OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Ford Puma (1997–2002)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Nízké ceny, Líbivý design , Výborné jízdní vlastnosti, Nízké provozní náklady, Dynamický motor 1,7

O vozidle

Ford Puma je malým kupé postaveným na bázi techniky běžného Fordu Fiesta. Dnes už je Puma velice levným ojetým automobilem, a je tedy snadnou cestou k překvapivě sportovnímu vozu. Dynamická karoserie malého Fordu totiž slibuje i zábavu za volantem a Puma tomuto slibu zcela dostojí. Podvozek Fiesty je tu vyladěn opravdu perfektně a auto je v zatáčkách velmi zábavné. Nedotáčivost tak typická pro vozy s pohonem předních kol tu přichází až opravdu velmi pozdě a navíc hezky čitelně, takže ji lze snadno korigovat. Puma perfektně drží směr, ochotně zatáčí a minimálně se při tom naklání. Jedinou pihou na kráse sportovního výrazu Pumy jsou brzdy, ty na zadní nápravě jsou totiž pouze bubnové a celkově brzdy při sportovní jízdě vlivem přehřátí brzy vadnou. Jinak je Puma opravdu velmi zábavné malé kupé, které dynamikou jízdy očekávání dané exteriérem dokonce i překoná.
 
To v interiéru čeká řidiče jiné překvapení – palubní deska je tu prakticky beze změn převzata právě z Fiesty, ze které pochází i většina techniky pod kabátem. Puma by si zasloužila originálnější provedení interiéru, a především nastavitelný volant, který postrádá. Pozici je tak nutné hledat jen za pomoci nastavení sedadla. Z dnešního pohledu interiér z Fiesty už tolik nevadí, oba vozy nejsou již příliš často vídanými kousky. Prostornost je na malé kupé slušná, jen zadní sedadla tu jsou opravdu spíše do počtu, i za průměrně vzrostlého řidiče se nikdo neposadí. Do zavazadlového prostoru se vejde 240 litrů nákladu, po sklopení sedadel uveze Puma dokonce 725 litrů věcí.
 
Pod kapotou Pumy potkáme samé vcelku dynamické benzinové motory. Základem je čtrnáctistovka s výkonem 66 kW, která může mít při běžném jezdění velmi příjemnou spotřebu paliva, svým výkonem přitom stačí i na sportovní svezení – je jen potřeba motor více vytáčet. Druhým výkonovým stupněm je šestnáctistovka, která ovšem nastoupila až v roce 2000, a je tedy vcelku vzácná. Ta má výkon solidních 76 kW. Zlatým hřebem je potom motor 1,7 VCT s výkonem 92 kW a skutečně příjemným sportovním projevem. S ním je Puma opravdu dravé malé kupátko. Vzácně se lze setkat i s výkonnější verzí motoru naladěnou na 114 kW.  

Výbava

Výbava Pumy je také jen velmi základní, v době vzniku auta bylo technických vymožeností k dispozici stejně jen pramálo. Klimatizace by ovšem měla být vcelku obvyklou součástí výbavy tohoto malého kupé. 

Design

Puma je dalším originálním Fordem z období okolo přelomu tisíciletí. Malé kupé má líbivé a dynamické tvary, které slibují svižné svezení. Dodnes vypadá Puma velice hezky, pokud tedy neprošla přehnanými úpravami nebo za sebou nemá vážnější nehodu, po které byl vůz jen ledabyle opraven. Palubní deska pochází beze změn z modelu Fiesta, což trochu překvapí, ale dnes to asi bude vadit málokomu. 

Spotřeba

Sportovní vlastnosti Pumy lákají k říznému svezení, takže spotřeba motorů bude v praxi asi trochu vyšší než příjemné papírové údaje. Ovšem s Pumou lze jezdit i hezky úsporně, a to jak se slabší čtrnáctistovkou, tak v rámci možností i se silnějšími agregáty. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti jsou dodnes ozdobou tohoto miniaturního kupé od Fordu. Puma používá podvozek Fiesty, ovšem řádně přepracovaný tak, že se v zatáčkách minimálně naklání a pevně se drží zvolené stopy. Hranice nedotáčivosti leží hodně daleko a navíc je její příchod hezky pozvolný a čitelný, Puma se opravdu skvěle ovládá. 

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP nikdy malé kupé od Fordu neprošlo, ovšem nelze očekávat, že by ochrana posádky dosahovala kdovíjaké úrovně. Z dnešního pohledu bude i kvůli jen minimální bezpečnostní výbavě a starší konstrukci vozu opravdu jen základní. 

Praktičnost

Od malého kupé nelze čekat velkou praktičnost, ovšem Puma dovede překvapit. Zavazadlový prostor pojme slušných 250 litrů nákladu a po sklopení jen nouzových zadních sedadel (opravdu tu nikoho vozit nechcete) se do malinkého kupé vejde hezkých 725 litrů. 

Komfort

Jízdní komfort se od malého kupé neočekává a tuhý podvozek Pumy není ani na kdovíjaké filtrování nerovností připraven. Posádka tak logicky pocítí rázy od výmolů a dalších nepříjemností našich silnic, ale na druhou stranu se dá s Pumou vcelku snadno jezdit každý den.

Provozní náklady

Puma používá jednoduchou a osvědčenou techniku Fordu Fiesta, a tak není problém s jejím servisem. Většina dílů bude i příjemně levných, takže vyšší celkové výdaje poputují především směrem do nádrže, protože Puma láká k dravému jízdnímu stylu. Vzhledem k němu pak přece jenom některá mechanika více trpí a vyžaduje více pozornosti. 



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací