OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Fiat Panda (2011–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Dobrá nabídka prostoru, Úsporné motory, Příjemný design, Dobré jízdní vlastnosti, Nízké provozní náklady

O vozidle

Třetí generace Fiatu Panda byla představena v závěru roku 2011 a do prodeje se dostala z kraje roku 2012. Automobil se proto začíná v nabídce ojetých vozů teprve objevovat, a výběr je tedy trochu menší. Třetí generace vychází z té druhé a zachovává snad veškeré její přednosti včetně nízké ceny, zároveň však řeší mnoho jejích nedostatků. Daleko lákavější je sympatický design, který vychází z druhé generace, je však o něco veselejší a Panda zároveň působí jako trochu větší auto. Může za to zaoblení vzhledu. Designu, a to i v interiéru, vévodí jako hlavní prvek čtverec s výrazně zaoblenými rohy. Uvnitř vozu je překvapivě útulno a interiér rozhodně nepůsobí laciným dojmem, Fiatu se podařilo vytvořit opravdu sympatický malý vůz. Místa je tu více než u předchozí generace, přitom Panda stále patří k opravdu malým vozům se skvělou obratností ve městě. Interiér je také o hodně praktičtější, v nové generaci se výrazně zvýšilo množství odkládacích míst. Stále však platí, že na poměry ostatních vozů je výbava Pandy vcelku základní, volbou dražších verzí ji však lze výrazně vylepšit.

 

Trochu omezená je prozatím nabídka motorů. Ty mohou být pod kapotou jenom tři. Základem je výborný čtyřválec 1,2 litru s  výkonem 51 kW, který je pro Pandu více než dostačující pohonnou jednotkou. Je pružný a příjemně úsporný. Druhou benzinovou alternativou je inovativní dvouválec TwinAir, který je však vcelku drahý a jeho jízdní projev trochu zaostává za očekáváním. Výkon 63 kW není špatný, i spotřeba se může držet nízko, ovšem motor vyžaduje trochu specifičtější zacházení. Zvukový projev motoru je také hodně netypický a nemusí se líbit. Prověřena zatím není ani jeho spolehlivost. Tento motor lze sehnat i ve verzi s pohonem na CNG, v tom případě má nižší výkon 59 kW. Nejúspornější variantou je turbodiesel 1,3 Multijet s výkonem 55 kW. S ním je malá Panda hbité a velmi úsporné auto, cena je ovšem opět vyšší. Turbodiesel je prozatím také jedinou možností, jak získat Pandu s pohonem všech kol v provedení Climbing 4x4. Na trhu je však velmi krátce.

Výbava

V základních provedeních opět není Fiat Panda třetí generace kdovíjak vybavený vůz. Nabídka prvků se sice trochu zlepšila, ale mnoho jich stále chybí a je nutné za ně připlácet. Ve vyšších výbavách je situace lepší. Posilovač řízení nebo čtveřice airbagů jsou už standardem od nejnižších verzí.

 

Design

Nejnovější generace Fiatu Panda se vyznačuje veselým a líbivým vzhledem. Opět platí, že je to velmi svébytný automobil, který si s konkurencí rozhodně nespletete. Uvnitř je třetí Panda hodnotnější a dospělejší než předchozí verze, přitom tu celkově veselá atmosféra zůstává zachována.

Spotřeba

I třetí Fiat Panda je velmi úsporný automobil. Jeho trojice motorů dobře zvládá vůz rozpohybovat, přitom nároky na palivo jsou příjemně nízké. Jedinečný dvouválec TwinAir s objemem 0,9 litru ovšem pro dosažení ideální spotřeby vyžaduje specifické zacházení.

Jízdní vlastnosti

Třetí generace Pandy dostala do vínku daleko jistější jízdní vlastnosti než generace předchozí. Navíc už se v základních provedeních nešetří na technice podvozku. Podvozek je sice spíš komfortní, ale jízdní vlastnosti jsou hezky čitelné a v rámci možností vlastně i zábavné.

Bezpečnost

Třetí Fiat Panda dostal do vínku podstatně vylepšenou bezpečnostní výbavu a i jeho karoserie je podstatně tužší než u předchůdce. Panda získala v nárazových testech Euro NCAP v roce 2011 hodnocení čtyř hvězdiček, což je ve třídě těch nejmenších vozů dobrý výsledek. Ale celkově je nutné počítat s tím, že Panda posádku neochrání tak dobře jako větší vozy.

Praktičnost

Více místa pro posádku ve všech směrech a vylepšené množství odkládacích míst, to jsou přednosti třetí Pandy oproti generaci druhé. I zavazadlový prostor povyrostl na solidních 225 litrů. Dělené a sklopné zadní sedadlo je ovšem k dispozici teprve ve vyšších stupních výbavy.

Komfort

Cestovní komfort Pandy patří k tomu nejlepšímu ve třídě. Konstruktérům se podařilo skloubit vcelku jisté jízdní vlastnosti s komfortním odpružením. Pohodlná jsou i sedadla, na kterých se sedí docela vzpřímeně, což může omezovat komfort při delších cestách.

Provozní náklady

I Panda třetí generace je levný a provozně nenáročný vůz. Navíc by se u ní mohl potvrdit trend rostoucí spolehlivosti italských vozů. Ostatně, stále je to technicky docela jednoduché auto, které by nemělo trápit mnoho poruch a které je jednoduché opravovat. Motory jsou úsporné, a tak patří Panda k vozům s velmi nízkými nároky na peněženku.

Fiat Panda



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací