OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Fiat Bravo (2007–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design, Dobrá nabídka prostoru, Příznivé ceny, Dynamické motory, Pohodlná sedadla

O vozidle

Fiat Bravo je dalším pokusem italské automobilky, jak se prosadit v nižší střední třídě. Po až příliš konzervativním typu Stilo se Fiat vrátil k pojmenování hatchbacku z předchozí generace, dvojici jmen Bravo/Brava však nahradilo jen jedno, které tentokrát platí pro výhradně pětidveřový vůz. S Bravem se do třídy kompaktních vozů vrací vytříbený italský styl, ačkoli je tento model ve výrobě už od roku 2007, ve vhodném provedení stále patří mezi vzhledově nejatraktivnější auta segmentu. Bravo je často hodně podceňovaný vůz své třídy a nutno podotknout, že Fiat si za to může také hodně sám. V dobách, kdy ostatní výrobci nabízeli i velmi dobře vybavená auta za doslova dumpingové ceny, držel Fiat minimálně na českém trhu až nepřirozeně vysoké ceny. To ovšem zájemce o ojetinu příliš trápit nemusí. Bravo totiž hodně rychle ztrácelo na hodnotě, a dobře vybavená auta tak lze dnes koupit za atraktivní částky. Podepisuje se na tom image Fiatu jako nespolehlivé značky. I z tohoto hlediska je pak Bravo vynikající koupí, protože vůz je podstatně spolehlivější, než jaká jsou všeobecná očekávání. Dynamický a oku lahodící přitom není jenom zevnějšek vozu. Povedený je i interiér, ve kterém si může posádka užít pohodlná sedadla s dobrým bočním vedením. Sedí se tu nízko, což znamená sportovní pozici za volantem. Překvapí i velmi dobrá nabídka vnitřního prostoru, zavazadlový prostor pak pojme nadprůměrných 400 litrů nákladu.

 

Trochu ošidné jsou jízdní vlastnosti. Ne, že by byly špatné, to vůbec. Avšak hodně záleží na konkrétním provedení vozu. Typy s těžšími vznětovými motory mají totiž jasně citelné sklony k nedotáčivosti, běžné modely s benzinovými motory jezdí lépe, můžeme u nich však pozorovat sklony k neklidnějšímu chování zadní nápravy. Chování uklidní a napraví verze v provedení Sport, které jsou podstatně jistější a řidiče vtáhnou více do děje. I tak ovšem celkový jízdní projev možná mírně zaostává za očekáváními, která jsou daná opravdu hodně dynamickým vzhledem samotného vozu.

 

Pod kapotou jsou vesměs dynamické motory, snad jen s výjimkou úplně základního motoru 1,4 s výkonem 66 kW. Ne, že by tento motor byl vyloženě slabý, ovšem opět neodpovídá dynamickému pojetí auta. I ostatní benzinové motory jsou čtrnáctistovky. Přeplňovaný motor T-Jet má výkon 88 kW, dobré dynamické parametry a vcelku příznivou spotřebu paliva. Jeho silnější verze se 110 kW je však už hodně náchylná na jízdní styl a dovede být velmi žíznivá. Proto je z dynamických benzinových motorů lepší volbou modernější 1,4 MultiAir s výkonem 103 kW, který má příjemný točivý projev a spotřebu drží v rozumnějších mezích. Úsporné jsou pochopitelně turbodiesely, základem je motor 1,6 Multijet se 77 kW, druhý stupeň má 88 kW. Špičkovou motorizací byla 1,9 Multijet s výkonem 110 kW a pak také 2,0 Multijet s opravdu silnými 121 kW, která však byla v nabídce jen velmi krátce a jen v nejvyšších výbavách, takže je mezi ojetinami vzácností.

Výbava

Ani základní výbava Fiatu Bravo není špatná a setkáme se v ní občas s nezvyklými prvky. V základu je tak například krom centrálního zamykání a palubního počítače i zpožděné zhasínání světlometů a několik dalších zajímavých detailů. Šest airbagů, klimatizaci a další vymoženosti je však nutné hledat až ve druhém stupni výbavy. O dobře vybavené vozy by však neměla být na trhu ojetých vozů nouze.

Design

Fiat Bravo je už druhým modelem tohoto jména, automobilka obnovila dříve používané jméno. První Bravo byl dynamický třídveřový hatchback, to nové je výhradně pětidveřové, dynamický design je však pro něj naprosto charakteristický. Maska chladiče připomínající vozy Maserati je jakousi třešničkou na dortu, tvary auta jsou však velmi atraktivní a elegantní celkově. Dodnes je hatchback jedním z nejlíbivějších vozů svého segmentu.

Spotřeba

Bravo má pod kapotou moderní řadu motorů, krom základního 1,4 jsou všechny přeplňované. I atmosférické motory jsou často dost úsporné, ovšem najdeme tu i výjimky. Především silnější provedení jsou totiž náchylná na spotřebu paliva. Turbodiesely pochopitelně vyšší spotřeba netrápí, všechny jsou příjemně úsporné. Platí to i pro nejsilnější provedení se 121 kW, které je hodně dynamické a přitom stále velmi úsporné.

Jízdní vlastnosti

Fiat Bravo má podvozek s velmi dobrým potenciálem, různé motory a různá provedení jej však využívají každé trochu po svém. Turbodiesely jsou například výrazněji nedotáčivé. Bravo jezdí celkově dobře, sportovní design auta by však snesl i dravější projev. Právě vyloženě dravý model v řadě Bravo chybí.

Bezpečnost

V crashtestech Euro NCAP získal Fiat Bravo v roce 2007 plný počet pěti hvězdiček. Vzhledem k robustní stavbě karoserie a dobré bezpečnostní výbavě patří i dnes k velmi bezpečným vozům své kategorie. Boční a okenní airbagy byly však až v druhém stupni výbavy.

Praktičnost

Na to, jak má Bravo dynamický profil, je i nečekaně prostorné. Méně místa mohou mít snad jen vysocí cestující na zadních sedadlech nad hlavou. Jinak je tu místa dostatek jak v podélném směru, tak na šířku. Zavazadlový prostor pojme nadstandardních 400 litrů nákladu.

 

Komfort

Dynamické Bravo dovede nabídnout i velmi solidní cestovní komfort. Dobré je odhlučnění auta, sedadla jsou velmi pohodlná a místa je tu dostatek. Podvozek zvládá také překvapivě dobře tlumit nerovnosti, do suverénního projevu špiček třídy ovšem přece jenom Bravu něco málo chybí.

Provozní náklady

Bravo má povětšinou motory s příznivou spotřebou a navzdory všem pověstem o značce se není potřeba obávat ani nadprůměrné míry poruch. Ceny náhradních dílů by také měly být v rozumných mezích, takže celkově budou rozumné i provozní náklady auta.

Fiat Bravo

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací