Proč koupit |
---|
Velký vnitřní prostor Extrémně široká nabídka verzí Dobré a úsporné vznětové motory Příznivé ceny |
O vozidle
Už třetí generace Fiatu Ducato je zároveň třetím provedením dodávkového vozu společně vyvinutého Fiatem a koncernem PSA. Nejnovější provedení se zaměřilo na opravdu co možná nejširší nabídku verzí a opět potvrzuje především užitkové zaměření vozu. Fiat má v portfoliu na rozdíl od PSA bohatší nabídku osobních verzí. Podobně jako u PSA lze vybírat ze dvou verzí rozvoru a dvou výšek střechy, tady lze ovšem kombinovat všechny možnosti, zatímco u PSA může být osobní varianta v malém a nebo ve velkém provedení, navíc jsou tu různé varianty prosklení. Verze minibus je dostupná i ve dvou největších délkách, které jsou u konkurence určené spíše pro výhradně užitkové varianty. Rovněž u čistě užitkových variant je k dispozici snad nekonečné množství kombinací verzí délky a rozvoru, výšky a konkrétního motoru. Oproti modelům PSA však neexistuje Ducato v čistě užitkové verzi v nejdelším provedení, taková možnost je vyhrazena pouze pro minibus. Dodávkové verze mají maximální objem nákladového prostoru 15 m krychlových, minibus až 17. Výrazného vylepšení se dočkal i interiér, který nezapře svůj konstrukční původ u Fiatu. Palubní deska je elegantnější a výrobce si tentokrát dal více záležet i na celkovém zpracování. Mnohem lepší může být také výbava jednotlivých verzí, ovšem ta většinou záleží na tom, jak byl původní majitel za jednotlivé prvky ochoten připlácet.
Paleta motorů se oproti předchozí generaci trochu zjednodušila, ovšem rozhodně to není k neprospěchu její celkové praktičnosti. Pokus s benzinovým motorem pod kapotou je ten tam, Fiat ovšem tradičně nabízí auta s pohonem na alternativní paliva. Takže Ducato je možné pořídit i ve verzi s třílitrovým zážehovým motorem o výkonu 100 kW a s možností provozu na CNG. Paleta vznětových motorů je podstatně bohatší. Základem byl do roku 2011 2,2litrový motor Ford Puma s výkonem 74 kW, Multijet 2,3 litru z dílen Iveco nabízel 88 nebo 96 kW. Nejsilnější byl třílitr Multijet se 115 kW. Po modernizaci v roce 2011 přešel Fiat na vlastní jednotky. Základem se stal dvoulitr s výkonem 85 kW, dalšími kroky pak motory 2,3 Multijet s 96 a 109 kW. Nejsilnější třílitr posílil na 130 kW.
Výbava
Rozsah výbavy Fiatu Ducato může být opravdu veliký, ovšem vždy záleží na tom, za jaké prvky byl zákazník při pořízení vozu ochoten připlácet. Na rozdíl od předchozích verzí jsou možnosti širší, základní výbava je však poměrně strohá. Chybí v ní třeba klimatizace i rádio, naopak je tu vyhřívání zpětných zrcátek a elektrické ovládání okének.
Design
Třetí generace Fiatu Ducato dostala společně se sourozenci zcela nový a poměrně výrazný design se zvláštním ztvárněním přídě. To je opravdu originální, na druhou stranu jednoduchá účelnost předchozích verzí je ta tam. Ovšem snahu jinak vlastně obyčejný dodávkový vůz nějak odlišit oceňujeme, alespoň je Ducato nezaměnitelným vozem.
Spotřeba
Nabídka pohonných jednotek se u Ducata v jeho druhé generaci výrazně zjednodušila a v podstatě je to i ku prospěchu hospodárnosti provozu. Snad jen vyloženě nějaký základní motor určený výhradně pro městskou lehkou rozvážku chybí, ale pro takové zákazníky tu má Fiat menší modely. Motory tak výkonově dostačují i pro delší cesty a spotřeba se drží v příznivých mezích. Provozně zajímavou volbou může být verze s pohonem na CNG, která je v provedení Fiat u nás běžnější než u modelů PSA.
Jízdní vlastnosti
Jízdní vlastnosti dodávkových vozů nedoznávají s obměnami jednotlivých generací takových pokroků, jako je tomu u osobních vozů. Ostatně, není k tomu důvod, základní konstrukce zůstává stejná a požadavky na vůz také. Ducato je tedy snadno ovladatelný automobil, který má dobré manévrovací schopnosti, což je důležitější než neklidná (nezatížená) zadní náprava a řízení bez zpětné vazby.
Bezpečnost
Provádět nárazové testy u v podstatě téměř výhradně dodávkových vozů není úplně obvyklé, takže ani Ducato jimi neprošlo. Bezpečnost patří v dané třídě k tomu lepšímu, ovšem celkově na ni není kladen tak vysoký důraz jako u rodinných MPV. Důkazem je i fakt, že například za airbag spolujezdce se připlácelo.
Praktičnost
Tři varianty rozvoru, celkem čtyři délky vozu a tři výšky kabiny. Celkem sedm možných kombinací objemu nákladového prostoru. K tomu možnost zakoupit jen samotný valník nebo naopak i velmi dobře vybavené osobní provedení combi s variabilním interiérem. Ducato a jeho sourozenci patří k opravdu velmi univerzálním vozům.
Komfort
Fiat Ducato v aktuálním provedení dostal především podstatně komfortnější interiér se spoustou odkládacích míst a kvalitní sedadla. Samotný jízdní komfort ovšem jasně odpovídá dodávkovým vozům a mírně vyšší je i hlučnost motorů.
Provozní náklady
Výkonné a úsporné turbodiesely se postarají o každodenní nenákladný provoz Ducata. Celkově se zlepšila i spolehlivost vozu, byť sem tam může něco zazlobit. Celkové provozní náklady by ovšem měly zůstat v přiměřených mezích.