OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Ford Cougar (1998–2002)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Trvanlivá a spolehlivá technika, Atraktivní design , Komfortní a elegantní interiér , Nízké ceny, Solidní přepravní kapacita

O vozidle

V době, kdy neprémiové automobilky většinou pokusy se středně velkými cestovními kupé vzdávaly (Opel vyřadil model Calibra, Mazda MX-6), se Ford rozhodl ještě jednou to v této třídě zkusit. Na dosavadní model Probe navázalo v roce 1998 nové kupé Cougar, které po modelech Ka, Puma a Focus přinášelo nový designový jazyk automobilky – New Edge Design – mezi větší vozy.  Atraktivní kupé se příliš velkého komerčního úspěchu nedočkalo, což z něj ovšem dnes dělá zajímavý vůz pro zájemce o neotřelý a vcelku individualistický, zároveň však dostupný vůz. Ceny ojetin jsou totiž příjemně nízko, standardní technika koncernu Ford je prověřená a údržba nebude příliš náročná. Jen po havárii budou náklady na opravy vyšší, karosářské díly se nebudou shánět úplně lehce. Technicky Cougar vycházel z tehdejšího Mondea, a ačkoli byl vyráběn především jako Mercury Cougar pro americký trh, jízdní projev a chování odpovídají evropskému vkusu. Cougar nikdy nepatřil mezi opravdové sportovce, šlo spíše o dynamické cestovní kupé, schopné rychle a v pohodlí překonávat dlouhé vzdálenosti. Podvozek je ovšem sportovněji naladěn než u Mondea a v zatáčkách je přilnavost a stabilita podstatně lepší než u klasického sedanu nebo combi německé automobilky. 
 
Trochu limitující jsou z hlediska dynamiky hlavně motory. Základní dvoulitr s výkonem 96 kW sice nabídne příjemné svezení, ovšem dynamika zaostává jak za vzhledem automobilu, tak schopnostmi podvozku. Silnější šestiválec 2,5 litru má standardní výkon 125 kW a svezení s ním je o poznání dynamičtější a příjemnější. Spotřeba je sice v tomto případě vyšší a jen zřídka se ji podaří dostat pod hranici 10 litrů, ovšem slabší dvoulitr je při požadavku na dynamickou jízdu jen o málo úspornější. Navíc šestiválec je znám svou vynikající trvanlivostí. Krátce se objevila také velmi vzácná varianta s výkonem 150 kW, kterou znají například majitelé Mondea ST 200. Ta je ovšem na trhu velmi vzácná.
 
Rychlé cestovní kupé má i komfortní interiér, který sice opět vychází z Mondea, ovšem design je opět svébytný. Celkově působí jak zevnějšek, tak interiér i dnes vcelku moderně. Cestující na předních sedadlech mají dostatek místa a cítí se komfortně, řidič by jen ocenil lepší rozsah nastavení volantu, který je nastavitelný pouze výškově. Na zadních sedadlech je místa méně, dospělí cestující se tu svezou spíše nouzově, dětem by mohla zadní sedadla vyhovovat. Překvapivě prostorný je zavazadlový prostor, nevýhodou je jen jeho vyšší nakládací hrana. Cougar tak potvrzuje zaměření cestovního kupé i na dlouhé výlety. Ovšem pochopitelně jen ve dvou. 

Výbava

Cougar na svou dobu disponoval lehce nadstandardní výbavou. Klimatizace, airbagy a centrální zamykání jsou tak standardem, některé modely mohou mít i lepší výbavu. Z dnešního hlediska ovšem výbavy asi nikoho nepřekvapí. 

Design

Ve své době byl Ford Cougar velmi atraktivním vozem, který jako jeden z prvních přinášel mezi větší modely nový designový směr automobilky – New Edge Design. Svalnaté obliny se tu mísí s ostrými hranami a i dnes vypadá Cougar opravdu k světu. 

Spotřeba

Ke sportovnímu kupé se samozřejmě hodí silné benzinové motory. Ty u Cougaru nejsou přehnaně silné, přesto je u nich nutné počítat s vyšší spotřebou paliva. Dvoulitrový čtyřválec je úspornější, ovšem ne o mnoho, a šestiválec přece jenom nabídne lepší jízdní zážitky i celkovou životnost. 

Jízdní vlastnosti

Podvozek Fordu Cougar pochází ze soudobého Mondea, je ovšem pro použití ve sportovním modelu náležitě upraven. V zatáčkách tak drží Cougar stopu ochotně a velmi dobře, ovladatelnost auta je na solidní úrovni. 

Bezpečnost

Bezpečnostní výbava Cougaru víceméně odpovídá době jeho výroby, standardem tak je dvojice airbagů, ovšem více očekávat nelze. Mondeo v crashtestech zrovna neexcelovalo, kupé s poněkud tužší konstrukcí by ovšem v ochraně posádky, která má před sebou delší kapotu, mělo být o něco lepší. 

Praktičnost

U dvoudveřového kupé nelze očekávat kdovíjakou úroveň praktičnosti, Cougar ovšem dovede příjemně překvapit. Zadní sedadla jsou pro dospělé spíše nouzová, ovšem zavazadlový prostor Cougaru pojme hodně solidních 428 litrů, navíc lze zadní sedadla složit a tím přepravní kapacitu ještě zvýšit. Jedinou překážkou je pak hodně vysoká nakládací hrana. 

Komfort

Ačkoli má Cougar trochu přitvrzený podvozek z Mondea, jízdní komfort tohoto kupé je stále na dobré úrovni, což umožňuje snadno a pohodlně překonávat dlouhé vzdálenosti. Cestující vpředu mají dostatek místa a interiér působí příjemně a komfortně. 

Provozní náklady

Cougar technicky vychází z Mondea, což znamená vcelku příznivé provozní a servisní náklady. Většina dílů je totiž i u vzácného vozu vcelku bezproblémově dostupných a navíc za příznivé ceny. Motory, především šestiválec, jsou také spolehlivé, ovšem mají přece jenom vyšší spotřebu paliva. 



Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací