OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Citroën DS4 (2010–současnost)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Atraktivní design , Komfortní a kvalitně zpracovaný interiér , Dobré jízdní vlastnosti , Výborné odhlučnění , Úsporné motory

O vozidle

Citroën DS4 je prémiovější variantou běžného kompaktního modelu C4. Oproti němu hraje na luxusní notu, má sportovnější a neobvyklejší design a lepší výbavu s širšími možnostmi individualizace. A pochopitelně také vyšší cenovku, která z něj dělá na našich silnicích poměrně neobvyklý jev. DS4 je tak velmi originální auto, které nebudete potkávat ve svém okolí každý den. Oproti elegantnímu C4 tady Citroën vsadil na podstatně dynamičtější linky, které ovšem zkombinoval se vcelku nezvyklým profilem. Standardně dodávaná šestnáctipalcová kola jsou na tento kompaktní hatchback opticky trochu malá, vůz totiž dostal výrazné blatníky, kterým sluší mnohem větší ráfky. Auto má také trochu vyšší světlou výšku, což ovšem kompenzuje nižší linie hodně zakulacené střechy. Ne, Citroën se nesnažil vytvořit další zvláštní crossover nebo SUV, DS4 je prostě originálně tvarovaný hatchback, který díky všem těmto detailům vypadá menší, než ve skutečnosti je. A menší v tomto případě znamená i sportovnější. Jedním z nejneobvyklejších detailů je provedení zadních dveří, jejichž okenní část je větší než spodek dveří samotný. Výrazné vykrojení dveří pak znamená, že se boční sklo nedá otevřít a je prostě do dveří vsazeno napevno. Úzký otvor a hodně se svažující linie střechy také neusnadňují nastupování na zadní sedadla a vystupování.
 
Nedostatkem místa tu ovšem posádka rozhodně trpět nebude. Vzadu se sice mohou cestující cítit stísněněji, ale spíše než množstvím místa je to většinou tmavým laděním interiéru a relativně malou prosklenou plochou. Vpředu se díky výše položené podlaze sedí trochu výše, takže pozice za volantem je mírně netradiční. Interiér DS4 může být velmi luxusně vybaven, už v základních provedeních však exceluje kvalitou použitých materiálů a jejich zpracováním. Pochvalu zaslouží i celková estetika, originální tvary zevnějšku se přenášejí i na palubní desku, přitom ergonomie nijak výrazně netrpí.
 

Pod kapotou DS4 najdeme výhradně silnější agregáty, které jinak známe z běžného modelu C4. Základem tak je motor 1,6 VTi s výkonem 88 kW, který nebude patřit k brzdám provozu. Pro DS4 a její tužší a vcelku sportovně naladěný podvozek se ovšem více hodí přeplňované motory 1,6 THP. Slabší provedení se 120 kW je kombinováno s automatickou převodovkou, silnější se 147 kW přinese velmi zajímavé dynamické zážitky. Turbodiesely zastupuje provedení 1,6 e-HDI s 84 kW a buď ručně řazenou, nebo robotizovanou převodovkou. Dieselovým vrcholem je pak 2,0 HDI se 120 kW a manuální nebo automatickou převodovkou. 

Výbava

Už běžný Citroën C4 patří ve své kategorii k velmi dobře vybaveným automobilům. Ovšem DS4 posunuje možnosti výbavy a kvalitu základního paketu ještě dále. Bohatá je jak bezpečnostní, tak komfortní výbava, ve které se může nacházet řada opravdu luxusních prvků. 

Design

Design Citroënu DS4 je velmi originální a rozhodně si jej nespletete s žádným jiným vozem. Atraktivní zevnějšek má proporce nastaveny tak, aby DS4 vypadal opticky menší, než je. Nápadité linie se přenášejí také do interiéru a celkově je DS4 velmi pohledné auto, na které je radost se dívat i v něm jezdit. 

Spotřeba

Pod kapotou DS4 najdeme vzhledem k zaměření vozu jenom silnější motory z nabídky běžného kompaktního hatchbacku C4. Jde však o moderní pohonné jednotky, které mají vzhledem k výkonu vesměs velmi příznivou spotřebu paliva. Nejúspornější jsou pochopitelně vznětová provedení, ale ani u benzinových variant není nutné se obávat přehnaných nároků na palivo. 

Jízdní vlastnosti

Jízdní vlastnosti DS4 byly oproti běžnému C4 vylepšeny především tím, že byl trochu přepracován podvozek. Ten je nyní tužší a dovoluje i ostřejší jízdu, k výborné přilnavosti přispívají i větší kola. Řízení i řazení jsou rovněž dobré, byť k vyloženě sportovnímu charakteru jim něco chybí. Na druhou stranu, DS4 vyloženě sportovní být nemá. 

Bezpečnost

Konstrukce v základu shodná s běžným C4 a ještě větší důraz na luxus znamenají i vysokou úroveň bezpečnosti. DS4 má ještě bohatší bezpečnostní výbavu a v nárazových testech Euro NCAP si v roce 2011 vysloužil plný počet pěti hvězdiček.  

Praktičnost

Tvary karoserie DS4 jsou méně praktické než u klasického C4, modelu to ovšem nelze vytýkat. DS4 je stylovější a sportovnější automobil s trochu jiným zaměřením. Kdo chce co nejvíce prostoru, zvolí C4, kdo žádá stylovější vůz, musí u DS4 trochu praktičnosti obětovat. Hodnota objemu zavazadlového prostoru 385 litrů je ovšem velmi solidní. 

Komfort

Přitvrzený podvozek znamená určité snížení jízdního komfortu. Na kvalitních vozovkách si DS4 vede překvapivě dobře, ovšem rozbité cesty znamenají trochu nervóznější projev podvozku a horší tlumení rázů od nerovností. 

Provozní náklady

Ačkoli je DS4 vozem s luxusnějším zaměřením, jeho základní technika zůstává v podstatě mainstreamová, což znamená i rozumné provozní náklady. Oproti běžnému C4 tak budou rozdíly jen velmi malé a dané především od základu výkonnějšími motory. 

Citroen DS4



Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací