OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Citroën C6 (2005–2012)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Příznivé ceny, Skvělý jízdní komfort, Velkorysá a pohodlná sedadla, Velký vnitřní prostor , Výborné odhlučnění , Originální a majestátní design

O vozidle

Citroën C6 patří mezi automobily, které i po nějaké době od ukončení výroby budí pozornost, téměř kdekoli se objeví. C6 za to vděčí opravdu nadčasovému avantgardnímu designu, díky kterému si tento vůz opravdu s žádným jiným nespletete. Citroën C6 působí velmi moderně a přitom hodnotně a majestátně zároveň. Jeho karoserie má pro vyšší střední třídu netypické proporce a rozměry, které se blíží opravdovým velkým limuzínám. Přední převis i kapota jsou neobvykle dlouhé, naopak záď a zadní převis jsou výrazně zkrácené. Díky dlouhému rozvoru se do karoserie vešly rozměrné dveře, do kterých přitom nezasahují blatníky. Další specialitou designu je konkávní zadní sklo, které nemá v současné automobilové produkci obdoby. 
 
Krom působivého designu C6 láká především na maximální úroveň komfortu. V interiéru je ve všech směrech spousta místa, velkorysá sedadla jsou francouzsky měkká a poskytují opravdu královské pohodlí. Skvěle se tu bude cítit jak řidič za volantem, tak i ostatní cestující. Specialitou jsou prvky, které maximálně zvyšují pohodlí cestujícího vzadu vpravo – ten si může tlačítkem posunout sedadlo spolujezdce vpřed a v příplatkové výbavě bylo dokonce elektricky nastavitelné jeho sedadlo, takže na dlouhých cestách může toto místo poskytnout opravdu vysokou míru relaxace. Samozřejmostí je také bohatá výbava. Citroën C6 se může pochlubit špičkovým odhlučněním, a to ve všech směrech. Na tlumicích materiálech se nešetřilo, důkazem toho jsou bezrámová okna s třívrstvým sklem.
 
Jízdní pohodlí ovšem nezajišťuje jenom komfortní interiér, kterému můžeme přece jenom vytknout větší množství všemožných ovládacích tlačítek. Komfortní perlou C6 je pochopitelně jeho pneumatický podvozek, který žehlí nerovnosti s neopakovatelnou grácií. Náklony v zatáčkách přitom zůstávají vcelku v rozumných mezích, jízdní vlastnosti auta také nejsou důvodem ke stížnostem. Vzhledem k charakteru je však jisté, že C6 je vozem pro rozvážnější klidnou jízdu, sportovní styl mu vůbec nesedí a nedotáčivost je při něm pochopitelně hodně znát. Pneumatický podvozek nebývá zdrojem potíží, jen je potřeba po 200 000 kilometrů vyměnit hydraulické členy. Není to příliš nákladná oprava, to mnohé jiné náhradní díly jsou přece jenom na Citroën nadstandardně drahé. To je daň za zaměření vozu.
 

O pohon C6 se starají především vznětové motory. Nejslabší provedení 2,2 HDI má 125 kW a je sotva důstojnou motorizací. K charakteru auta výborně pasují především vznětové šestiválce, například 2,7 HDI se 150 kW. Ten má síly dostatek a přitom dovede držet spotřebu v rozumných mezích, byť po městě jsou nároky na palivo přece jenom vyšší. Nejsilnějším dieselem je třílitr HDI se slušným výkonem 177 kW, který se rozhodně neunaví ani při dlouhých dálničních sprintech. Třílitrový benzinový motor se 155 kW také není špatnou volbou, avšak vzhledem k tomu, že i turbodiesely jsou špičkově utlumeny, nepřináší mnoho akustického komfortu navíc, přitom spotřeba je pochopitelně vyšší. 

Výbava

Z hlediska výbavy toho lze C6 také vytýkat jen velmi málo, auto je k sehnání s celou řadou komfortních prvků a prvků bezpečnostní výbavy. K dispozici je i řada jízdních asistentů. Přesto samozřejmě můžeme v soudobé produkci najít i vybavenější vozy, na druhou stranu bude jejich cenovka nejspíš podstatně vyšší. 

Design

Originálnější reprezentativní sedan než Citroën C6 budete hledat asi jen velmi těžko. Design auta je jeho nespornou předností, vůz působí nadčasově, originálně a přitom také velmi luxusně. C6 má vlastně image mnohem dražšího auta, než jakým ve skutečnosti je, a v případě ojetého vozu to platí dvojnásob. I interiér působí vesměs velmi luxusně, byť některé detaily pocházejí z běžné produkce. 

Spotřeba

S turbodieselovými jednotkami není Citroën C6 vyloženě žravým vozem, ovšem u téměř pětimetrové dvoutunové limuzíny nemůžeme očekávat extrémně úsporný provoz. Především ve městě mohou být nároky na palivo opravdu vysoké. Na dlouhých cestách lze i u šestiválcových turbodieselů držet průměr dlouhodobě hluboko pod deseti litry. 

Jízdní vlastnosti

Citroën C6 je vůz zaměřený především na jízdní komfort, přesto zaslouží jeho podvozek pochvalu. Vůz rozhodně nepůsobí nejistým dojmem, byť řidiče svým charakterem nabádá spíše k rozvážné a poklidnější jízdě, v kritických okamžicích podvozek není nijak záludný. Počítat je potřeba s výraznou nedotáčivostí. 

Bezpečnost

Velký sedan od Citroënu se může pyšnit i vysokou úrovní bezpečí. Citroën si dal na této oblasti záležet a v nárazových testech Euro NCAP automobil získal v roce 2005 poměrně suverénně plný počet pěti hvězdiček. Kvalitní konstrukci tu doplňuje výborná bezpečnostní výbava, ve které nechybí množství airbagů včetně toho kolenního u řidiče. Chodce tu premiérově chránila aktivní kapota, která není samozřejmostí ani u mnohých nejnovějších vozů vyšších tříd. 

Praktičnost

Praktická stránka C6 se dá brát ze dvou pohledů. Pokud se budeme dívat do zavazadlového prostoru, velkou pochvalu Citroën nezíská. Pouhých 411 litrů není na takto velký vůz mnoho, na druhou stranu je vstupní otvor velkorysý a tvar zavazadelníku pravidelný. V interiéru je ovšem místa více než dost a navíc tu nechybí množství odkládacích míst, včetně příjemných uzavíratelných schránek. 

Komfort

Jízdní komfort Citroënu C6 patří k tomu nejlepšímu, co za dané peníze vůbec můžete získat. Zásluhu na tom má především pneumatické odpružení, které opravdu filtruje nerovnosti téměř dokonale, auto nerozhodí ani zpomalovací prahy. Komfort zvyšuje i dostatek místa a celkové provedení interiéru, pochvalu zaslouží i odhlučnění, ani nezahřáté diesely se v interiéru zvukově nijak výrazně neprojevují. 

Provozní náklady

Provozní náklady Citroënu C6 patří k trochu vyšším, ať už z hlediska spotřeby, nebo servisních nákladů. Velký vůz se spoustou techniky vyžaduje pečlivější a pravidelnější údržbu, náhradní díly svou cenou mnohdy odpovídají prémiovým německým sedanům. Pozor je potřeba si dát na stav filtrů pevných částic, pravidelně je po 200 000 kilometrech nutné měnit hydraulické členy odpružení, to však není přehnaně nákladná záležitost. 



Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací