OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Dacia Lodgy (2012–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor , Atraktivní ceny, Prověřená technika, Komfortní odpružení , Velký zavazadlový prostor

O vozidle

V roce 2012 přišla rumunská Dacia s dalším modelem cíleným na zájemce o dostupné a prostorné vozy. Typ Lodgy je v podstatě odpovědí na trend sedmimístných kompaktních MPV. Přináší typickou jednoduchost a účelnost řešení rumunské značky, prověřenou techniku a velký vnitřní prostor. Zvenku Lodgy asi příliš nezaujme, bachraté tvary jsou účelné a na rozdíl od nové generace Loganu nebo terénního Dusteru se zdá, že si tu na vzhledu designéři příliš záležet nenechali. Uvnitř ovšem najdeme veliký, variabilní interiér, který umí poskytnout místo až sedmi cestujícím – to samozřejmě v případě, že si původní majitel objednal verzi se třetí řadou sedadel. Tu lze samostatně sklopit nebo vyjímat. Druhá řada se jen sklápí. I tak jsou přepravní možnosti Lodgy opravdu nadprůměrné. V sedmimístném uspořádání uveze 207 litrů nákladu, pětimístná konfigurace znamená ohromný prostor pro 827 litrů nákladu a při složení druhé řady sedadel se sem po strop vejde ohromujících 2617 litrů. Místo ale určuje především vysoká stavba karoserie, interiér je jinak úzký, což je dáno použitou platformou, na které stojí i menší modely značky. Sedadla nejsou nejpohodlnější, mají především krátké sedáky a nevýrazné boční vedení. I do třetí řady se však bez problémů usadí dospělý člověk.
 
Estetické řešení interiéru plně odpovídá standardům značky a navazuje na nevýrazný vnější vzhled. Měkčené plasty tu nečekejte, celkové zpracování je však kvalitní. Lodgy také zlepšilo možnosti výbavy, takže lze mít levný vůz například i s vestavěnou navigací. Co se jízdního projevu týče, komfort odpružení je velmi solidní a konstruktérům se i přes úsporná opatření podařilo dobře odhlučnit motory. Z hlediska jízdních vlastností toho nelze příliš mnoho očekávat, jsou však jisté a nezáludné, velmi dobrá je směrová stabilita, a to i při vyšších rychlostech na dálnici. Navzdory vysoké výšce a velké boční ploše není auto příliš citlivé na boční vítr.
 
O pohon Lodgy se stará paleta většinou prověřených pohonných jednotek. Základem je šestnáctistovka se skromným výkonem 60 kW. Alternativou k ní je pak moderní přeplňovaný motor 1,2 TCe, což je jediná opravdu nová pohonná jednotka. Výkon má 79 kW. Turbodiesely zastupuje prověřený a léty pilovaný agregát 1,5 dCi. Ten je dostupný ve verzích s výkonem 66 a 79 kW. 

Výbava

Výbava Dacie Lodgy je spíše základní, ovšem automobilka i sem přinesla několik zajímavých příplatkových prvků. Model levné značky tak lze mít například i s vestavěnou navigací. Ovšem na trhu s ojetými vozy je potřeba lépe vybavené kousky trochu hledat. 

Design

Design určitě není něčím, čím by Dacia Lodgy kdovíjak zaujala. Bachraté tvary moc krásy nepobraly, jsou především účelné a jasně ukazují, že tento vůz se soustředí především na co nejlepší využití vnitřního prostoru. I design interiéru nijak nezaujme. 

Spotřeba

Dacia Lodgy se spoléhá na prověřené a solidní motory, jedinou inovativní novinkou je přeplňovaný benzinový motor TCe. Ten by měl přinášet příjemnou spotřebu paliva, nižší než základní benzinová šestnáctistovka. I u té lze spotřebu považovat za rozumnou. Turbodiesely jsou podstatně úspornější, ovšem konkurence dovede připravit auta stejné kategorie s ještě nižší spotřebou. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti Lodgy také neohromí, ovšem pochvalu si zaslouží jistota, kterou podvozek představuje. Nesnaží se chování auta skrývat a maskovat, takže řidič má docela dobrou představu o dění. Pochvalu zaslouží směrová stabilita i ve vyšších rychlostech. V zatáčkách Lodgy neexceluje, nedotáčivost přichází brzy, ovšem zcela předvídatelně. 

Bezpečnost

Mezi moderními vozy si v nárazových testech Dacia Lodgy utrhla menší ostudu, když ji organizace Euro NCAP ohodnotila pouze třemi hvězdičkami z pěti možných. Stalo se tak v roce 2012. Lodgy tak výrazněji zaostává za ostatními moderními vozy i některými staršími soupeři. Největší hendikep však má v oblasti elektronických pomocníků. 

Praktičnost

Uvnitř Lodgy najdeme veliký variabilní interiér, který umí poskytnout místo až sedmi cestujícím – to samozřejmě v případě, že si původní majitel objednal verzi se třetí řadou sedadel. Tu lze samostatně sklopit nebo vyjímat. Druhá řada se jen sklápí. I tak jsou přepravní možnosti Lodgy opravdu nadprůměrné. V sedmimístném uspořádání uveze 207 litrů nákladu, pětimístná konfigurace znamená ohromný prostor pro 827 litrů nákladu a při složení druhé řady sedadel se sem po strop vejde ohromujících 2617 litrů.  

Komfort

Dacia Lodgy přináší solidní jízdní komfort daný dobře naladěným odpružením a vcelku povedeným odhlučněním motorů. Méně se však povedla sedadla, především v zadních řadách mají krátké sedáky a i boční vedení je nevýrazné. 

Provozní náklady

Jednoduchá a prověřená technika i relativně úsporné motory znamenají, že provoz Dacie Lodgy bude finančně relativně nenáročný. Dnes je jen málo konstrukčně jednodušších aut, opravy Lodgy jsou jednoduché. Navíc jde o relativně nový vůz, který by měl být bezproblémový.

Dacia Lodgy



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací