Výborné jízdní vlastnosti

O vozidle

Honda FR-V je jedním z málo obvyklých kompaktních MPV. U zákazníků v Evropě příliš populární nebyla, což může být ovšem vaší výhodou při koupi ojetého vozu. Často přehlížená Honda je totiž překvapivě kvalitní a neprávem podceňované auto. Na rodinné MPV má vcelku dynamické tvary, které zapadají do soudobého designového pojetí ostatních modelů značky. Vzhled auta nekalí ani velmi vzpřímené boky auta, které naznačují jeho velmi netradiční vlastnost. Tou je šest míst v interiéru. FR-V je podobně jako Fiat Multipla jedním z mála šestimístných vozů s uspořádáním ve dvou řadách sedadel. Uspořádání interiéru je jednou z velkých předností auta.
 
Nejde o to, že budete každý den vozit šest cestujících – pro takový účel jsou přece jenom rozměry kompaktního MPV nedostatečné. Ovšem příležitostná přeprava více cestujících se může hodit. Cestující na krajních sedadlech sedí dveřím blíže, než je u jiných vozů běžné – platí to hlavně pro ty vpředu. Není to nijak nepohodlné, avšak silnější postavy mohou přicházet do kontaktu s čalouněním. Pro řidiče je pozice trochu méně přirozená, ale v zásadě nevadí. Jen jeho koleno může častěji přicházet do kontaktu se sloupem řazení. Prostřední cestující má zase méně místa před koleny, což se ovšem dá vyřešit posunutím jeho sedadla vzad. Pak se ani dospělí cestující nemusejí potkávat rameny. Podobně se dá posunout i zadní prostřední sedadlo, mírně to však ubere místo ze zavazadlového prostoru. Jinak jsou zadní sedadla neposuvná a nedají se ani vyjmout, variabilitě interiéru musí stačit jenom možnost jejich sklopení do roviny – pak ovšem nelze posouvat přední prostřední sedadlo vzad do samostatnější pozice. 
 
FR-V je také auto s překvapivě dobrými jízdními vlastnostmi. Mezi kompaktními MPV vyniká agilitou, řazení je přesné a i řízení je docela příjemně naladěné. Navzdory přepravním možnostem tak nabízí FR-V i překvapivě dobré řidičské zážitky. Ty jsou podpořeny skvěle naladěným podvozkem, který přináší posádce komfort a přitom dává řidiči jistotu skvělé odvladatelnosti. 
 

V době nastupujícího downsizingu možná FR-V nezaujme svými motory, ale opět by byla škoda ji kvůli nim přehlížet. Atmosférické zážehové agregáty totiž patří k tomu nejlepšímu na daném poli a i turbodiesel od Hondy je znám svými kvalitami. Z objemu 2,2 litru sice dává jen spíše podprůměrný výkon 103 kW, ovšem je velmi kultivovaný, ochotně se vytáčí a jeho celkový projev patří mezi soudobými motory k tomu nejlepšímu. Navíc i spotřeba zůstává v příznivých mezích. Benzinové jednotky reprezentují agregáty VTEC. Nejprve se FR-V vyráběla s dvoulitrem o výkonu 110 kW s příjemným zvukem a pro Hondu typickým točivým projevem a menším agregátem 1,7 s výkonem stále slušných 92 kW. Spotřeba dvoulitru ovšem dost záležela na využívání dynamických schopností auta. Proto přišel později modernější agregát 1,8i, který nahradil oba motory. Mimo jiné potěší i díky nižší sazbě povinného ručení. Má výkon 103 kW, neztratil prakticky nic na přímém charakteru a charismatickém zvuku, v praxi však dovede být úspornější než dvoulitr, a to především při jízdě po městě.

Výbava

Výbava Hondy FR-V patří k lehkému nadprůměru své doby, rozhodně u tohoto MPV nebylo nutné za některé prvky na rozdíl od soupeřů připlácet. Z dnešního pohledu ovšem ničím zásadně nepřekvapí. Automatická klimatizace nebo tempomat jsou však jistě příjemnými standardními prvky. 

Design

Na rozdíl od Fiatu Multipla nebudí vzhled FR-V kontroverzní reakce. Na rodinné MPV jsou tvary auta překvapivě sportovní, rovné boky ovšem prozradí důraz na vnitřní prostor. I interiér působí docela hodnotným dojmem. Na druhou stranu, celkově nemusí FR-V vyhovovat vkusu každého. 

Spotřeba

Z dnešního pohledu nepatří benzinové motory FR-V k nejúspornějším, avšak nejsou ani přehnaně žíznivé. Je ovšem otázkou, zda budou svým charakterem vyhovovat řidičům vyhledávajícím klidnou rodinnou jízdu. Turbodiesel 2,2 i-CTDi je vzácnější, přináší však příjemnou spotřebu paliva a překvapivě kultivované chování. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti FR-V patří k tomu nejlepšímu v dané třídě. Pochvalu si zaslouží řízení i řazení, v zatáčkách auto dobře drží zvolenou stopu a chová se hezky čitelně. A to i přesto, že u MPV by takové vlastnosti očekával málokdo.  

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP prošla Honda FR-V v roce 2005. Získala tehdy čtyři hvězdičky, což bylo na danou dobu relativně obvyklé hodnocení. Vzhledem k šestimístnému uspořádání, kde cestující sedí blíže dveřím, je to tak překvapivě dobrý výkon. 

Praktičnost

FR-V je praktická především díky svému šestimístnému uspořádání interiéru a možnostem jejího obsazení. Zavazadlový prostor s objemem 439 litrů ovšem k rekordmanům nepatří. Praktické je, že zadní sedadla lze složit do roviny s podlahou, nejde je však vyjímat nebo  posouvat – s výjimkou posuvu prostředního sedadla. 

Komfort

Jízdní komfort Hondy FR-V je opět na velmi solidní úrovni. Při plném obsazení ovšem musí posádka přece jenom počítat s nějakými kompromisy. Podvozek zvládá filtrovat nerovnosti dobře a i zvukový projev pohonných jednotek je kultivovaný. 

Provozní náklady

FR-V bude mezi stejně starými MPV vynikat spolehlivostí, ovšem i tak možná budou provozní náklady mírně vyšší než u některých soupeřů. Důvodem jsou vyšší ceny náhradních dílů Hondy i mírně vyšší hodinové sazby než u řady evropských soupeřů. Mezi konkurenty také najdeme úspornější auta. 



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací