OdebratK porovnáníSdíletOdeslat

Recenze / Citroën C4 Picasso (Grand Picasso) (2006–2013)

Celkové hodnocení:
Proč koupit
Velký vnitřní prostor, Variabilita interiéru, Jízdní komfort, Atraktivní design

O vozidle

Citroën C4 Picasso navazuje na oblíbený a úspěšný model Xsara Picasso, po několik let se oba vozy vyráběly vedle sebe. Aby si novinka s výběhovým vozem úplně nekonkurovala, uvedl Citroën na trh nejprve prodlouženou verzi C4 Grand Picasso, která má interiér ve variabilní sedmimístné konfiguraci. Toto provedení bylo v prodeji ještě v roce 2006, od roku 2007 se pak prodávala i běžná „krátká“ varianta C4 Picasso. Oba modely mají společný design a technicky vycházejí z běžného hatchbacku C4. Od svého předchůdce převzaly bohatou nabídku vnitřního prostoru. Interiér obou vozů nabízí nejen dostatek místa, ale pocitově je také velmi vzdušný. Potěší i množství odkládacích prostor nebo celková variabilita interiéru. Pětimístná varianta má základní objem zavazadlového prostoru 500 litrů, prodloužená verze v pětimístném uspořádání pak 575 litrů. V sedmimístné konfiguraci zbývá pro náklad 208 litrů, což není mnoho. Sedadla třetí řady se kompletně skládají do podlahy, takže pokud nejsou využívána, nijak nepřekážejí. Jenže interiér má i své stinné stránky. Použité materiály jsou obyčejnější než u konkurence, a byť se celkově zpracování vozu oproti modelu Xsara zlepšilo, stále nedosahuje kvalit některých soupeřů. Řidičům pak může vadit centrálně umístěná přístrojová kaplička, která znamená, že řidič musí pro zkontrolování údajů zaměřit zrak mimo běžný zorný úhel.

 

Pod kapotou najdeme většinou vznětové a zážehové motory s objemem 1,6 nebo 2,0 litru. Nejširší je nabídka šestnáctistovek. Benzinové zastupuje základní motor 1,6 VTi s 88 kW, druhým stupněm je základní motor THP s výkonem 103 kW. Šestnáctistovka v šestnáctiventilovém provedení má 110 kW. Silnější provedení THP pak nabídne 115 kW. Diesely HDi mají výkon 80 nebo 82 kW, vyšší výkon platí pro provedení po modernizaci, kterou vůz prošel v roce 2010. Silnější varianta existuje také v úspornějším provedení e-HDi. U dvoulitrů je nabídka širší v případě vznětových motorů. HDi tu může mít 100, 110, nebo dokonce 120 kW. Pro vznětové dvoulitry platí, že jsou stále velmi úsporné a z dlouhodobého hlediska o něco spolehlivější než šestnáctistovky. Benzinový dvoulitr s výkonem 103 kW patří, podobně jako osmnáctistovka s výkonem 92 kW, k méně vydařeným motorizacím, a to i kvůli vyšší spotřebě. Jízdní vlastnosti patří spíše k průměru, Picasso není záludný automobil, ale jasně je vidět výrazná orientace na komfort.

 

Výbava

Citroën C4 Picasso i provedení Grand patří k solidně vybaveným rodinným automobilům. Vzhledem k rozměrné karoserii s vysokým poměrem prosklení přijde vhod standardně montovaná klimatizace. Vůz je vybaven elektrickou parkovací brzdou s asistentem rozjezdu do kopce a v základu dokonce najdeme i tempomat. Vyšší stupně výbav přidávají vyloženě komfortní prvky.

Design

Citroën C4 Picasso byl v roce 2013 nahrazen novou generací s futurističtějším designem, dosavadní provedení však ani po letech výroby nepůsobí nijak zastarale. Naopak, auto má líbivý a vyvážený vzhled, který příliš nestárne. Dlouhodobé udržení estetických kvalit prokázal už předchozí model Xsara Picasso.

Spotřeba

C4 Picasso je nejpopulárnější se vznětovými motory, které si zaslouží pochvalu z hlediska příkladně nízkých nároků na palivo. Platí to především pro šestnáctistovky HDi, které jezdí opravdu velmi úsporně. Špatně na tom pochopitelně nejsou ani dvoulitry HDi. Naopak mezi benzinovými motory jsou starší jednotky 1,8 a 2,0 žíznivější.

Jízdní vlastnosti

Podvozek Citroënu C4 Picasso je naladěn především na komfortní notu. U pohodlného a prostorného rodinného vozu lze trochu vláčnější jízdní projev odpustit, velké řidičské zážitky očekávat nelze. Náklony v zatáčkách jsou výraznější a řízení ne dvakrát komunikativní. Na druhou stranu jsou jízdní vlastnosti nezáludné a vcelku jisté.

Bezpečnost

Nárazovými testy Euro NCAP prošel Citroën C4 Picasso hned dvakrát – nejprve v roce 2006 a pak i 2009. V obou případech, tedy i podle přísnější metodiky, si vůz odnesl plný počet pěti hvězdiček. Bezpečnostní výbava odpovídá třídě a C4 je dodnes svou koncepcí moderní vůz, který posádku ochrání velmi dobře.

Praktičnost

Už předchozí model Xsara Picasso patřil k nadprůměrně praktickým a prostorným vozům své třídy. C4 Picasso v tom pokračuje, dvě velikostní varianty nabízejí dostatek prostoru a velkou vnitřní variabilitu. Třetí řada sedadel sedmimístného provedení se snadno schová do podlahy, a vůz tak pobere 575 litrů zavazadel, kratší verze pojme 500 litrů. Auto má navíc množství odkládacích míst a celková nabídka místa pro posádku je nadstandardní.

Komfort

Jízdní komfort C4 Picasso je na velmi dobré úrovni. Auto má plavný jízdní projev a vcelku dobře tlumí nerovnosti. Posádka však ještě více ocení opravdu vzdušný a prosvětlený interiér a dostatek místa po všech stranách. Velmi pohodlná jsou také sedadla. Na druhou stranu, jen průměrné zpracování interiéru může vést k různým pazvukům, které pobyt ve voze trochu znepříjemňují.

Provozní náklady

Citroën C4 Picasso je populární především ve vznětových provedeních, která se vyznačují nízkou spotřebou paliva. Celkově jsou častější šestnáctistovky, které ovšem trápí častěji některé potíže. Z hlediska spolehlivosti, a tudíž nižších investic do potenciálně nákladných oprav motoru, jsou lepší dvoulitrové jednotky.

Názor odborníka

Na tuzemský trh ojetin se mnoho vozů dostalo z Francie, Belgie či Holandska po ukončení operativního leasingu, a to zpravidla po 3 až 4 letech provozu ve firemních flotilách. Jen málokdy se mezi těmito importovanými exempláři objeví vůz s nájezdem nižším než 120 tisíc kilometrů, stav ojetin však bývá až na výjimky velmi dobrý. Více než polovina vozů na trhu je vybavena robotizovanou převodovkou BMP6, její trhavé řazení a hrozba budoucích problémů opatrného kupujícího často odradí. Jde však o vlastnost, nikoli o vadu. Velké oblibě se těší praktičtější sedmimístná verze Grand, která je nejen o něco elegantnější, ale při nevyužití poslední řady sedadel poskytuje cenné litry objemu zavazadlového prostoru navíc. V nabídce motorů má největší zastoupení 1,6HDI, u něhož je ale namístě zvýšená pozornost. S rychle klesajícími cenami se z Picassa stává lákavá diskontní alternativa k německým MPV, jimž se užitnou hodnotou plně vyrovná, jízdním komfortem je předčí a kvalitou zpracování typického zájemce snad neurazí.

Citroen C4 Picasso

Další vozy


Nenechte si ujít 4.12. od 14 do 15 hodin Mikulášskou fotbalovou auto-gramiádu s hráči první ligy v Praze a Brně.

×
Vyhrajte tablet
Vyhledávejte stisknutím klávesy Enter.
800 110 800denně od 8:00 do 21:00
Při poskytování našich služeb nám pomáhají soubory cookie. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte. Více informací