OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Dacia Sandero (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Prostorný a povedený interiér , Živé a úsporné motory, Příznivé ceny

O vozidle

Druhá generace Dacie Sandero navázala na tu první už koncem roku 2012. Tentokrát zkrácený model totiž dorazil rovnou s novým modelem Logan, prodleva mezi uvedením jednotlivých vozů byla velmi malá, zatímco první Sandero následovalo Logan s delší prodlevou. Použitá technika, opět především jednoduchá a robustní, je tak shodná. Druhé Sandero také navíc výrazně pokračuje v trendu, který u rumunské automobilky započala právě první generace. Sandero je tak na laciný vůz nečekaně pohledné a opět to dvojnásob platí pro verzi Stepway se zvýšenou světlou výškou a oplastováním karoserie. Oproti předchozí generaci se nové Sandero tváří trochu mohutněji a celkově je opravdu líbivější a působí dospělejším dojmem. Je to ovšem především dojem, samotné rozměry auta se změnily jen minimálně, a tak se i nadále Sandero drží čtyřmetrové délky a nízké pohotovostní hmotnosti (nejtěžší verze mají cca 1100 kilogramů). V druhé generaci se výrazně zlepšilo pojetí interiéru. Ten už totiž nevypadá tak stroze a jednoduše, a ačkoli jsou použitými materiály opět levné, tvrdé plasty, vypadá celek podstatně hodnotněji. Navíc lze Sandero vybavit i některými zajímavými prvky, včetně navigace, která přitom není jako příplatková výbava drahá. Dává to šanci na trhu ojetých vozů narazit na slušně vybavené kousky. Na druhou stranu celkově Sandero bude mít na trhu ojetých vozů trochu těžší situaci. Ceny ojetin zatím nejsou příliš nízké a zánovní mnohem prestižnější modely třídy malých vozů jsou k dispozici za podobné částky. Záleží tedy na požadavcích každého zákazníka, jestli chce robustnější vůz s jednodušší technikou a potenciálně nižšími provozními náklady, nebo trochu starší, lépe vybavený a komfortnější model.
 
Základním motorem pro Sandero je dvanáctistovka s výkonem 55 kW, která pro pohon lehkého auta vcelku dostačuje, ovšem dynamické svezení očekávat nelze. Zajímavostí je dostupnost této pohonné jednotky i ve verzi upravené na pohon LPG, pak má motor výkon 53 kW. Druhým benzinovým motorem je moderní tříválec 0,9 TCe se solidním výkonem 66 kW, který dodává vozu už vcelku solidní dynamiku a umožňuje i svižnou dálniční jízdu. Turbodiesely opět zastupuje patnáctistovka dCi, tentokrát ovšem výrazně modernizovaná. V základu má výkon 55 kW, silnější varianta pak opět velmi solidních 66 kW.

Výbava

Oproti předchozí generaci se vylepšily možnosti výbavy Sandera. V základu je obsažena až překvapivá várka airbagů. Vzhledem k cenové politice výrobce by pak neměl být problém sehnat vůz vybavený klimatizací, která v základu chybí. 

Design

Dacia se už první generací Sandera odpoutala od výhradně účelného designu svých vozů a druhá generace je v tomto ohledu dalším výrazným posunem kupředu. Na levné auto Sandero na první pohled určitě nevypadá, podstatně povedenější je také interiér. Celkově je tak Sandero překvapivě elegantním autem. 

Spotřeba

Ani v druhé generaci to Dacia se šíří nabídky pohonných jednotek nepřehání. Motory jsou opět celkem čtyři, dva benzinové a dva diesely. Diesely jsou pochopitelně podstatně úspornější, avšak benzinové motory na tom nejsou o mnoho hůře, takže spotřebu lze u všech hodnotit velmi kladně. 

Jízdní vlastnosti

Podvozek Sandera druhé generace má sice opět jednoduchou konstrukci, inženýrům se však tentokrát podařilo dosáhnout přece jen lepšího pocitu z jízdy. Sandero tak sice nemá na špičku, avšak auto je docela dobře čitelné a nezáludné. Řízení je vcelku komunikativní a přesné. 

Bezpečnost

Druhá generace Sandera si v nárazových testech Euro NCAP z kraje roku 2013 vysloužila vcelku standardní skóre čtyř hvězdiček. Přitom k lepšímu výsledku by vůz potřeboval především přidat v oblasti bezpečnostní výbavy, což je u levného vozu pochopitelný ústupek. Přitom třeba o airbagy není vůz ochuzen, i nejlevnější provedení jich má rovnou celou sadu, krom čelních jsou tu i boční, které chrání hlavu a hrudník. 

Praktičnost

Vzhledem k tomu, že se rozměry oproti předchozí generaci změnily minimálně a stejně tak se nic nezměnilo na koncepci auta, zůstává prostornost vozu na shodné úrovni jako u první verze. To není kritika, Sandero má dostatek místa pro cestující a zavazadlový prostor s objemem 320 litrů je v dané kategorii také dost nadstandardní. 

Komfort

Velmi podobný jako v předchozí generaci zůstává i jízdní komfort. Podvozek je opět naladěn vcelku měkce, sedadla mají jen základní boční vedení, jsou však pohodlná. Opět platí, že se šetřilo na odhlučnění, ovšem modernější, kultivovanější motory se neprojevují zvukově tolik jako u předchozího provedení.  

Provozní náklady

I když může mít nové Sandero lepší výbavu než první generace, zůstala zachována celková jednoduchost konstrukce automobilu. To v kombinaci s úspornými motory znamená nízké provozní náklady vozu, které jsou navíc podpořeny nízkými cenami náhradních dílů a servisních úkonů. 

Dacia Sandero

Další vozy


Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací