OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Honda Accord (2008–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Spolehlivost, Špičkový turbodiesel , Velmi dobré jízdní vlastnosti, Hodnotný a kvalitně zpracovaný interiér, Dynamický vzhled

O vozidle

Od roku 2008 je v prodeji už osmá generace tradičního japonského modelu střední třídy – Hondy Accord. Devátá nástupnická generace se navíc v podobě, ve které se prodává na ostatních trzích, do Evropy nepodívá. Jisté ovšem je, že pro evropský Accord osmé generace je modelový rok 2014 tím posledním. Pro zájemce o ojetý vůz to má několik výhod. Získá totiž stále aktuální a moderní model za vcelku příznivou cenu, byť je tak o něco vyšší než u některých soupeřů. Osmý Accord ovšem není příliš běžným modelem, hůře se shání. Vzhledem ke spolehlivosti je však vůz většinou ve velmi dobrém stavu. Accord se chlubí celou řadou výrazných předností a patří k velmi dobře vybaveným vozům. Vzhledem k tomu, že nejde o úplně obvyklý vůz, může se Accord vzhledem ke svým kvalitám a dobré výbavě stát i určitou alternativou k zavedeným prémiovým modelům střední třídy. Určitě je Accord na našich silnicích vzácnějším zjevem než třeba trojkové BMW, Audi A4 a Mercedes C. Ostatně, například výborným zpracováním a kvalitními materiály v interiéru si s nimi v ničem nezadá. Interiér má také velmi dobrou ergonomii. Chlubí se také nadprůměrnou šířkou, takže místa je tu v tomto směru více než u řady soupeřů. Vzadu si cestující také nebudou na nedostatek místa stěžovat, jen pro nárty by pod předními sedadly mohlo být více místa. Čím ovšem Accord příliš nenadchne, je objem zavazadlového prostoru. Sedan nabízí 467 litrů, což je ještě vcelku dobré, ovšem combi se 406 litry patří k nejméně přepravně schopným vozům nejen své třídy. Sedadla jsou velmi komfortní a mají i dobré boční vedení, které se bude hodit. Accord osmé generace má totiž výborné jízdní vlastnosti, patří k nejlépe řiditelným vozům střední třídy s předním pohonem. Accord je přísně neutrální a nedotáčivost se v zatáčkách dostavuje až opravdu hodně pozdě. Podvozek skvěle drží zvolenou stopu a řízení je přesné a rychlé, ovšem do dokonalosti mu chybí přece jenom o něco živější projev, je trochu umělé. Do řízení ovšem nepromlouvají hnací síly od motoru, což je velmi příjemné. Accord potěší i milovníky jízdního komfortu, na úplnou špičku ztrácí jen rázy, kterými se projevuje přejezd výraznějších krátkých nerovností.
 
Co se motorů týče, je nabídka velmi jednoduchá, celkem může být pod kapotou jeden ze čtveřice agregátů. Dva jsou benzinové a dva naftové. Základem je benzinový čtyřválec 2,0 i-VTEC s výkonem 115 kW. Už ten má solidní dynamiku, ovšem je také nutné počítat s trochu vyšší spotřebou paliva, než je dnes u moderních vozů ve špičce třídy zvykem. Silnější čtyřválcový agregát 2,4 i-VTEC disponuje 148 kW a velmi dobrou dynamikou, ovšem i zvýšenou spotřebou. To diesely jsou o mnoho úspornější. A přitom na tom z dynamického hlediska nejsou o mnoho hůře. Základní provedení turbodieselu 2,2 i-DTEC s výkonem 110 kW totiž nabízí v praxi v podstatě stejnou dynamiku jako benzinový čtyřválec. Silnější varianta se 132 kW pak sice za větším čtyřválcem trochu zaostává, avšak jen o málo. Navíc turbodiesel Hondy si zaslouží pochvalu i za jiné vlastnosti, než je spotřeba a dobrá dynamika. Průběh výkonu je tu podstatně lineárnější než u mnoha soupeřů a motor se nechává poměrně ochotně vytáčet až k hranici 5000 otáček za minutu, což je na turbodiesel opravdu neobvyklé. Navíc je motor velmi kultivovaný, má utlumený zvukový projev a neobtěžuje posádku vibracemi. Diesel je tak jednoznačně ideální volbou. 

Výbava

Accord patří už ve standardu k velmi dobře vybaveným vozům, navíc ve vyšších výbavách lze mít opravdu špičkové prvky jako například adaptivní tempomat a některé další pokročilé bezpečnostní systémy. Taková auta přitom nejsou neobvyklá – tedy v rámci řady, Accord je celkově trochu vzácnější ojetinou na našem trhu. 

Design

Honda Accord osmé generace se může pochlubit mohutným, avšak zároveň dynamickým vzhledem. Auto navíc těží z toho, že není na našich silnicích úplně obvyklým zjevem, takže se neokouká. Dynamický a elegantní je také interiér, který se může pochlubit velmi dobrou ergonomií. 

Spotřeba

Dieselové motory pod kapotou Accordu jsou vcelku úsporné, ovšem je pravdou, že konkurenční vozy dovedou být i o něco málo spořivější. Agregát Accordu to ovšem vynahrazuje kultivovaností a dynamikou. Benzinové motory jsou na tom pochopitelně z hlediska spotřeby hůře. 

Jízdní vlastnosti

Svými jízdními vlastnostmi patří Honda Accord osmé generace na samotnou špičku střední třídy. Auto velmi ochotně zatáčí, k čemuž přispívá přesné a rychlé řízení, které má ovšem trochu umělý posilovač řízení. V zatáčkách drží díky víceprvkovým nápravám stopu opravdu skvěle, do řízení navíc nepromlouvají hnací síly od motoru, což je u předokolek netypická, ale o to příjemnější vlastnost. 

Bezpečnost

V nárazových testech Euro NCAP získala Honda Accord osmé generace v roce 2009 maximální hodnocení pěti hvězdiček z pěti možných. Je to díky robustní konstrukci auta a také špičkové bezpečnostní výbavě. Už v základním provedení má Accord sedm airbagů – čelní, boční, okenní a také kolenní airbag řidiče. 

Praktičnost

Interiér Accordu je prostorný, oproti některým soupeřům tu ovšem najdeme trochu méně praktických odkládacích míst a také zavazadlový prostor hodně zaostává za mírami obvyklými ve třídě. Sedan pojme 476 litrů nákladu, u combi je ovšem kapacita pouhých 406 litrů, což překonávají i některé kombíky segmentu B, Accord je přitom vůz o dvě třídy výše. 

Komfort

Jízdní komfort Accordu je také velmi dobrý. Začíná to už pohodlným interiérem s vynikajícími sedadly s dobrou oporou pro tělo. Výborné je také odhlučnění. Odpružení poskytuje také dostatečný komfort, jediným zádrhelem je chování vozu při přejezdu výraznějších krátkých nerovností, tady jsou cítit a ozývají se výrazné rázy. 

Provozní náklady

Se vznětovými motory je Accord úsporný a provozně celkem nenáročný vůz, u benzinových motorů je potřeba počítat s většími výdaji za palivo. Celkově je nutné počítat s vyššími náklady oproti soupeřícím vozům, Accord je sice velmi spolehlivý a kvalitní vůz, ovšem náhradní díly jsou dražší. 

Honda Accord



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací