OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda Civic (1996–2000)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Příznivé ceny, Široká nabídka náhradních dílů, Výtečné motory, Příznivá spotřeba, Dobré jízdní vlastnosti

O vozidle

Šestá generace Hondy Civic je vlastně výrazným faceliftem té páté. Jenže změn bylo provedeno tolik, že jak automobilka, tak odborná veřejnost hovoří o generaci šesté. Ostatně, krom karosářských provedení třídveřový hatchback, čtyřdveřový sedan a dvoudveřové kupé, které byly dostupné v páté generaci, tady přibyla ještě provedení pětidveřového hatchbacku (nebo spíše liftbacku) a také klasického pětidveřového combi Aero Deck. Zajímavostí je, že tato nová provedení mají trochu odlišný design než tři už z předchozí generace známá karosářská provedení. Vzhled je konzervativnější a více vyhovuje evropskému vkusu, ostatní provedení s velkými a výraznými světlomety jsou více asijská. I pro šestou generaci Civicu platí, že jde o oblíbený vůz dynamicky založených řidičů. Překvapivě už ovšem tato generace není tak oblíbená z hlediska různých úprav samotného vozu, takže i vzhledem k mladšímu věku lze počítat s přece jenom trochu lepším stavem jednotlivých vozů. Ovšem stav ojetých kousků není radno podceňovat, stále platí, že už jde o automobil relativně vysokého věku. Kromě designu a nabídky karosářských verzí prošla změnou jak paleta motorů, tak technika celkově. Podvozek auta v šesté generaci je vyváženější a stabilnější, přináší také trochu více komfortu, byť stále převládá spíše dynamické zaměření. Tomu ostatně odpovídá i zpřevodování většiny motorů, při rychlejším dálničním tempu dovede být Civic docela hlučný.
 
Co se motorů týče, jde opět o oblíbené točivé motory, často s proměnným časováním ventilů. To zajišťuje v nízkých otáčkách příznivou spotřebu paliva, ve vysokých otáčkách pak velmi dobrou dynamiku. Tato charakteristika vyžaduje většinou trochu specifické zacházení s motory, například při předjíždění se řidič opravdu nesmí bát motor hodně vytáčet, teprve vysoko v otáčkovém spektru má motor nejvíce síly. Vzhledem k této charakteristice je ovšem potřeba dát pozor na opotřebení motorů. Základem nabídky Civicu šesté generace je čtrnáctistovka bez proměnného časování s výkonem 55 (osmiventilová) nebo 66 kW (šestnáctiventilová). Patnáctistovka umí dávat výkon 74 nebo 84 kW a díky proměnnému časování ventilů umí držet spotřebu paliva příjemně nízko a nabídne přitom už i dynamické svezení. Motor 1,6 s časováním V-TEC má v základním provedení výkon 92 kW, může mít však i 118 kW a opravdu dramatický jízdní projev. Pro combi a pětidveřové provedení se jako nejsilnější motor dodávala osmnáctistovka s proměnným časováním ventilů s výkonem 124 kW. 

Výbava

Ani výbava se od páté generace příliš neliší. A tak ačkoli opět není problém sehnat solidně vybavené vozy, moderní vymoženosti od Civicu šesté generace očekávat nelze. Většinou se tedy budete muset spokojit s klimatizací a elektrickou výbavou. 

Design

Šestá generace Hondy Civic vychází konstrukčně i vzhledově z té páté, oblé a plynulé tvary karoserie tu trochu rozbíjejí výrazné světlomety i nová maska chladiče. Zajímavostí je, že pětidveřové provedení a combi mají trochu odlišný a konzervativnější design než ostatní provedení. Šestá generace však paradoxně z dnešního pohledu ztratila něco na atraktivitě předchozího provedení. 

Spotřeba

I pro šestou generaci Civicu platí, že jeho motory jsou překvapivě úsporné. Platí to především pro motory vybavené proměnným časováním ventilů VTEC, které zajistí nízkou spotřebu v běžných otáčkách a vysoký výkon a dynamickou odezvu v otáčkách vysokých. Silnější motory tak mohou paradoxně jezdit úsporněji než ty slabší, avšak ani základní čtrnáctistovka nemá špatnou spotřebu. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní chování šesté generace Hondy Civic se oproti předchozímu provedení vcelku vylepšilo. Stále platí, že vůz je dynamičtěji založený, ale i přesto má už z dnešního hlediska jisté mezery. Chování je však čitelné a nezáludné. 

Bezpečnost

Šestá generace Hondy Civic je tou první, která prošla nárazovými testy Euro NCAP. Stalo se tak v roce 1998 a automobil získal hodnocení tří hvězdiček, z nichž jedna mu byla dodatečně škrtnuta. V době vzniku vozu šlo o obvyklý výsledek, který ovšem ukazuje, že konstrukčně vůz pochází ještě z dob, kdy se na bezpečnost nehledělo tolik jako dnes. 

Praktičnost

Nabídka vnitřního prostoru Civicu šesté generace je vcelku solidní, tedy alespoň, co se místa pro posádku týče. Avšak množstvím odkládacích prostor ani objemem zavazadlového prostoru vůz příliš nenadchne. Například pětidveřové provedení, které si délkou 4,3 metru nezadá s dnešními kompaktními hatchbacky, má objem zavazadlového prostoru 375 litrů, combi pak 410 litrů. 

Komfort

Ačkoli se cestovní komfort u šesté generace Civicu zlepšil, stále je tu několik faktorů, které mu nedovolí vystoupit nad obvyklý průměr. Podvozek je většinou opět tužší a kvůli zpřevodování, které dává možnost motor hodně vytáčet, je vůz celkově hlučnější. 

Provozní náklady

Spotřeba motorů Civicu je i na dnešní poměry vcelku příznivá, vzhledem k věku vozu je však nutné počítat s možnými poruchami, a tudíž většími výdaji na opravy vozu. Z hlediska dostupnosti dílů z druhovýroby není možná šestá generace tak populární jako pátá, avšak nabídka není špatná. 

Honda Civic



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací