OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Citroën Nemo (2006–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design karoserie, Kvalitní řízení a řazení, Velmi dobrá pozice za volantem, Úsporné a spolehlivé motory, Velký nákladový prostor

O vozidle

Malé užitkové vozy patří mezi nejvyhledávanější u živnostníků. A nejen u nich. Početnější rodiny mnohdy dávají přednost verzi určené pro přepravu osob nežli klasickému MPV. Na základě rostoucí poptávky tak v roce 2006 představil francouzský výrobce model Nemo. Ten je dostupný jak ve verzi určené pro přepravu osob, tak i dvoumístné s velkým nákladovým prostorem. První vozy byly na trhu k dispozici s jedním benzinovým a dvěma dieselovými variantami. Mezi ojetými vozy se nejčastěji objevuje verze 1,4 s výkonem 54 kW. Ta je zajímavá nejen nízkými provozními náklady, ale také velmi dobrou spolehlivostí. V aktuální nabídce najdeme také verzi 1,3 s výkonem 55 kW. Nízká cena povinného ručení a dostatečný výkon, díky kterému nebudete mít problém ani při delších cestách, to jsou přednosti Nema. Navíc dávno pryč jsou doby, kdy jezdit v malé dodávce bylo nepříjemným zážitkem. Kvalitní jízdní vlastnosti, ale především atraktivní design karoserie tuto kategorii stále více přibližují běžným osobním vozům, s tím rozdílem, že malé užitkové vozy jsou pracanty v tom pravém slova smyslu. Nemo je tak plnohodnotným společníkem jak pro živnostníky, tak i početnější rodiny.

Výbava

Ve výbavě najdete základní prvky, jako jsou ABS, airbag řidiče a spolujezdce, posilovač řízení, výšková regulace sklonu světlometů, imobilizér, nastavitelná zpětná zrcátka, sedadlo řidiče nastavitelné ve dvou směrech, látkové čalounění, dělené zadní dveře, manuální nebo automatická klimatizace s pylovým filtrem, paket Plus – el. ovládaná okna, elektrická zpětná zrcátka s vyhříváním, centrální zamykání ad. V některých verzích najdete také psací stolek na palubní desce, výškově nastavitelný volant, boční posuvné dveře na obou stranách, rádio s CD a MP3 atd.

Design

Design Nema lze označit za více než povedený. Atraktivní design tohoto malého dodávkového vozu se vidí málokdy a spíše bychom to čekali u vozů MPV apod. Současné dodávkové vozy se ale v oblasti designu stále více přibližují klasickým automobilům a navazují na ostatní koncernové modely. Stejné je to i u Nema. Zaoblená přední část, velký nárazník elegantně zasahující do předních blatníků a velké logo francouzského výrobce. To jsou dominanty přední části vozu. Z boku zaujmou rozměrné posuvné zadní dveře a v zadní části ocení uživatelé prosklené nebo plné páté dvoukřídlé dveře.

Spotřeba

Jednoznačně nejvýhodnější variantou je 1,4 HDi. Tento motor disponuje vynikajícím parametrem v oblasti kombinované spotřeby. Nebude pro vás tak problém jezdit v rozmezí 4,5 až 5,5 litru, což je velmi příznivá zpráva pro majitele Nema. Ani ostatní motorizace se ale nemusí za nic stydět. Do deseti litrů maximálně budete jezdit i se zážehovou jednotkou. Pro živnostníky a početnější rodiny je toto výborná zpráva.

Jízdní vlastnosti

Pokud budete cestovat s prázdným vozem, tak očekávejte horší jízdní vlastnosti. Nemo je pořádně neklidné. Pocítíte každé překonání nerovností a ani při průjezdu zatáčkami se nebudete cítit nejlépe. Naopak pokud vůz naložíte nebo povezete celou rodinku, pak se jízdní vlastnosti výrazně zlepší. Nemo se uklidní. Přesto jej nelze příliš srovnávat s osobními vozy. Podvozek vozu je dimenzován na jiné provozní podmínky a tak k tomuto vozu musíte i přistupovat. Na druhou stranu potěší kvalitní a citlivé řízení.

Bezpečnost

Stejně jako většina dodávkových vozů, i Nemo získalo v nárazových testech Euro NCAP tři hvězdičky z pěti možných. V roce 2010 zabodovalo nejvíce v oblastech ochrany dospělých a dětí ve voze. Přes 50 % získalo i v oblasti ochrany chodců, což je vzhledem k vyšší karoserii velmi dobrým výsledkem. Nemo pouze ztrácí ve výbavě asistenčních prvků, kde se zdaleka nemůže rovnat kategorii MPV.

Praktičnost

Nemo nabízí v interiéru dostatek místa. Rozměrná sedadla potěší všechny cestující. Ti budou mít nejen dostatek místa nad hlavou, v oblasti nohou, ale také ramen. V interiéru najdete také dostatek odkládacích míst. To potěší rodinné příslušníky. Výhodou malých dodávkových vozů je také rozměrný nákladový prostor. Ryze dodávkový vůz poskytuje maximum volného místa pro náklad. Pokud se rozhodnete pro osobní verzi, na zavazadla zůstane daleko méně místa, ale i tak na vás stále čeká dostatek volného místa. MPVéčkům by se o tom mohlo nechat jen zdát.

Komfort

Interiér Nema je praktický. Vše je po ruce. Velmi snadno si každý najde tu nejlepší pozici za volantem, což bývá u některých dodávek docela problematické. Sedadla jsou příjemně měkká a rozměrná. I při delších cestách tak nebudou cestující rozlámaní. Poněkud horší je to s nastavením podvozku. Překonávání nerovností a příčných retardérů pocítí cestující v kabině mnohdy většími rázy. Ideální je cestovat plně naložený. Nemo poté totiž poskytuje daleko větší komfort. Pokud tedy budete cestovat na dovolenou, odvděčí se Nemo příjemnými chvílemi strávenými ve voze.

Provozní náklady

Prim hraje především nízká spotřeba paliva. Jak se vznětovými, tak i zážehovými motory ušetříte nemalé náklady. Nemo stále patří mezi nové vozy. Záleží samozřejmě na vytíženosti vozu u předchozího majitele, ale i tak patří z hlediska statistik ke spolehlivým malým dodávkám. V České republice se navíc nachází široká servisní síť francouzského výrobce s dostatkem náhradních dílů.



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací